کد خبر: ۵۳۵۷۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
گمانه زنی ها درباره حمله ایران به اسرائیل؛
عملیات انتقام چند مرحله‌ای خواهد بود. یعنی مرحله اول انتقام قطعی هست و در صورت واکنش متقابل رژیم صهیونسیتی در صورت نیاز مراحل دوم، سوم و چهارم نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، خبرگزاری فارس، به نقل از مهدی جهان‌تیغی، فعال رسانه، در تلگرام خود نوشت:

انتقام ایران از اسرائیل این شکلی خواهد بود

مجموع شواهد نشان می‌دهد که ایران اینبار به دنبال انتقام با ویژگی‌های ذیل از اسرائیل می‌باشد.

ایران به دنبال انتقامی هست که افکار عمومی داخلی و خارجی با انجام آن قانع شوند. قانع شدن به این معنا که این انتقام جنبه پنهان مانند گذشته نخواهد داشت و افکار عمومی ابعاد و چگونگی آن را اطلاع پیدا خواهند کرد.

عملیات انتقام تابلویی کاملا ایرانی خواهد داشت. تابلو ایرانی عملیات انتقام با این گزاره که محور مقاومت ممکن است به عنوان مکمل عملیات یا بخشی از از عملیات فریب اولیه و یا جغرافیای تهاجم باشد، در تضاد نیست.

انتقام ایران اینبار ایجاد بازدارندگی را ویژه‌تر دنبال می‌کند. اما نکته مهم این است که نوع عملیات و نه لزوما شدت آن نحوه رسیدن به بازدارندگی ترسیم خواهد کرد. انتقال پیام از شدت انتقام در ایجاد محاسبات بازدارندگی گاهی مهمتر است.

شدت و نوع عملیات ایران تکمیل کننده پازل رژیم صهیونسیتی یعنی کشاندن ایران به جنگ منطقه‌ای یا درگیر کردن آمریکا نخواهد بود. این هدف گذاری البته به معنایی عدم دردآور بودن عملیات انتقام یا عدم آمادگی ایران برای سناریوی‌های احتمالی نخواهد بود.

عملیات انتقام چند مرحله‌ای خواهد بود. یعنی مرحله اول انتقام قطعی هست و در صورت واکنش متقابل رژیم صهیونسیتی در صورت نیاز مراحل دوم، سوم و چهارم نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این مراحل هم اکنون روی میز تصمیم گیری ارشد نظامی ایران جمع‌بندی و در حال نهایی شدن هست و به طرف مقابل نیز ابعاد آن مجددا گوشزد خواهد شد.

با توجه به سطح آماده باش اسرائیل، عملیات انتقام ایران یا باید با یک یا چند فریب عملیاتی اولیه برای تسهیل عملیات اصلی انتقام اتفاق بیافتد و یا نوع عملیات ترکیبی بشود. جدید، متفاوت، ناشناخته، غافلگیرکننده، شدت و شبیخون بودن عملیات انتقام، نیز گزینه‌های جدی‌تر هر زمان دیگری روی میز ایران هست.

ادعای شبکه آمریکایی در مورد جزییات پاسخ ایران به اسراییل/ حمله تلافی‌جویانه با ده‌ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد 

سی بی اس ادعا کرد که در بدترین سناریوی ممکن برای اسرائیل، پیش بینی می‌شود که ایران تا ساعاتی دیگر حمله‌ای بزرگ را به تلافی حمله به کنسولگری آن در دمشق انجام داده و بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک را به اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی پرتاب کند.

به نوشته ایرنا، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به کلیه کارکنان خود و اعضای خانواده آن‌ها هشدار داده به خارج از مناطق تل‌آویو، قدس اشغالی و بئرالسبع رفت و آمد نکنند. 

همچنین کانال ١٢ رژیم صهیونیستی گزارش داد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به یوآف گالانت تاکید کرده، تل‌آویو می‌تواند در مقابله با تهدید‌های ایران روی واشنگتن حساب باز کند.

برخی منابع اسرائیلی نیز مدعی شده اند که نتانیاهو امروز در حال رایزنی با وزیر دفاع و رؤسای ارشد امنیتی برای پیش بینی حمله احتمالی ایران است.

رسانه‌ها به نقل از مقامات آمریکایی نوشته اند: حمله ایران به اسرائیل قریب الوقوع است و ممکن است امروز رخ دهد و سایت‌های نظامی در داخل اسرائیل را هدف قرار دهد.

هشدار هند به شهروندان خود برای عدم سفر به ایران و اسرائیل

به گزارش فارس، وزارت خارجه هند از اتباع خود خواسته است تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و فلسطین اشغالی خودداری کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: تلاش می‌کنیم از جنگ بین ایران و اسرائیل جلوگیری کنیم و از نیروهای خود در منطقه محافظت کنیم.

●سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده: نمی‌توانیم گزارش‌ها درباره اینکه ایران امروز به اسرائیل حمله خواهد کرد را تایید کنیم.

●سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده: نمی‌توانیم گزارش‌ها درباره اینکه ایران امروز به اسرائیل حمله خواهد کرد را تایید کنیم. 

●رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: مشارکت نیرو‌های ما در درگیری بین ایران یک احتمال است، اما تلاش می‌کنیم از آن اجتناب کنیم.

●جان کربی: تهدید ایران علیه اسرائیل واقعی و قابل اجرا است و ما آن را قابل اعتماد می‌دانیم. من نمی‌توانم اطلاعات اطلاعاتی در مورد اندازه و شکل حمله ایران را فاش کنم.

●العربیه: مقامات ایرانی درخواست کشور‌های غربی برای خویشتنداری و عدم پاسخ به رژیم صهیونیستی را رد کردند.

●روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت: ارتش و موساد طرح هایی برای هدف قرار دادن قلب ایران در صورت بمباران اسرائیل از داخل خاک ایران را تایید کرده اند.

● برخی کشورها از جمله فرانسه، روسیه، هند، آمریکا و ... از شهروندان خود خواسته اند که به ایران، لبنان و اسرائیل سفر نکنند. 

●جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس در توئیتی نوشت: بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی درساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت بزند باز با ⁧ سجیل⁩ و ⁧خیبر⁩ شکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.

●مقاومت اسلامی عراق: واشنگتن و تل‌آویو را مسئول ارتکاب هرگونه حماقت در عراق و یا در هریک از کشور‌های محور مقاومت می‌دانیم.

●‌فارس نوشت: آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی: تهران از طریق کشورهای عربی به واشنگتن اطلاع داد که اگر به اسرائیل کمک کند به نیروهایش در منطقه حمله خواهد کرد.

● هواپیمایی اتریش پروازهای خود را به مقصد و از تهران، ایران تعطیل کرد.

●واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی: پنتاگون در حال تقویت حضور خود در خاورمیانه و ارسال کشتی‌ها و هواپیما‌های جنگی اضافی است.

 پیام بایدن خطاب به ایران: نکنید!

● رئیس جمهور آمریکا: ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم و از آن حمایت خواهیم کرد. ایران موفق نخواهد شد.

● آلمان از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند

وزارت امور خارجه آلمان⁩ از شهروندان این کشور در منطقه خاورمیانه خواست با توجه به تشدید اوضاع به دستورالعمل‌های صادره توجه و عمل کنند. در بیانیه وزارت امور خارجه آلمان آمده است برای سفر به ایران⁩ و سرزمین‌های فلسطینی هشدار داده می‌شود. 

وزارت امور خارجه آلمان همچنین از شهروندان خود خواسته است ایران را ترک کنند.

●کشور‌های قطر، بحرین، عربستان و امارات از اتباع خود خواستند فورا فلسطین اشغالی و کرانه باختری را ترک کنند.

●رویترز ادعا کرد: ایران به آمریکا اطلاع داده که می‌خواهد از تشدید تنش جلوگیری کند و عجولانه عمل نخواهد کرد. البته این خطر هنوز وجود دارد که هر گونه پاسخی به اسرائیل از کنترل خارج شود.

●سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی: ایالات متحده در صورت امکان تلاش خواهد کرد تا هر پرتابه ای را که به سمت اسرائیل شلیک شود، رهگیری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها