کد خبر: ۵۳۵۹۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
استقلال و پرسپولیس رقابتی تنگاتنگ در مسیر قهرمانی با یکدیگر دارند و تعداد امتیازات آن‌ها پایان هفته بیست‌وسوم در بین بهترین‌ها در تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598؛ هفت هفته تا پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر باقی مانده و 2 تیم پرطرفدار پایتخت با ایجاد فاصله‌ای ایمن نسبت به تراکتور و سپاهان، تبدیل به شانس‌های اصلی قهرمانی در این فصل شدند. در حال حاضر استقلال با 50 امتیاز و پرسپولیس با 49 امتیاز رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش قرار است به این اشاره کنیم که برای تیم‌هایی با این تعداد امتیاز در پایان هفته بیست‌وسوم، در تاریخ لیگ برتر چه سرنوشتی در پیش بوده است. نتیجه‌ی نهایی، بر حساسیت و جذابیت رقابت موجود بین شاگردان نکونام و ویرا خواهد افزود.

حضور تیم‌های نکونام و ویرا در جمع بهترین‌ها

امتیازات کنونی استقلال و پرسپولیس در جمع بهترین امتیازات کسب شده تا پایان هفته بیست‌وسوم است و این نشان می‌دهد هر 2 تیم کیفیت بالایی را به منصه ظهور گذاشته‌اند و در حال برگزاری چه دوئل جذابی هستند. استقلالِ جواد نکونام با کسب 50 امتیاز، پنجمین تیم برتر از این حیث به حساب می‌آید و پرسپولیسِ اوسمار ویرا هم رتبه ششم را به صورت مشترک در اختیار دارد.

صدرنشینی تیم فرهاد در حضور تیم‌های برانکو، یحیی و کالدرون

تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر با کسب 55 امتیاز، بهترین عملکرد را تا پایان هفته 23 داشته است. تیمی که فقط هشت گل دریافت کرد و تا پایان فصل هم بدون باخت ماند و رکورد تعداد امتیاز را شکست. پس از آن استقلال باید به سراغ پرسپولیسِ لیگ هفدهم برویم که با هدایت برانکو تا پایان هفته مذکور 54 امتیاز جمع‌آوری کرد. 40 گل زده و 9 گل دریافتی و تفاضل رشک‌برانگیز 31+ از مهم‌ترین نشانه‌های آن تیم بود که نهایتا قهرمان شد. رتبه سوم مشترک هم نصیب پرسپولیس لیگ شانزدهم (برانکو) و نوزدهم (کالدرون و گل‌محمدی) می‌شود که بعد از برگزاری دیدارهای هفته بیست‌وسوم 53 امتیازی بودند.

پرسپولیس، رکورددار است

تا به حال 9 تیم در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته بیست‌وسوم موفق به کسب حداقل 49 امتیاز شده‌اند و نتیجه این بوده که پنج‌تای آن‌ها موفق شدند جام قهرمانی را نهایتا تصاحب کنند. استقلال در لیگ 21، پرسپولیس در لیگ‌های 17، 16، 19 و سپاهان در لیگ دوم موفق به انجام این مهم شدند. استقلال و پرسپولیسِ لیگ بیست‌وسوم هم در این لیست هستند که احتمالا یکی از آن‌ها به پنج تیم قهرمان اضافه خواهند شد و دیگری همسایه 2 تیمی می‌شود که با وجود کسب حداقل 49 امتیاز تا پایان هفته 23، رتبه نخست را به خود اختصاص ندادند.

کامبک پرسپولیس به لطف لغزش‌های سپاهان

یکی از آن 2 تیم سپاهانِ لیگ بیست‌ودوم است. طلایی‌پوشان با ژوزه مورایس دقیقا در هفته بیست‌وسوم با عبور از سد پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، فاصله خود را با این تیم به چهار امتیاز افزایش دادند و در مسیر قهرمانی قرار گرفتند اما باخت برابر تراکتور و توقف در خانه مقابل ملوان در کنار نمایش بی‌نقص پرسپولیس باعث شد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی ابتدا از استقلال و سپس سپاهان سبقت بگیرند و عنوان قهرمانی را برای هشتمین‌بار در تاریخ لیگ برتر تصاحب کنند.

بازهم استقلال، بالاتر از پرسپولیس می‌ایستد؟

دیگر تیمی که با کسب 49 امتیاز نتوانست قهرمان لیگ بشود، پرسپولیسِ لیگ 21 است. یحیی و شاگردانش تلاش زیادی برای قهرمانی و ادامه روند سریالی موفقیت‌های سرخ‌پوشان انجام دادند اما زورشان به تیم فوق‌العاده فرهاد مجیدی نرسید. استقلال در پایان هفته بیست‌وسوم 55 امتیازی بودند و با 6 امتیاز برتری نسبت به پرسپولیس در صدر بودند و سه هفته پیش از پایان رقابت‌ها، قهرمانی‌اش را قطعی کرد. 

حالا بازهم استقلال و پرسپولیس با امتیازات قابل توجه، رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کرده‌اند و دستِ بالا با تیم آبی‌پوش است. آیا بازهم قرار است در این کورس، استقلال برنده نهایی باشد یا اوسمار می‌خواهد ورق را برگرداند. فراموش نکنیم فاصله 2 تیم این‌بار به جای 6 امتیاز، فقط یک امتیاز است.

 

منبع : فوتبال 360

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها