کد خبر: ۵۶۴۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
فرج‌الله سلحشور با تقدیم سریال «موسی کلیم‌الله» به شهدای کربلا، این سریال را در ۷۲ قسمت می‌سازد.

محمد هوشیاری ‌مدیر ‌‌روابط‌ عمومی‌ مؤسسه‌ فرهنگی ‌هنری ‌تبیان‌ در‌ گفت‌وگو ‌‌‌‌‌با‌ خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: بعد از استقبال بی‌نظیر و بازتاب جهانی سریال یوسف پیامبر(ع) و همچنین اثرات و برکات معنوی و چشمگیر این مجموعه قرآنی در حدود یکصد کشور جهان، مؤسسه فرهنگی هنری تبیان تصمیم گرفت سریال قرآنی دیگری با نام موسی کلیم الله(ع) را در راستای اهداف والای اسلامی آغاز کند.

وی‌ ادامه داد: به تصویر کشیدن داستان‌های قرآن کریم و بیان سرگذشت و زندگی پیامبران الهی که برای رهبری و سعادت بشریت مبعوث شدند و همواره یک هدف مقدس را دنبال کرده که همان حقیقت کمال، عزَّت و تبیین دین اسلام است. امروز که سران استکبار و اسلام ستیزان در برابر اسلام قرار گرفته و قد علم کرده اند و در این برهه که ارزشهای والای دینی و قرآنی ما را ضد ارزش تلقی می‌کنند و ارکان و مقدسات دینی ما مورد هجمه انتقادات و حمله مستقیم دشمن قرار گرفته، وحتّی جسارت و عداوت را به آنجا رسانده که قرآن کریم این کتاب مقدس و قانون اساسی سعادت بشریت را می‌سوزانند. 

هوشیاری اظهار‌داشت: البته این عمل زشت و غیرانسانی آنان از سر تأثیرات معنوی این کتاب مقدس الهی بر انسانها است. زیرا براساس آمار رسمی بدست آمده فقط در کشور آمریکا سالانه 80  هزار نفر مسلمان می‌شوند و حتّی قرآن کریم پرفروش‌ترین کتاب در آمریکای لاتین محسوب می‌شود. براساس آمار و ارقام موجود اسلام سریع‌ترین مذهب در حال رشد در جهان بوده است. برخی از محققین و بزرگان مذاهب بر این باورند در آینده اسلام مذهب رسمی بسیاری از کشورها خواهد بود. لذا ساخت و تولید اینگونه آثار ارزشی و قرآنی ترویج فرهنگ غنی اسلام، ارتقاء سطح فکری و دینی جوامع و تحکیم و سعادت فرزندان و خانواده‌ها را با استعانت از خداوند متعال در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بخش زیادی از آیات قرآن کریم سرگذشت و زندگانی حضرت موسی(ع) و داستانهای زیبا پیرامون اقوام مختلف و معجزات بسیار و درس آموز از آن پیامبر الهی را به جهت تنبه بیان می‌کند ما را بر این امر مهم، مصمم‌تر کرد.

هوشیاری در ‌ادامه گفت: بعد از گذشت حدود سه سال از آغاز به کار تحقیقات و تکمیل سیناپس پروژه‌ قرآنی موسی کلیم الله و ارجاع به محضر علمای بزرگوار و همچنین اعمال نظرات آن عزیزان در نگارش فیلمنامه اکنون 22 قسمت از سناریو نوشته شده و با استعانت از خداوند در حال ادامه کار هستیم.

وی افزود: در طول این مدت با اجرای جلسات متعدد از محضر و نظر علمایی چون آیت الله ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جعفر سبحانی، فقیه‌ اهل‌بیت‌ سیدمرتضی خاتمی خوانساری، آیت‌الله‌حائری شیرازی، حجت‌الاسلام مهدی طائب، حجت‌الاسلام سیدسامی البدری، حجت‌الاسلام سید‌حسین موسوی زنجانی، حجت‌الاسلام دکتر ولی الله نقی پورفر، استاد سید محسن میرباقری و..... مشاوره و بهره برده‌ایم.

هوشیاری با بیان اینکه نویسنده، تهیه کننده و کارگردانی پروژه موسی کلیم الله(ع) بر عهده فرج اله سلحشور است، عنوان داشت: به پاس آن همه فداکاری و یادبود شهدای عظیم الشأن واقعه کربلا که نمونه بارز شجاعت، آگاهی وایمان بودند و به یاد و خاطره آن 72 تن از یاران با وفای اباعبدالله الحسین(ع) و هدیه به ساحت مقدس آن امام تمام مجموعه موسی کلیم الله (ع) در 72 قسمت ساخته خواهد شد.

وی گفت: افرادی که در جلسات ثابت و هفتگی تحقیق و نگارش فیلمنامه و همچنین جلسات شورای نظارت و برنامه‌ریزی حضور دارند، عبارتند از فرج الله سلحشور، جمال شوجه، منصور براهیمی، مجتبی شهیدی، کیومرث پرخیده، محمد هوشیاری، رضا مصطفوی و حسین حسنی هستند. البته مشاوران و محققین دیگری هم غیر حضوری این مجموعه را همراهی می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امید است به یاری خداوند متعال و دعای خیر همه‌ مسلمانان با توجه به حجم عظیم فیلمنامه در سال آینده بتوانیم وارد مرحله پیش تولید شویم. مدت زمان فیلمبرداری این پروژه با برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش بینی شده، حدود پنج سال به طول می‌انجامد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها