کد خبر: ۵۷۹۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
شبکه‌های مختلف سیما ساخت مجموعه‌های مختلف با موضوع سرداران شهید و فرماندهان دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده‌اند.

خبرآنلاین، دیدن زندگی سرداران شهید، فرماندهان جنگ و بسیاری از بزرگانی که برای این آب و خاک جنگیدند، در قالب یک مجموعه تلویزیونی خالی از لطف نیست.

جرقه‌های ساخت سریال‌هایی با این مضمون با مجموعه «سیمرغ» به کارگردانی حسن قاسمی جامی و «عبور از خط سرخ» به کارگردانی جمال شورجه زده شد. در ادامه استقبال مردم از سریال «شوق پرواز» درباره شهید بابایی باعث شد شبکه‌های سیما ساخت سریال‌هایی با چنین مضامینی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

بر همین اساس، شبکه یک سیما دو مجموعه را در کنداکتور قرار داده است. یکی از آن‌ها نسخه تلویزیونی فیلم سینمایی «شور شیرین» ساخته جواد اردکانی است که پارسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. نسخه تلویزیونی «شور شیرین» درباره زندگی شهید کاوه در قالب یک سریال پنج قسمتی روی آنتن می‌رود. مجموعه دیگر شبکه یک در قالب مستندی 13 قسمتی ساخته شده که درباره زندگی شهید حسن باقری است.

رضا رویگری در نمایی از «شور شیرین»

مجموعه «مسیح کردستان» با محوریت داستان زندگی سردار شهید محمد بروجردی از دیگر تولیدات شبکه یک است که در حال حاضر مراحل تحقیق و نگارش را سپری می‌کند.

مستند داستانی «سردار خیبر»  درباره زندگی شهید همت و مستند «سردار عشق »به کارگردانی محمد درمنش از شبکه دو سیما پخش شده است. شبکه سه سیما نیز ساخت مجموعه‌ای بر اساس زندگی شهید حسن تهرانی مقدم را در دستور کار دارد. این مجموعه اکنون مراحل تحقیق و نگارش را توسط بهروز افخمی پشت سر می‌گذارد. شبکه سه همچنین چندی قبل سریال «جاودانگی» را با محوریت زندگی شهید مهندس تندگویان پخش کرد.

سیمافیلم ساخت مجموعه‌ای درباره زندگی شهید باکری را در دست تولید دارد که هنوز نام قطعی آن مشخص نیست. این مجموعه نیز اکنون مراحل تحقیق و نگارش را سپری می‌کند. دو جدول زیر شامل سریال‌هایی آماده پخش یا در حال تولید شبکه‌های سیما با محوریت فرماندهان دفاع مقدس و سریال‌هایی است که با این مضمون در دستور سیما قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها