کد خبر: ۵۳۶۳۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
2 بار از دست دادن برد و در نهایت پذیرش شکست مقابل آلومینیوم در جام حذفی، باعث شد تا شانس پرسپولیسی‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان به صفر برسد.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از 360: آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران در مهم‌ترین تقابل مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی عصر امروز به مصاف هم رفتند و در مسابقه‌ای که بیش از 2 ساعت به دراز کشید، سرانجام سرخ‌پوشان پایتخت که به دنبال رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام حذفی بودند، با پذیرش شکست در ضربات پنالتی، برابر آلومینیوم بازنده شدند و شانس رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی را از دست دادند؛ آن‌هم در حالی‌که پرسپولیسی‌ها بعد از قهرمانی در فصل گذشته به دنبال تکرار این اتفاق در فصل جاری بودند.

هواداران پرسپولیس بعد از آنکه تیم‌شان در آغاز نیم‌فصل دوم مقابل آلومینیوم در اراک با هدایت اوسمار ویرا مغلوب شد، چشم‌انتظار انتقام‌گیری شاگردان ویرا در مسابقه امشب بودند. گلزنی زودهنگام اوستون اورونوف و سپس گلزنی عیسی آل‌کثیر و نقش بستن پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک تا پیش از دقیقه 25، خیال سرخ‌پوشان پایتخت را از رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی آسوده کرد و آن‌ها تصور نمی‌کردند که تیم‌شان در جدال با حریف اراکی کارش گره بخورد.

تعویض‌هایی که جان تیمِ اوسمار را گرفت!

سرمربی جوان پرسپولیس آنقدر خیالش از کسب پیروزی مقابل آلومینیوم آسوده بود که در بین 2 نیمه به سراغ تهاجمی‌تر کردن تیمش رفت و به جای سروش رفیعی، وحید امیری را به میدان فرستاد. تعویضی که باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت در میانه زمین دچار چالش شوند و برای رفع این چالش، ویرا تعویضی عجیب‌تر را انجام داد و با بیرون کشیدن مهدی ترابی که یکی از موتورهای محرک سرخ‌پوشان بود، سینا اسدبیگی را به میدان فرستاد تا به جای رفیعی در ترکیب پرسپولیس قرار گیرد.

مجتبی حسینی با تعویض‌های خود ترکیب آلومینیوم را تهاجمی‌تر کرد و در فاصله 20 دقیقه به پایان مسابقه، اوسمار ویرا به سراغ دفاعی‌تر کردن ترکیب تیمش رفت و با بیرون کشیدن محمد خدابنده‌لو و اضافه‌شدن فرشاد فرجی، ترکیب پرسپولیس 5دفاعه شد! در ادامه تعویض‌های پرشمار ویرا، او 2 ستاره خارجی تیمش را هم بیرون کشید و در دقیقه 83، علی نعمتی و میلاد سورگی را به جای عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف به میدان فرستاد تا ترکیب پرسپولیس خالی از ستاره‌های کلیدی شود!

هم باتجربه‌ها رفتند و هم پنالتی‌زن‌ها!

ویرا در حالی ترکیب تیمش را خالی از ستاره‌های باتجربه مثل رفیعی، ترابی، حسن و اورونوف کرد که بعد از تعویض‌های انجام شده، اراکی‌ها در واپسین دقایق مسابقه توانستند ورق بازی را برگردانند و با ثبت عملکردی خیره‌کننده، باخت 2 بر صفر را به تساوی 2-2 تبدیل کردند تا پروژه پلن (B) اوسمار ویرا برای حفظ برتری سرخ‌پوشان پایتخت شکست بخورد. محصول همکاری سورگی و اسدبیگی، گل سوم پرسپولیس در وقت‌های اضافی شد اما این بازیکنان، کم‌تجربه تجربه کافی برای حفظ نتیجه بازی را در وقت‌های تلف‌شده نداشتند.

اوسمار ویرا در حالی‌که نتیجه بازی 4 بر 3 به سود پرسپولیس بود، از دقیقه 113 تصمیم گرفت تا ترکیب تیمش را بدون مهاجم تخصصی کند و محمدمهدی احمدی را به جای عیسی آل‌کثیر به میدان فرستاد تا عملاً 6 عنصر دفاعی در ترکیب پرسپولیس در دقایق پایانی قرار گیرند! با وجود تعویض‌های انجام شده، دروازه پرسپولیس برای چهارمین‌بار باز شد و بازی در شرایطی به پنالتی رفت که از میان برترین پنالتی‌زنان پرسپولیس، تنها محمدحسین کنعانی‌زادگان و گیورگی گولسیانی در ترکیب پرسپولیس بودند و ستاره‌هایی مانند سروش رفیعی، عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر، مهدی ترابی و اوستون اورونوف جایی در ترکیب تیم‌شان نداشتند تا سرخ‌پوشان در غیاب باتجربه‌ها و پنالتی‌زنان خود برابر آلومینیوم بازنده شوند.

قمار اوسمار، آینده‌اش را به خطر انداخت!

سرمربی پرسپولیس در حالی امشب ناکام در رساندن سرخ‌پوشان پایتخت به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی بود که مدیران باشگاه پرسپولیس، تمدید قرارداد او را به بعد از دیدار با آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان موکول کرده بودند. بدون‌شک از دست رفتن یک جام قهرمانی می‌تواند در مسیر تمدید قرارداد ویرا سنگ بزرگی بیندازد و اگر این سرمربی جوان نتواند مقابل سپاهان هم نتیجه گیرد و فاصله در کورس قهرمانی لیگ برتر بیشتر شود، شاید ورق به کلی علیه ویرا برگردد!

حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس بعد از پایان مسابقه، نسبت به تعویض‌های ویرا موضع‌گیری کرده و با اشاره به اینکه بازیکنان تعویضی باید عملکرد بهتری می‌داشتند، عنوان کرده بود که سرخ‌پوشان باید باتجربه‌تر بازی می‌کردند. جالب آنکه شکست امشب برابر آلومینیوم اراک یک افتخار مهم دیگر را هم از پرسپولیسی‌ها گرفت و در فصلی که استقلال وداع زودهنگامی با جام حذفی داشت، سرخ‌پوشان پایتخت نتوانستند در مسیر کسب عنوان پرافتخارترین تیم جام حذفی گام بردارند و آن‌ها هم از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند تا همچنان شمار قهرمانی‌های سرخابی‌های پایتخت در تاریخ جام حذفی روی عدد 7 بماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها