کد خبر: ۶۰۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۳۰ مهر ۱۳۸۹
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، ساكنان قسمت وسيعي از اردبيل در نقاط جنوبي و مركز اين استان دقايقي پيش وقوع دو فقره زمين لرزه را احساس كردند به طوري كه در شهرهاي نمين، خلخال و كوثر شدت آن بيشتر بود.
مديركل مديريت بحران استان دقايقي پيش در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين زمين لرزه در ساعت 13 و 30 دقيقه به وقوع پيوست كه در شهرهاي اردبيل، نمين، خلخال و كوثر احساس شد و هموطنان را دچار نگراني كرد.
علي اسلامي گفت: در پاره‌اي از نقاط اين زمين لرزه موجب هراس ساكنان منازل به ويژه در آپارتمان‌هاي بلند مرتبه شد.
وي افزود: براساس آخرين دريافتي از شبكه‌هاي لرزه‌نگاري وابسته به مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران كانون اين زمين لرزه در داخل درياي خزر و اطراف شهرستان تالش در گيلان بود.
اسلامي بزرگي اين زمين لرزه را 4.9 ريشتر اعلام كرد و ادامه داد: هنوز خسارات و يا تلفات احتمالي از اين دو زمين لرزه اردبيل دريافت نكرديم.
به گزارش فارس، مديركل مديريت بحران استان خاطر نشان كرد: استان اردبيل روي كمربند زلزله واقع شده و هر از چند گاهي وقوع زمين لرزه‌هايي با ريشتر متفاوت خسارات و تلفاتي را بر جاي مي‌گذارد.
وي اضافه كرد: در حال ارزيابي نهايي از وضعيت زمين لرزه رخ داده هستيم و اگر خسارات يا تلفاتي را نيز شاهد باشيم به اطلاع مي رسانيم.
آخرين زمين لرزه مهيب استان اردبيل متعلق به سال 75 با 5.5 ريشتر است كه بيش از 760 كشته بر جاي گذاشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها