کد خبر: ۵۳۷۱۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
رییس جمهور پوتین پایان دوره ریاست جمهوری زلنسکی در اوکراین را مانع برگزاری مذاکرات صلح خواند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از شفقنا؛ رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از پایان دوره پنج‌ساله‌اش مشروعیتی ندارد و اگر روسیه و اوکراین مذاکرات صلح انجام دهند، این موضوع مانع قانونی ایجاد می‌کند.

در حالی که اوکراین در سومین سال تهاجم تمام عیار روسیه تحت حکومت نظامی قرار دارد، زلنسکی علیرغم پایان دوره پنج ساله خود در این هفته انتخابات برگزار نخواهد کرد – چیزی که او و متحدان اوکراین تصمیم درستی را در زمان جنگ می‌دانند.

در همین حال رویترز روز جمعه به نقل از چهار منبع روسی گزارش داد پوتین آماده است تا جنگ در اوکراین را با یک آتش‌بس از طریق مذاکره که خطوط کنونی میدان جنگ را به رسمیت می‌شناسد، متوقف کند، اما اگر کی‌یف و غرب پاسخی ندهند، آماده است تا جنگ را ادامه دهد.

پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی در سفر به بلاروس گفت که وضعیت زلنسکی مشکل ساز است.
او گفت: اما با چه کسی مذاکره کنیم؟ این یک سوال بیهوده نیست… البته ما متوجه هستیم که مشروعیت رئیس دولت فعلی به پایان رسیده است.

پوتین افزود: غرب از کنفرانسی به میزبانی سوئیس در مورد جنگ که قرار است در ماه آینده برگزار شود، برای تایید مشروعیت زلنسکی استفاده خواهد کرد، اما این گام‌های روابط عمومی بدون معنای قانونی است. صلح باید از طریق عقل سلیم انجام شود نه اولتیماتوم. این باید بر اساس پیش‌نویس اسنادی باشد که در هفته‌های اولیه جنگ بین دو طرف تنظیم شده بود و بر اساس «واقعیت‌های امروزی روی زمین باشد.

گفتنی روسیه نزدیک به ۲۰ درصد از مساحت کل اوکراین را در اختیار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها