کد خبر: ۵۸۷۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت و ایفاگر نقش مالک اشتر در مجموعه امام علی(ع) گفت: ایفای این نقش زندگی من را سخت کرده است و به احترام مولایم خیلی کارها را نمی‌توانم بکنم و خیلی جاها نمی‌توانم بروم.

«داریوش ارجمند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس در پاسخ به اینکه برای ایفای نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) چقدر تحقیق داشتید؟ عنوان داشت: من تحصیل کرده تاریخ هستم و تخصصم تاریخ اسلام است، ضمن اینکه من شاگرد شریعتی بودم و تاریخ اسلام را خیلی خوب می‌شناختم. مشکلی هم برای شناخت شخصیت مالک اشتر وجود نداشت.

ارجمند اظهار داشت: آقای میرباقری قصه را نوشته بود و تحقیقات را خودم انجام دادم. شخصیت مالک اشتر با آنچه در فیلمنامه نوشته شده بود، مطابقت تاریخی داشت اما بار دراماتیکی که باید رویش انجام می‌شد، انجام شد. برای اینکه شما تاریخ را از کجا دیده‌اید؟ آقای میرباقری از منابعی که وجود داشت عدول نکرده و خیلی جاها نیز کسر گذاشته است. میرباقری در سریال امام علی(ع) هیچ حرفی از حضرت زهرا(س) نزده است، به خاطر بحث وحدت اسلامی.

وی درباره اینکه آیا عدم طرح این موضوع به سریال ضربه زده است؟ پاسخ داد: خیر. اتفاقا آقای میرباقری به سلامت از این بخش عبور کرده است.

این بازیگر پیشکسوت همچنین درباره شاخص‌ترین نقشی که تا به حال ایفا کرده، تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم. همه نقش‌هایم را دوست دارم. همه نقش‌هایم مثل بچه‌هایم هستند. در سینما من فیلم «ناخدا خورشید» را خیلی دوست دارم، آدم برفی، سگ‌کشی، اعتراض و... را هم بسیار دوست دارم و در تلویزیون نیز به نظر من سریال امام علی(ع) بهترین است.

ارجمند راجع به این انتخابش در تلویزیون توضیح داد: برای اینکه نقش «مالک اشتر» را عالی بازی کردم و حتی بالاتر از عالی. برای اینکه مردم بعد از 20 سال و حضور در نقش‌های مختلف، هنوز من را به نام «مالک اشتر» می‌شناسند. البته این موضوع زندگی من را سخت کرده، برای اینکه من به احترام مولایم خیلی کارها را نمی‌توانم بکنم و خیلی جاها نمی‌توانم بروم. مثلا نمی‌توانم به یک باشگاه بیلیارد بروم و بازی کنم چون دوست ندارم یک پسربچه 15 ساله من را ببیند و بگوید مالک اشتر را دیشب دیدم داشت بیلیارد می‌زد.

وی درباره وجود این تعهد در سایر بازیگران سینما و تلویزیون نیز گفت: من کاری به بقیه هنرمندان ندارم و نسبت به اعتقادم متعهد هستم. من دائم مست می‌شوم و معتادم. معتادم به عقایدم و مست می‌شوم با تفکراتم.

وی همچنین درباره سری دوم سریال «ستایش» و حضورش در آن گفت: در سری دوم این سریال حضور خواهم داشت البته متن هنوز در حال نگارش است.

وی ادامه داد: در این سریال من همان نقش سابق را خواهم داشت، فقط در شرایطی که زمان عوض شده است.

ارجمند در پاسخ به این سوال که آیا قرار است «ستایش» مانند سایر سریال‌های تلویزیونی پس از فراز و نشیب‌های بسیار، عاقبت به خیر شده و پدر همسرش را به سزای اعمالش برساند؟ تصریح کرد: خیر. چنین نیست. اصلا از این پدر سالم‌تر وجود ندارد. چرا ناسالم است؟ شما بیایید به دانشگاه‌ها و مدارس دخترانه سری بزنیم، همه می‌گویند آرزو داریم پدری مانند حشمت فردوس داشته باشیم؛ این مطلب مربوط به آمارهای میدانی است.

وی افزود: کسانی که چنین حرف‌هایی را می‌زنند گرفتار عادات مالوف خود هستند، نمی‌توانند تحمل کنند مردی نه قمارباز باشد، نه عرق خور باشد، نه زن دوم داشته باشد و فقط خانواده‌اش را بغل کرده باشد.

این پدر تنبه خود را اعلام کرده ولی این دختر جوان که عروسش است، دوست ندارد راحت زندگی کند و می‌خواهد غصه بخورد. خود کرده را تدبیر نیست. آنچه شرط بلاغ بود او به پسر و عروسش می‌گوید ولی آن‌ها توجه نمی‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
قاسم نایبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
اقای ارجمن.همه را قبول دارم اما کاش نقش رستم رو بازی نمی کردی!تمتم سوابق خود ر ا هرز کردی رفت پی کارش.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها