کد خبر: ۵۴۵۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین که مدتی است پرچم دار تبلیغات رسانه ای برای ترویج ادعای امارات در خصوص جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس شده، اینبار برای تخریب چهره اخوان المسلمین مصر در اقدامی ناشیانه، به تحریف تاریخ زندگی "سید جمال الدین اسد آبادی" از پیشگامان مبارزه با استعمار دست زد.

به گزارش شبکه العالم، "سالم حميد" نويسنده اماراتي در مقاله ای تلاش کرد به طرز کاملا ناشیانه تاریخ را تحریف کند .. وی "جمال الدین اسد آبادی" را عالم شیعه فارسی ملقب به "جمال الدین افغانی" نامید و مدعی شد:  "جمال الدین افغانی عالم شیعه فارس در سال 1985 با مسئولان دستگاه اطلاعات انگلیس در لندن برای ایجاد یک ائتلاف اسلامی ضد روسیه دیدار کرد، چرا که انگلیس و روسیه در آن زمان برای سلطه بر آسیای میانه در جدال بودند".
 
این ادعا درحالی از سوی این نویسنده اماراتی مطرح می شود که "سید جمال" در طول تاریخ بعنوان یکی از پیشگامان مبارزه با استعمار در عرصه بین المللی برای رهایی مسلمانان و کشورهای اسلامی از دست استکبار و استعمار به شمار می آید، و در طول تاریخ مبارزاتی خود با بیدار کردن افکار مردم، مشکلات بسیاری را برای استعمار پیر و سرسپردگان آن در منطقه بوجود آورد.
 
سالم حمید در ادامه از سید جمال بعنوان یک "افغان" و "شخصيت فراماسوني فارسي" ياد کرده و می نویسد: انگليس در راستاي منافع خود از اصولگرايي اسلامي حمايت كرده و گمشده خود را در سید جمال الدين يافت، تا پس از خود محمد عبده را به عنوان جانشين معرفي كرده و پس از آنها محمد رشيد رضا افكار آنها را پيگيري و منتشر کرد.
 
اين نويسنده اماراتي تأکید کرد: انگليس در فاصله سالهاي 1875 تا 1925 به حمايت از اصولگرايي اسلامي پرداخت و جمال الدين افغاني را به خدمت اهداف خود در آورد .. وي نيز با حمايت و همكاري انگليسي ها نهضت سلفي در مصر را تأسیس كرد كه از جمله همكاران وي در اين پروژه مي توان به خاورشناس انگليسي اي جي براون و همچنين شاگرد اصولگرايش محمد عبده اشاره كرد.
 
سالم حمید ادعا کرد: جمال الدين افغاني و شاگردش محمد عبده از دين براي دستيابي به اهداف دنيوي استفاده كرده، و آن دو به عنوان مزدوراني براي انگليسي ها فعاليت كردند.
 
اين نويسنده اماراتي مدعي است: حقيقتي كه بسياري از آن غفلت مي كنند اين است كه جمال الدين افغاني خودش از اعضاي جنبش فراماسون بود. به طوري كه براساس آرشيوهاي انگليس، وي با گروههاي فراماسونري انگلومصري و فرنكومصري رفت و آمد مي كرد.
 
سالم حمدی گفت: جمال الدين افغاني در پايان عمر که به انديشه معرفي جانشينی براي خود افتاد بود، و گمشده اش را در محمد عبده يافت كه مدتها شاگرد وي بود، تا پس از وي روند اخواني را تكميل كند. محمد عبده در خلال سالهاي 1871 تا 1879 در جنبش مصر الفتاه شريك و همكار جمال الدين بود، و توانست با ادامه سرسپردگي به انگليسي ها به تدريج به مناصب آموزشي مختلفي در مصر برسد.
 
ادعاهای این نویسنده اماراتی درحالی مطرح می شود که مسئولان این کشور پس از آغاز بیداری اسلامی در کشورهای عربی و سرنگونی رژیم های مستبد و سرسپرده غرب و استعمارگران، برای جلوگیری از سرایت خیزش مردم عربی به امارات هرگونه مطالبات آزادی طلبانه را به شدت سرکوب کردند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها