کد خبر: ۵۳۷۱۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
یادداشت؛
محمد افضلی

باسمه تعالی

«مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللهَ عَلَی کُلَّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»[1] (آیه  1۰۱سوره بقره)

خداوند متعال به ما در آیه فوق وعده داده که: مسلمانان هرگز بُنبست ندارند و هر قانون و سنتی که تغییر کردخداوند بهتر از قبل برای ما مقدر می­نماید.

پایگاه 598: اگرچه حادثه اتفاق افتاده برای رئیس جمهور مردمی و خادم الرضا را می­توان یک حادثه عظیم  قلمداد کرد و خواب را نه تنها از چشم ملت ایران بلکه از چشم همه آزادی خواهان جهان ربود؛ و شب این حادثه را  شب یلدا و طولانی‌­ترین شب سال تبدیل کرد؛ اما برای تحلیل صحیح این حادثه ابتدا باید مبدأ و مقصد انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسیم.

اگر کسی با مبدأ و مقصد انقلاب آشنا نبود دچار شک و تردید می­شود حتی ممکن است سنگر را ترک کرده و تسلیم دشمن شود.

مبدأ انقلاب را باید تحول درونی در یک انسان وارسته به نام حضرت امام روح­ الله الموسوی الخمینی (ره)

جستجو نمود انسان وارسته­ای که ابتدا یک انقلاب نفسانی با تهذیب و خودسازی در درون خود به وجود آورد سپس اقدام به انقلاب در مردم و حکومت مستبد نمود.(به تعبیر آیت­الله بدلاء هم مباحث امام خمینی (ره)).

امامی که ناله و عجز استکبار را با انقلاب پابرهنگان و مستضعفان ایران به صدا درآورده بود در عبادت و نماز خود چنان مشغول عظمت کبریایی حق میگشت که گریه و زاری او برای خیلی­ها هضمش ممکن نیست.

اگر مبدأ و مقصد انقلاب را به ­خوبی بشناسیم در امواج متلاطم انقلاب ممکن است دچار غم و اندوه شویم اما نا امید یا پشیمان نخواهیم شد.

اما در خصوص مقصد انقلاب اسلامی همانطور که حضرت امام خمینی (ره) نیز فرموده­اند باید گفت برپایی حکومت الهی، حکومت عدل و داد و حکومت اسلامی بر تمام دنیا به رهبری حضرت مهدی موعود (عج) را باید به عنوان مقصد انقلاب اسلامی اشاره نمود. ایشان در این خصوص می­فرمایند:

«امید آن دارم که شما نخبگان ملت و متعهدان اسلام عزیز موفق باشید که انقلاب بزرگ اسلامی را تا منتهای

مقصد ـ که حکومت الله بر جمیع شئون کشور است ـ ادامه دهید.» (ج  11ص 15۱)

در آیه ­ای که اول این گفتار نقل شد خداوند متعال وعده داده است مسئله شهادت آیت الله رئیسی را برایمان حل می­کند و ما نمی­ترسیم چرا که می­دانیم یا مثل رئیسی و یا بهترش را خداوند نصیب ما می­کند.

اما مسئله مهمتر در این خصوص ایجاد معرفت و آمادگی برای تحقق این وعده الهی است لذا باید گفت مسئله ما در خصوص شهادت آیت­الله رئیسی از فقدان ایشان نیست بلکه مسئله­ی ما این است که نکند معرفت لازم و کافی را مانند ایشان در ادامه راه عظیم انقلاب اسلامی پیدا نکنیم.

 

[1] - هر چه از آیات قرآن را نسخ کنیم یا حکم آن را از خاطرها بریم (و متروک سازیم) بهتر از آن یا مانند آن بیاوریم. آیا نمیدانی که خدا برهر چیز قادر است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها