کد خبر: ۵۳۹۰۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
چارچوب‌ها، ساخت‌هایی هستند که رسانه‌ها برای مخاطبین خودتشکیل میدهند تا از دریچه آن چارچوب،واقعیت در ذهن مخاطب تحلیل شود.

نظریه رسانه ای چارچوب‌سازی چیست؟

چارچوب ها، ساخت ها و طرح واره هایی هستند که رسانه ها برای مخاطبین خود تشکیل می دهند تا از دریچه آن چارچوب ها واقعیت ها در ذهن مخاطب تحلیل شود. در یک چارچوب آنچه مدنظر صاحب رسانه است مورد توجه قرار می گیرد و مخاطب اجازه ی دیدن حواشی بیرون از آن چارچوب را ندارد. می توان گفت چار چوب ها می گویند که درباره چه چیز فکر شود.

نظریه چارچوب سازی را برخی از جمله ابزارهای برجسته سازی (Agenda-Setting) می دانند.


برگرفته شده از cm-netnameh.blog.ir

#سواد_رسانه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
نیازمندیها
خدمات نصب و اجرای سیستم اعلام حریق در تهران
09107726603 تماس یا پیام در پیام رسان های ایتا و تلگرام