کد خبر: ۵۶۵۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
موسسه رتبه‌بندی مودی:
موسسه مودی در گزارشی هشدار داد افزایش قیمت نفت در اثر تحریم ایران اصناف دیگر جهان به ویژه خودروسازان اروپایی و شرکت های هوایی را متضرر می کند.

فارس، موسسه مودی در 2 گزارش جدید خود به بررسی میزان تاثیر تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت ایران بر روی بخش‌های اقتصادی جهان پرداخته و نوشته است، قیمت بالاتر نفت که نتیجه بالقوه تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش نفتی ایران است، برای شرکت‌های نفتی بین‌المللی سود خواهد داشت اما برای بخش‌های صنفی مانند خطوط هوایی، پالایشگاه‌های نفتی، خودروسازی و خرده‌فروشی‌های اروپا اثرات منفی خواهد داشت.

بر اساس گزارش ترند نیوز مودی اعلام کرد که خطر قیمت 150 دلاری هر بشکه نفت ناشی از بستن تنگه هرمز از سوی ایران، کم است چراکه بستن این راه کوتاه‌مدت خواهد بود.

اولیور برود مدیرعامل شعبه لندن موسسه مودی گفت: شرکت‌های نفتی بین‌المللی از تحریم ها به طرز چشمگیری سود خواهند برد.

به نوشته مودی، این سود بیش از جبران اثرات مضر بر پالایشگاه‌های بین‌المللی پایین‌دستی است.

استیون وود مدیرعامل شعبه نیویورک این موسسه توضیح داد: شوک نفتی ناشی از تقابل غرب با ایران در صنایع دیگر جهان آشوب ایجاد می‌کند و نیز می‌تواند بهبود اقتصاد جهان را از مسیر خود خارج کند.

بر اساس گزارش این موسسه رتبه‌بندی، بخش‌های زیر بیشتر آسیب می‌بینند: 

خودروسازان اروپایی در اثر این شوک نفتی با خطر بزرگ‌تری نسبت به همتایان آمریکایی و آسیایی روبه‌رو خواهند شد؛ با این حال، سودها و تولید نقدینگی خودروسازان آمریکایی نیز در فشار زیادی خواهد بود.

خطوط هوایی نیز به علت افزایش قیمت سوخت جت نیز خسارت خواهند دید و افزایش هزینه بلیت نیز تقاضای مسافران را برای استفاده از آنها را کاهش خواهد داد. خطوط هوایی اروپا با برخوردهای بیشتری در خاورمیانه بیش از همکاران آمریکایی و آسیایی خود مواجه خواهد شد.

خرده‌فروشان، رستوران‌ها و دیگر صنایع در صورتی که قیمت سوخت افزایش یابد دچار زیان می‌شوند. افزایش هزینه‌های حمل و نقل و توزیع درآمدهای خرده فروشان اروپایی را کاهش خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها