کد خبر: ۵۳۵۹۱۳
زمان انتشار: ۰۸:۳۰     ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
هنرمند و نویسنده‌ی اسراییلی‌ تبعه‌ی انگلستان در یادداشتی، استراتژی دقیق و عقلانی ایران را در حمله چندلایه به اسراییل، موجب آچمز شدن تل‌آویو و متحدانش دانست.

به گزارش پایگاه خبری 598، «گیلعاد آتزمون»، یک هنرمند یهودی انگلیسی که اصالتا متولد سرزمین‌ها اشغالی است، در یادداشتی در کانال تلگرام خود، واکنش قابل‌تامل و جالبی به حمله ایران به رژیم صهیونیستی نشان داد. او یک موسیقی‌دان، نوازنده، نویسنده و فعال سیاسی با ملیت بریتانیایی و ساکن این کشور است.

نظر جالب هنرمند یهودی درباره حمله ایران/ تنها بازیگر عاقل منطقه، ایران است

آزتمون نوشت:

نظر جالب هنرمند یهودی درباره حمله ایران/ تنها بازیگر عاقل منطقه، ایران است

وقتی ایران گفت «نکن»!

ایران امروز صبح دوباره ثابت کرد که تنها طرف بالغ حاضر در صحنه است. حمله بالستیک این کشور به اسرائیل دقیق‌ترین و سنجیده‌ترین راهبرد را به کار گرفت، اما پیامی غیرقابل انکار را به اسرائیل و اسرائیلی ها رساند - "ما می توانیم به شدت و دردناک به شما ضربه بزنیم. "، فقط نکن!

ایران دکترین بسیار هوشمندانه و پیش بینی شده‌ای را به کار گرفت که کل سیستم دفاعی غرب را منسوخ می کند. ایران حدود صد فروند هواپیمای بدون سرنشین نسبتاً بدوی و کُند فرستاد که به اسرائیل در مورد حمله‌ای در آینده هشدار می‌دادند. این پهپادها خلبانان انگلیسی و آمریکایی را در طول شب به شدت مشغول می کردند. سپس حدود پنج ساعت بعد، ایران ده‌ها موشک بالستیک را به سمت صحرای نقب اسرائیل - منطقه‌ای کم جمعیت - پرتاب کرد. اسرائیل اکثر این موشک ها را رهگیری کرد. اما پس از آن موشک‌های کمی پیچیده‌تر و دقیق‌تر آمدند که با موفقیت به پایگاه Nevatim IAF در Negev اصابت کردند. پایگاه هوایی نواتیم محل استقرار اسکادرانی است که دو هفته پیش به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و به درگیری با ایران اسرائیل تبدیل به جنگ شد.

در اسرائیل این رویداد توسط رسانه ها به عنوان یک پیروزی نظامی بزرگ معرفی می شود، اما این دور از واقعیت است. هر تصمیم گیرنده در مدار امنیتی اسرائیل امروز صبح می‌داند که ایران نشان داد که می‌داند چگونه سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل و غرب را شکست دهد و اسرائیل، آمریکا، بریتانیا یا هر کس دیگری نمی‌توانند در مورد آن کاری انجام دهند.

زمانی که سیستم پدافند هوایی اسراییل با راکت های درجه پایین زیادی درگیر شد، موشک های خطرناک واقعی در آسمان ظاهر شدند و به اهداف خود اصابت کردند. این استراتژی هر پایگاه آمریکایی و ناو هواپیمابر را به یک مجسمه تبدیل می کند. نیازی به ذکر نیست که اسرائیل قادر به دفاع از شهرها، زیرساخت های استراتژیک یا مراکز فرماندهی خود نخواهد بود.

 

مشکل در حال حاضر واضح است. اگرچه ایران بالغ، منطقی، خویشتن دار و اخلاق مدار بود. اسرائیل توسط دولت غیرمنطقی، روانی و نسل‌کُش رهبری می شود. تصور اینکه اسرائیل در این مقطع زمانی تلافی نکند، سخت است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌دهند که بایدن از اسرائیل خواسته است که انتقام نگیرد، اما این اقدام بایدن تأثیر کمتری بر دوستان نتانیاهو دارد تا بر ایرانی‌ها.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها