کد خبر: ۵۳۵۶۱۷
زمان انتشار: ۱۶:۰۹     ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
بدون تردید، سکوت عامدانه و تسلیم شدن در برابر عملیات‌های تروریستی به خصوص آن چه هفته گذشته در چابهار و راسک اتفاق افتاد، پیامدی جز تشویق تروریست‌ها نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، بامداد پنج شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ تروریست‌ها در حمله‌ به چابهار و راسک با گروگان گرفتن مردم بی‌گناه و قرار دادن آن‌ها به عنوان سپر انسانی ۱۶ تن از رزمندگان ایرانی را به شهادت رساندند؛ البته در این عملیات همه گروگان‌ها به سلامت آزاد شده و تمام تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

در عملیات گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل (جیش‌الظلم) ۱۲ نفر از سپاه پاسداران و چهار نفر از نیروی انتظامی به شهادت رسیدند. تاکنون در جریان اقدامات شرورانه گروهک‌هایی مثل جندشیطان، پژاک، منافقین و اغتشاشات مقطعی در نواحی مرزی تعداد شهدای ترور به بیش از ۱۸ هزار شهید رسیده‌اند.

در این زمینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح اجیر شده توسط سرویس‌های جاسوسی آنان هشدار داده است که امنیت ملی و آرامش مردم در هر نقطه از ایران خط قرمز حافظان امنیت بوده و با هرگونه عامل و عنصر تهدیدگر این عرصه، قاطعانه برخورد خواهد شد.

نمی‌توان تردید کرد که دست طراحان سیاسی برخی قدرت‌های مداخله‌گر و دستگاه‌های جاسوسی آنان نیز به خون بیگناهان این حادثه‌ آلوده است. ایجاد فتنه و آشوب و برادرکشی میان مسلمانان در کشورهای منطقه یکی از هدفهای همیشگی دشمنان جمهوری اسلامی بوده و تنها با هوشیاری مردم و پیگیری مسئولان می‌توان جلو این خباثت و رذالت سیاسی را گرفت.

پیش از این در برابر حوادثی مشابه رهبر انقلاب در بخشی از یک پیام هشدار داده‌اند که «لازم است علما و معتمدان اهل تسنن در آن استان مواضع قاطع خود را در بیزاری از مفسدانی که بنام دفاع از اهل سنت دست به چنین جنایاتی می‌زنند، بار دیگر صریحاً ابراز نموده مردم را از کید و مکر دشمن آگاه سازند، و نیز لازم است علما و متنفذان شیعه همگان را از نیت شوم دشمنان که ایجاد کینه‌های مذهبی و قومی است مطلع ساخته از واکنش‌های نسنجیده و عصبی جلوگیری نمایند.»

تفنگت را زمین نگذار

یکی از مستحبات نماز جمعه این است که امام جمعه در حال خواندن خطبه ها یا سلاح بدست بگیرد یا به عصا و یا کمانی تکیه نماید تا اعلام کند که جامعه اسلامی در همه حال حتی در حالت ایراد خطبه‌های نماز آمادگی رزمی خود را حفظ می‌کند. او سلاح خود را آماده در دست می گیرد و بر آن تکیه می زند تا اعلام کند که همواره آماده است در راه تحقّق «ارزش های الهی» با منحرفان و کفّار و منافقان که سخن حق را نمی پذیرند و سرکشی و ستم می کنند جهاد کند.

مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان در نماز جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در واکنش به حمله روز پنج‌شنبه در راسک و چابهار گفته است که «موافق هیچ ناامنی و خونریزی» نیست و به مقامات امنیتی استان و کشور توصیه کرد تا «گوش‌ها را شنوا و چشم‌ها را بینا» کنند و از طریق «گفت‌وگو» مشکلات را حل کنند.

غیرت دینی

به نظر نمی‌رسد که بالا بردن پرچم سفید در برابر تروریست‌ها از سوی مولوی عبدالحمید گویای خواست حقیقی ملت و باطن و احساسات واقعی مردم در برابر چنین حوادث تروریستی باشد. تخصص برخی دشمنان انقلاب سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» و تلاش آن‌ها ایجاد اختلاف‌های مذهبی و درگیر کردن شیعه و سنّی است.

حقیقت این است که غیرت دینی همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت است و بصیرت نیز شعبه و مظهری از عقلانیت است ضمن اینکه در عمل نیز در اغلب موارد، غیرت دینی با عقلانیت همراه بوده است و عامل نجات کشور در بزنگاههای مختلف و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت خواهد بود؛ بنابراین باید گویندگان، نویسندگان و صاحبان نفوذ تلاش کنند تا غیرت دینی مردم محفوظ بماند.

شیوه تعامل با بیگانه‌ای که خصومت و دشمنی او آشکار است چیست؟

تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو جزو اصول انقلاب است. آموزه های اسلامی، در مورد تعامل با بیگانگان، همواره بر استکبار ستیزی و نفی سازش با مستکبران تاکید دارند؛ اما در عین استکبار ستیزی، ارتباط و تعامل با دشمن غیر مستکبر را با شرایط و ضوابطی امضا نموده‌اند.

اسلام، هرگونه ارتباط با دشمن مستکبری که هدف او سلطه گری و غارت و چپاول است را ممنوع کرده است؛ اما مذاکره و توافق با دشمنی که بر استکبار و لجاجت خود، اصرار ندارد را بر اساس شرایط و ضوابطی، پذیرفته است.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها