کد خبر: ۵۹۰۰۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
روزنامه بیلد خبر داد؛
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «هیچکس از ایران نخواسته است فعالیت اتمی خود را متوقف کند، ایران فقط از غنی سازی بیست درصد صرف نظر کند.»
جام نیوز، روزنامه بیلد (Bild) آلمان چهارشنبه 17 خرداد(June.6) در یک مصاحبه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل در واکنش به از سرگیری مذاکرات اتمی با ایران و اعلام ساخت یک راکتور جدید دیگر از سوی مقامات ایران، اعتراف کرده است که فعالیت اتمی این کشور، یک میلیمتر هم کند نشده و در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است.»
نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به سئوال خبرنگاران روزنامه بیلد آلمان که پرسیدند آیا جنگی میان اسرائیل و ایران درخواهد گرفت، ادامه داد: «ترجیح ما بیشتر این است که تمامی این تحریم های اقتصادی به راه حل منتهی شود.»
نتانیاهو عنوان کرد: «از ایران خواسته نشده است غنی سازی را کنار بگذارد یا بطور کامل متوقف کند و یا اورانیوم غنی شده خود را پس دهد. حتی از ایران درخواست نشده است که تاسیسات فردو را تعطیل کند. آنچه از ایران خواسته شده صرفا آن است که از غنی سازی بیست درصد صرف نظر کند؛ نه اینکه برنامه اتمی خود را کنار بگذارد.»
گفتنی است درحالی نتانیاهو با عقب نشستن از مواضع پیشین خود خواستار صرف نظر ایران از غنی سازی 20 درصد شده است که هفته گذشته بعد از پایان یافتن نشست ایران با کشور های گروه1+5 گفته بود: ایران باید غنی سازی مواد هسته ای را متوقف کند، باید تمام موادی که تا کنون غنی سازی شده را از آن کشور بیرون ببرد و تأسیسات هسته ای زیرزمینی خود را در قم به حال تعطیل درآورد. تنها تعهد صریح ایران به پذیرش هر سه این شرایط و تضمین اجرای آنها می تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند. و این موضوع باید هدف مذاکرات قرار می گرفت، اما متاسفانه و با افسوس فراوان باید بگویم که این چیزی نیست که امروز از ایران خواسته می شود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
س.ا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
توبه گرگ ، فقط مرگه انشالله
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها