کد خبر: ۵۳۶۹۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اشکان دژاگه، ستاره نامدار فوتبال ایران با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود رسماً از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از 360: فوتبال ایران در مسیر پوست‌اندازی و تغییر نسل قرار دارد و ستاره‌هایی که در جام جهانی 2014 برای تیم ملی به میدان رفتند، یک به یک در مسیر خداحافظی از مستطیل سبز قرار دارند. بعد از آنکه مسعود شجاعی تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفت و کارش را در عرصه مربیگری آغاز کرد، حالا نوبت به دیگر ستاره فوتبال ایران رسید تا به سراغ آویزان کردن کفش‌های خود برود؛ اشکان دژاگه، ستاره خوش‌تکنیک که در فوتبال آلمان کارش را آغاز کرد و در فوتبال ایران به کارش پایان داد.  

دژاگه فصل گذشته با نظر جواد نکونام به فولاد خوزستان پیوست و عضوی کلیدی از ترکیب این تیم بود اما بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، قرارداد این ستاره باتجربه تمدید نشد و در حالی‌که او شایعات مرتبط با خداحافظی‌اش از مستطیل سبز را تکذیب کرد، بعد از حدود یک‌سال عدم فعالیت در دنیای فوتبال، سرانجام اشکان دژاگه به سراغ اتخاذ یک تصمیم مهم رفت و او امروز با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی‌اش رسماً خداحافظی خود از مستطیل سبز را اعلام کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در پیام اینستاگرامی خود نوشت: «خداحافظ خانواده فوتبال. پس از سال‌ها لحظات فراموش‌نشدنی در زمین، زمان آن رسید که از فوتبال به عنوان بازيكن خداحافظی کنم! از همان روزهای اول که در خیابان ها توپ می‌زدم، تا نمایندگی کشورم در بزرگترین عرصه‌ها، فوتبال برای من بیش از یک بازی، یک عشق، یک سفر و یک راه زندگی بود. من بی‌نهایت قدردانم که فرصت پوشیدن پیراهن باشگاه‌های قابل احترام و تیم ملی عزیزم را داشته‌ام. هر بازی، هر گل و هر پیروزی برای همیشه جای ویژه‌ای در قلب من خواهد داشت. از هم‌تیمی‌هایم، مربیانم، طرفداران و همه‌ كسانى که در طول این سفر باورنکردنی مرا حمایت کردند، از صمیم قلبم سپاسگزارم!»

از بیشترین بازی برای وولفسبورگ تا درخشش در تیم دوم هرتابرلین!

اشکان دژاگه در حالی امروز از دنیای فوتبال خداحافظی کرد که شمار بازی‌های رسمی او در عرصه باشگاهی به عدد 500 نرسید. جالب آنکه کاپیتان سابق تیم ملی بیش از یک‌سوم بازی‌های خود در عرصه باشگاهی را برای تیم وولفسبورگ آلمان انجام داد و 160 بار برای این تیم به میدان رفت که توانست 20 بار در قامت گلزن و 23 بار در نقش گل‌ساز در ترکیب تیم آلمانی بدرخشد. اوج درخشش دژاگه در تیم دوم هرتابرلین بود؛ جایی‌که او توانست در 75 بازی، 25 بار در نقش گلزن بدرخشد و 4 بار هم برای تیمش گل ساخت!

دوران درخشان اشکان در تراکتور

ستاره فوتبال ایران که حتی تجربه بازی برای تیم زیر 21 سال آلمان را هم در کارنامه خود دارد، خارج از فوتبال باشگاهی این کشور، برای تیم فولام انگلیس هم به میدان رفت و تجربه بازی برای تیم العربی و الشحانیه قطر هم در کارنامه اشکان دژاگه دیده می‌شود و در دوران حضورش در فوتبال ایران هم او در تیم‌های تراکتور تبریز و فولاد خوزستان به میدان رفت که آمار دژاگه در دوران حضورش در تراکتور درخشان بود؛ به‌طوری‌که او در 75 بازی در طول 3 فصل توانست 14 گل بزند و 12 بار هم در قامت گل‌ساز درخشید و همراه سرخ‌پوشان تبریزی قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد.

5 جام در ویترین افتخارات دژاگه

هافبک سابق تیم ملی که امروز در سن 37 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، تجربه قهرمانی در مسابقات زیر 17 و 19 سال آلمان را همراه تیم هرتابرلین در کارنامه خود دارد و در بوندسلیگای آلمان هم موفق به کسب عنوان قهرمانی در تیم وولفسبورگ شد. او همچنین همراه تیم دوم هرتابرلین در مسابقات برلین‌کاپ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و در دوران حضورش در فوتبال ایران هم توانست همراه با تیم تراکتور تبریز به مقام قهرمانی جام حذفی برسد.

7 سال حضور در تیم ملی و 59 بازی

دژاگه بعد از آنکه در تیم‌های پایه ملی آلمان تجربه بازی به‌دست آورد، تصمیم گرفت تا در تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران کارش را دنبال کند و در دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش و در سن 25 سالگی به تیم ملی ایران دعوت شد. دژاگه در سال 2012  اولین بازی ملی خود برابر تیم ایران را برابر قطر انجام داد و موفق به‌ثبت 2 گل شد. او نزدیک به 7 سال عضو تیم ملی ایران بود و در این بازه زمانی، حضور در جام‌های جهانی 2014 و 2018 را تجربه کرد که البته در سال 2018 نتوانست در جام جهانی شانس بازی به‌دست آورد و صرفاً نامش در فهرست تیم ملی ایران بود. او همچنین 2 دوره همراه تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا حضور داشت و در مجموع 59 بازی با پیراهن تیم ملی، موفق به‌ثبت 11 گل و 9 پاس گل شد. او که حدود 5 سال قبل از تیم ملی خداحافظی کرده بود، حالا امروز از عرصه باشگاهی هم کناره‌گیری‌اش را اعلام کرد و باید دید ادامه مسیر فوتبالی دژاگه چگونه رقم خواهد خورد و او آیا در کسوت مربی به فوتبال ایران باز می‌گردد یا خیر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها