کد خبر: ۵۶۷۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
در حالي كه اين روزها شايع شده يكي از دلايل ارزاني قيمت گوشت، كاهش خريد آن از سوي مردم به دليل بيماري تب كريمه-كنگو است، رييس اتحاديه گوشت گاوي استان تهران معتقد است كه اين موضوع به اين بيماري ربطي ندارد، زيرا قبل از عيد علوفه گران بود و در حال حاضر حدود 30 تا 40 درصد ارزان شده است.
علي خندان روي‌ جوان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر گوشت گوساله داخلي در تهران 16 هزار و 500 تومان قيمت دارد كه اين رقم در اسفند‌ماه سال گذشته 18 هزار و 500 تومان بوده و در فروردين‌ماه سال جاري به 18 هزار تومان و در حال حاضر به قيمت هر كيلو 16 هزار و 500 تومان رسيده است و به صورت مخلوط به فروش مي‌رسد.

وي گفت: حدود 20 تا 25 روزي است كه گوشت گرم گوساله از سيستان و بلوچستان وارد شده كه اين گوشت به تاييد دامپزشكي سيستان و بلوچستان و پس از آن دامپزشكي تهران رسيده و داراي استاندارد‌هاي لازم است.

او با بيان اينكه در حال حاضر گوشت گرم گوساله با قيمت دولتي و كيلويي 13 هزار و 700 تومان در سطح شهر و بين 120 واحد صنفي توزيع مي‌شود، گفت: زماني كه گوشت در سيستان و بلوچستان بارگيري مي‌شود، خنك‌شده و پس از آن وارد تهران و همه موارد بهداشتي براي آن رعايت مي‌شود.

خندان روي گفت: در حال حاضر گوشت گوسفندي تازه و گرم كيلويي 18هزار و 500 تومان و به صورت لاشه به مصرف كنندگان توزيع مي‌شود.

وي گفت: گوشت گوسفند وارداتي استراليا نيز زير نظر دامپزشكي آن‌جا و با تاييد دامپزشكي ايران وارد‌ شده و بين واحد‌هاي صنفي در سطح شهربا تعرفه دولتي و به قيمت 15 هزار و 400 تومان به فروش مي‌رسد.

او با بيان اينكه ما گوشت را از سيستان و بلوچستان، استراليا، پاكستان و برزيل وارد مي‌كنيم، گفت: گوساله‌ وارد شده از سيستان زيرنظر سازمان دامپزشكي قرنطينه مي‌شود.

به گفته وي در حال حاضر گوشت دولتي در دو مركز اصلي واقع در خيابان شهيدرجايي، سازمان گوشت و مركز ديگر واقع در خيابان نواب، بريانك و فروشگاه حاج كريم بابايي به فروش مي‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها