کد خبر: ۵۶۰۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

مهرخانه: 30 زن در اداره گذرنامه عربستان در نقاط مرزی و شرق عربستان، استخدام شدند.

مطالعه اخیر دانشگاه ناییف (Naif) برای مرکز تحقیقات و مطالعات علوم امنیتی نشان داد که زنان عربستان بصورت داوطلبانه شروع به انجام کارهای امنیتی نموده اند.

این مطالعه تحت عنوان "زنان پلیس در کشورهای عرب" یک پتانسیل واقعی را برای نیروی پلیس زن موثر در عربستان صعودی نشان می دهد. بر طبق این مطالعه، اگر این کار به انجام رسد، تمامی اقشار جامعه باید از آن در جهت انطباق با اخلاق مذهبی و سنتی، پشتیبانی کنند.

مدیر کل اطلاعات عربستان شاهزاده ماکرین گفت: "زنان نقش مهمی در این دایره ایفاء می کنند. ما گروهی از زنانی را داریم که هر فرد عربستانی باید به آنها افتخار کند. گزارشات، تحلیل ها و پیشنهادات آنها به مراتب  بهتر از بسیاری از مردان است."

رتبه های نظامی مقامات زندان زنان در حال حاضر به افسر خصوصی و افسر درجه دار محدود می شود. هم چنین برنامه هایی برای گسترش کار و فعالیت زنان در زندان ها تدبیر شده است. زنانی که درخواست شغل افسر نظامی را می دهند باید اهل عربستان، دارای مدرک دوره متوسطه، بدون هیچ سابقه کیفری و حداقل 17 ساله باشند.

علاوه بر داشتن مدرک دانشگاهی و دانش کامپیوتر، ماهیت این شغل نیاز به زنانی دارد که خصوصیات شخصیتی  خاصی برای کار در اداره گذرنامه داشته باشند. این افراد باید دارای یک شخصیت قوی، دیپلماتیک و صبور باشند. البته گاهی اوقات نیز نیازمند دانش درباره زبان های دیگر هستند.

در عربستان صعودی، زنان شاغل در ارتش و امور امنیتی غیر نظامی هستند و لباس فرم را به جز در مکان هایی که تنها زنان کار می کنند، نمی پوشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها