کد خبر: ۵۶۴۱۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
دور جدید تغییرات در فدراسیون های ورزشی، از روز یکشنبه آغاز شد.

ندای انقلاب، بعد از شکل گیری وزارت ورزش، تغییراتی در برخی از فدراسیون‌های ورزشی صورت گرفت اما یکشنبه، بدون هیچ پیش زمینه ای، محمد عباسی و معاون پارلمانی اش احمد رسولی نژاد، رای به برکناری 3 رئیس فدراسیون و جابجایی دو رئیس دیگر دادند.

دنیا مالی از فدراسیون قایقرانی برکنار شد تا جای خود را اسبقیان رئیس اداره کل ورزش استان آذربایجان شرقی بدهد. زنگی آبادی نیز از فدراسیون دوچرخه سواری برکنار شد تا قمری از اداره کل ورزش استان مرکزی بیاید و بر جای او تکیه زند.

با برکنار حلیم بردی نیز از فدراسیون اسکیت، رسانه ها منتظر انتخاب جدید وزارت ورزش هستند. اما یک جابجایی نیزدر این میان صورت گرفت که حضور سرپرست شنا در فدراسیون عشایری و حضور رئیس این فدراسیون به حای او بود. بدین ترتیب جعفری رئیس سابق فدراسیون عشایری که سرپرست فدراسیون شنا شده بود، دوباره به این فدراسیون برگشت تا نیک بین رئیس فدراسیون شنا شود.

اما پشت پرده این تغییرات چه رازی نهفته است؟ در حالیکه به نظر می رسید این بار نیز نقش حمید سجادی معاون ورزشی وزیر پررنگ باشد اما به دلیل شکست او در فوتبال، عباسی پروژه تغییرات در فدراسیون ها را با احمد رسولی نژاد معاون پارلمانی خود کلید زده است.

به گزارش منابع موثق خبری، علت اصلی این تغییرات، مقدمه سازی برای انتخابات آتی کمیته ملی المپیک است. سه ماه بعد از برگزاری المپیک لندن، انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد که از همین حالا جنگ انتخاباتی آغاز شده است. از آنجا که رای فدراسیون ها در این انتخابات بسیار مهم و تاثیرگذار است، وزارت ورزش قصد دارد ازهمین حالا بازی را به نفع خود رقم بزند. این گزارش حکایت از آن دارد که عباسی، وزیر ورزش علاقه ای ندارد دوره ریاست محمد علی آبادی تمدید شود و همه آن روسایی که از فدراسیون ها برکنار شده اند، به نوعی حامی رئیس فعلی کمیته ملی المپیک بوده اند. گویا این پایان تغییرات نخواهد بود و وزیر ورزش قصد ندارد کرسی مهمی چون ریاست کمیته المپیک را به فردی که مورد تائید خودش نیست، بسپارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها