کد خبر: ۵۶۲۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در بازدید از مراحل اجرایی پروژه فرودگاه بین‌المللی قم و در نشست کارگاهی بررسی مشکلات طرح که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط در محل اجرای پروژه برگزار شد، اظهار داشت:  در سال‌‌های اخیر اقدامات و پروژه‌های بزرگی در بخش‌های مختلف نظیر مونوریل، مترو، راه قم- گرمسار، توسعه حرم مطهر، جاده قدیم قم- تهران، راه قم- نیزار، پروژه عظیم آبرسانی و ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ برای سرعت دادن به روند پیشرفت و توسعه استان قم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها نوید بخش آینده درخشانی برای توسعه و عمران قم خواهد بود، افزود: قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و آبروی نظام و انقلاب اسلامی شایسته برداشتن چنین گام‌های بلندی بوده و بی‌تردید این خطه را به جایگاه واقعی آن خواهد رساند.

استاندار قم از فرودگاه به عنوان یکی از اساسی‌ترین پروژه‌ها و مهم‌ترین پروژه بخش حمل و نقل استان نام برد و خاطرنشان کرد: ساخت فرودگاه به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر، جهش عظیمی را در توسعه و عمران و آبادانی و رونق اقتصادی و گردشگری استان ایجاد خواهد کرد.

موسی‌پور با تاکید بر لزوم اهتمام جدی دستگاه‌ها به رفع موانع و مشکلات این پروژه مهم گفت: مجموعه مدیران و سرمایه‌گذار طرح، باید با یک همت و تلاش ویژه به دنبال رفع موانع و به سرانجام رساندن این پروژه باشند.

وی روند اجرایی پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرد و گفت: فاز نخست پروژه شامل باند جنوبی با 4 هزار و 620 متر طول و 60 متر عرض، پارکینگ هواپیما، ترمینال موقت و امکانات گردشگری، تفریحی و فرهنگی با سرعت خوبی در حال اجرا است.

استاندار قم با اشاره به اتمام عملیات خاکبرداری، خاک ریزی و زیرسازی فاز یک فرودگاه گفت: احداث باند اول پرواز 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال قابل بهره برداری است ضمن اینکه با آماده شدن نقشه‌ها، به‌زودی ساخت برج مراقبت و ترمینال فرودگاه نیز آغاز خواهد شد.

موسی‌پور به آغاز کارهای مطالعاتی فاز دوم طرح اشاره و خاطرنشان کرد: طراحی فاز دوم آغاز شده و به محض اتمام فاز اول، کار فاز دوم شامل باند شمالی و بقیه تأسیسات آغاز خواهد شد.

لازم به یاد آوری است فرودگاه بین المللی قم نخستین فرودگاه خصوصی کشور در فاصله 15 کیلومتری استان قم به سمت سلفچگان در منطقه طرلاب بوده که فاز نخست آن در حال اجرا است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها