کد خبر: ۶۳۹۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۸ تير ۱۳۹۱
حواشی شبکه تهران در جلسه تقدیر مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد"، اولین نشست خبری رادیو تابستانه، اظهار نظر مدیر شبکه تهران درباره سئوال محمود شهریاری، ممنوع کار شدن مجری برنامه "ورزش از نگاه پنج" و درگذشت علی کسمایی از جمله خبرهای هفته گذشته سازمان صدا و سیما بوده است.
مهر، در هفته گذشته در سازمان صدا و سیما اتفاقات مختلفی افتاده است که در این گزارش آن را مرور می‌کنیم.

نیما کرمی، مجری تلویزیون هفته گذشته پیشنهاد خود را برای جذاب‌تر شدن برنامه‌های گفتگو محور تلویزیون این ‌گونه عنوان کرد: در هر گفتگویی زمانی که صداقت دیده شود، قطعاً جذابیت هم بالا می‌رود.

نخبه‌گزینی در شبکه شما

- مسعود احمدی افزادی، مدیر جدید شبکه "شما" در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: راه‌اندازی این شبکه با تبلیغات واقعی و حتی غیرواقعی همراه شد، یعنی تبلیغات، تحلیل‌ها و نظرهایی که برخی خبرگزاری‌ها داشتند غیرواقعی بود؛ شبکه شما را نباید با شبکه‌های دیگر مقایسه کرد.

وی ضمن اشاره به کیفیت همراهی مراکز استانی در تأمین برنامه‌های این شبکه تأکید کرد: شبکه شما شرکت سهامی نیست، شبکه شما شبکه نخبه‌گرا و نخبه‌گزین است که به شکل مقطعی سعی می‌کند در تولید، راهبری کند.

درخواست گروه قبلی برنامه "هفت" از معاون سیما

- گروه سازنده برنامه "هفت" در نامه‌ای خطاب به معاونت سیما، خواستار شدند تا از عنوان و لوگوی برنامه "هفت" برای برنامه‌ جدید استفاده نشود.
در متن این نامه، خطاب به علی دارابی، معاون سیما آمده است: شش هفته از وداع گروه سازنده "هفت" می‌گذرد و در جمعه‌ای که دیگر "هفت" نیست از جنابعالی خواهشی کوچک داریم و با توجه به حرفه‌ای بودن جنابعالی در عرصه مدیریت امیدواریم آن را بپذیرید.

همانطور که در جریان هستید "هفت" از شروع تا پایان در این دو سال و اندی با هدایت و حمایت مدیران و زحمات جمعی کوچک و جوان شکل گرفت و حال که این گروه کنار رفته و تیمی تازه نفس جایگزین شده تا برنامه‌ای سینمایی با حال و هوا و محتوایی متفاوت روی آنتن بفرستند شاید دور از انصاف و اصول حرفه‌ای باشد، که دوستان با همان نام و لوگو به عنوان سری جدید "هفت" برنامه خود را راهی آنتن کنند و حقوق معنوی گروه قبلی نادیده گرفته شود.

لذا از جنابعالی به عنوان مدیری با تدبیر خواهشمندیم تا به پاس زحمات جمع کوچک "هفت" بگذارید، این جمع زحمتشان با همین نام در تاریخ تلویزیون ثبت شده و گروه جدید نیز برنامه‌ای با نامی جدید راهی آنتن کنند.

کنایه صرفا ً جهت اطلاع به "راه طولانی"

برنامه "صرفاً جهت اطلاع" هفته گذشته کنایه آمیز به قصه تلخ سریال "راه طولانی" اشاره کرد. این برنامه به مسئولان تلویزیون هشدار داد تا فکری برای تلخ بودن این قصه کنند.

مجری این برنامه روی تصاویر کوتاهی از این مجموعه شبانه ضمن تمجید از آنکه در همین چند قسمت توانسته پر مخاطب شود، از مسئولان خواست همین حالا یک پایان بندی شاد برای سریال آماده داشته باشند تا در صورت لزوم استفاده کنند.

تمدید فراخوان بازیگری سریال "پوریای ولی"

- مهلت ثبت‌نام در فراخوان بازیگری سریال "پوریای ولی" تا پایان تیر‌ماه تمدید شد. سازندگان مجموعه تلویزیونی "پوریای ولی" اعلام کرده بودند که برای ساخت این سریال به بازیگران جدید و با استعداد نیاز دارند و فراخوانی نیز در همین جهت منتشر کردند که در دور پیش تا پایان خردادماه تمدید شده بود.

با پایان خردادماه، جوزان فیلم برای بار دوم طی اطلاعیه‌ای این زمان را تمدید کرد که متن کامل آن در ادامه می‌آید: به دلیل سرعت کم اینترنت و عدم دسترسی برخی از داوطلبان به خصوص در شهرستان‌ها و تماس‌های مکرر آن‌ها با جوزان فیلم و اعتراض به زمان کم نام‌نویسی و درخواست تمدید آن، مهلت ثبت نام فراخوان یک ماه دیگر یعنی تا تاریخ ۳۱ تیرماه تمدید می‌شود.

"پوریای ولی" نام مجموعه عظیم تلویزیونی است که به سفارش مرکز سیما فیلم و تهیه کنندگی جوزان فیلم در دست اجرا است. این سریال شرح حال زندگی پر تحرک پهلوان نامدار ایرانی در قرن هفتم و هشتم هجری (اواسط دوران ایلخانی) به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی می باشد.

زندگی شهیدان چمران، باکری و زین‌الدین سریال می‌شود

- معاون سیمای سازمان صداوسیما از ساخت چند سریال با موضوع زندگی شهیدان از جمله شهید چمران، باکری، زین‌الدین، کاوه، بروجردی و ابوترابی در آینده نزدیک خبر داد.

در مراسمی که شامگاه جمعه دوم تیرماه در هتل هویزه تهران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی تقدیر شد.

مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اهتمام جدی رسانه ملی به خصوص معاونت سیما در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل کرد و خواهان توسعه کمی و کیفی همکاری ها با سایر نهادها برای تجلیل از اسوه‌های ایثار و شهادت شد.

علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی در این مراسم طی سخنانی از اهتمام جدی معاونت سیما برای توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت سخن گفت و از ساخت چند سریال با موضوع زندگی شهیدان از جمله شهید چمران، باکری، زین‌الدین، کاوه، بروجردی و ابوترابی در آینده نزدیک خبر داد.

جواد رضویان از ۱۴ تیرماه مهمان جعبه جادویی می‌شود

- محمدرضا معصوم‌زادگان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران با اشاره به اینکه پخش مجموعه "میهمانان ویژه" به کارگردانی جواد رضویان از ۱۴ تیرماه آغاز می‌شود، گفت: سریال"دختران حوا" ساخته حسین سهیلی‌زاده هم محرم روی آنتن می‌رود. 


وی در پاسخ به این سئوال مبنی‌بر اینکه آیا مجموعه تلویزیونی "تکیه بر باد" ساخته محمود معظمی که قرار بود سال گذشته بعنوان ویژه‌برنامه این شبکه روی آنتن برود، امسال در ماه رمضان پخش می‌شود یا خیر؟ گفت: امسال طبق برنامه قرار است مجموعه تلویزیونی "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در ماه رمضان پخش می‌شود. مجموعه تلویزیونی "تکیه بر باد" هم فعلاً در حال بازبینی است و مدیر شبکه تا دو هفته آینده نظر قطعی را اعلام می‌کند.

وی در ادامه افزود: بعد از ماه رمضان سری سوم مجموعه "عملیات ۱۲۵" به تهیه‌کنندگی داود هاشمی به صورت هفتگی از شبکه تهران پخش می‌شود. مجموعه "تهران نو" هم به شکل روزانه شهریور ماه روی آنتن می‌رود.

واکنش مدیر شبکه تهران به اجرای شهریاری

- سعید مقیسه، مدیر شبکه تهران درباره سئوال نامتعارف محمود شهریاری از امیر جعفری گفت: اولاً در هر برنامه‌ای ممکن است اتفاقات ناخوشایندی بیفتد و شبکه لزوماً از همه اتفاقاتی که در برنامه افتاده است، دفاع نمی‌کند. از جمله نکته‌ای که شما گفتید و واقعاً قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: اشتباهاتی که برخی مواقع در برنامه‌های زنده می‌افتد، رایج است. ما سعی می‌کنیم عوامل با تمرین و توجه بیشتر از این اشتباهات ناآگاهانه جلوگیری کنند و کمتر دچار این اشتباهات شویم.

مدیر شبکه تهران همچنین درباره اینکه چرا برای ویژه‌برنامه عید مبعث دکور مناسبی طراحی نشده بود و کاملاً سردستی بود؟ توضیح داد: ارزیابی یک برنامه نکات متفاوتی دارد. نمی‌توان به صرف کم جلوه بودن دکور به‌زعم یک خبرگزاری یا گروهی از افراد تلقی کرد که برنامه ضعیف است و توجه لازم نشده است.

مقیسه اشاره کرد: گاهی مردم از سادگی برنامه صمیمیت بیشتر را درک می‌کنند. این طور نیست برنامه در قالب استودیویی و مصنوعی انجام شود تا مردم بتوانند ارتباط بیشتر برقرار کنند. برنامه‌ای که جشن است و مخصوصاً در اعیاد مذهبی روی آنتن می‌رود، آنچه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، حضور بیشتر در میان مردم، سبک زندگی آنها و اتفاقاتی که مردم با آن رو به رو هستند.

جلسه قدردانی شبکه تهران حاشیه ساز شد

جلسه تقدیر و تشکر از عوامل سریال "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" با صحبت‌های عباس نعمتی نویسنده این مجموعه به حاشیه کشیده شد.

عباس نعمتی نویسنده این مجموعه با انتقادات خود درباره یکی دیگر از تولیدات شبکه تهران فضای نشست را به سمت حاشیه سوق داد.

وی در ابتدا گفت: مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" با حضور عوامل حرفه‌ای تهیه شد و جوانان فرصت پیدا کردند تا در این پروژه حضور داشته باشند. طلا معتضدی ۶۰ قسمت از این مجموعه را نوشت و دیگر نویسندگان همکاری خوبی با این پروژه داشتند.

شکایت تهیه‌کننده به بهانه مزاحمت تلفنی!

نعمتی در ادامه با لحنی گلایه‌آمیز خطاب به مدیران شبکه تهران گفت: من در این سال‌ها صادقانه در شبکه تهران کار کرده‌ام و سریال‌های متعددی را نوشته‌ام اما جالب است بدانید که امروز از دادگاه به اینجا آمده‌ام. ۸۰ نفر از عوامل مجموعه تلویزیونی "تکیه بر باد" از تولیدات شبکه تهران هنوز پولی دریافت نکرده‌اند. آنها شکایتی به آقای ضرغامی هم نوشته‌اند. جالب است بدانید تهیه‌کننده این مجموعه به جرم مزاحمت از من به دادگاه شکایت کرده است که من برای ایشان مزاحمت تلفنی ایجاد می‌کنم!

این نویسنده اشاره کرد: جالب است ایشان به دادگاه گفته‌اند من به عوامل روز جمعه پیامک داده‌ام تا درباره پول‌هایشان اعتراض کنند. علاوه بر آن احضاریه دادگاه روز شنبه به دست من رسیده است چطور ممکن است من روز جمعه پیامک بدهم و روز شنبه احضاریه از دادگاه به من داده شود. گرچه این جلسه تقدیر و تشکر است اما دلم می‌خواهد گلایه‌ام را بگویم.

می‌خواهم با عزت به زندان بروم!

نعمتی با اشاره به اینکه علاقمند است با عزت به زندان برود، گفت: من کاری نکرده‌ام که به خاطر آن شرمنده باشم، به همین دلیل حاضرم با افتخار به زندان بروم. گرچه من از دفتر آقای مقیسه مدیر شبکه روز چهارشنبه وقت گرفته بودم اما این فرصت در اختیار من گذاشته نشد تا گلایه‌هایم را بگویم.

معصوم زادگان قائم مقام شبکه و مدیر گروه سریال شبکه تهران در ادامه جلسه خطاب به نعمتی گفت: شما از این جلسه سوءاستفاده می‌کنید،‌ بهتر است این صحبت‌ها را به جلسه دیگر موکول کنید. امروز این جلسه اختصاص به تقدیر و تشکر عوامل مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" دارد. نعمتی بعد از این صحبت جلسه را در حالی ترک کرد که عوامل مجوعه "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" برایش دست زدند.

تغییرات قدیمی‌ترین برنامه صبحگاهی

- داریوش ربیعی، تهیه‌کننده برنامه "صبح بخیر ایران" با اشاره به تغییرات جدید این برنامه از دهم تیرماه گفت: این برنامه با رویکرد تازه‌ای تولید می‌شود و بیشتر روی دغدغه‌های اجتماعی مردم کار می‌کنیم.

این تهیه‌کننده درباره اینکه قبل از پذیرفتن تهیه‌کنندگی برنامه "صبح بخیر ایران" تا چه حد بیننده پر و پا قرص برنامه‌های صبحگاهی بودید؟ اشاره کرد: من هم مثل بقیه مخاطبان تلویزیون هر زمان که فرصت داشتم برنامه‌های صبحگاهی از جمله "صبح بخیر ایران"، "صبحی دیگر" و... را تماشا می‌کردم. گرچه پراکنده دنبال می‌کردم، اما هر زمان که شب کار نبودم یا صبح زود ضبط نداشتیم، حتماً برنامه‌های صبحگاهی را تماشا می‌کردم. البته زمانی که برنامه "مردم ایران سلام" پخش می‌شد، زمانی که خانه بودم، حتماً این برنامه را دنبال می‌کردم.

امیدوارم شبکه تهران میهمان محوری را مد نظر قرار ندهد

مهدی واعظی ـ مجری شبکه تهران ـ که در پی حاشیه‌های ایجاد شده در برنامه "ورزش از نگاه پنج" از هفته گذشته در این برنامه حاضر نشده است، گفت: امیدوارم شبکه‌ ما (شبکه تهران) شبکه‌ای باشد که مخاطب محوری را مد نظر قرار دهد نه میهمان محوری تا اگر سوالی هم می‌شود به نیت توهین گرفته نشود.

این مجری درباره‌ لزوم حمایت مدیران رسانه و کشور از مجریان و هنرمندان برای ایجاد یک گفتگوی موفق تلویزیونی افزود: مساله‌ای که وجود دارد این است که متاسفانه کشور ما ظرفیت تولید برنامه‌ زنده را ندارد؛ تا زمانی که این ظرفیت به وجود نیاید همه مشکل دارند و هر کسی می‌تواند به دیگری توهین کند و زد و بندهایی بین مجری و مهمان برنامه صورت بگیرد؛ در کل اگر ظرفیت نباشد حمایت صورت نمی‌گیرد و مدیریت هم طبق خواسته‌ها و سیاست‌های مدیریتی خودش عمل می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه آیا مدیران رسانه ملی نباید در قبال ریسک‌های مجریان و هنرمندانشان و حتی اشتباهات آنان سعه‌ی صدر بیشتری نشان دهند؟ اظهار کرد: کار رسانه‌‌ای در کشور ما نیازمند یک اصول است؛ اصولی که در کل دنیا تدریس می‌شود مدیریت نیز نیازمند یک اصول رسانه‌‌ای است؛ کسی که به عنوان یک مدیر رسانه‌‌ای مطرح، اصولی را پیاده می‌کند باید شرایط اجتماعی و فردی او نیز حرفه‌ای باشد؛ اینکه خطی عمل نکند. در این زمینه مولفه‌ مخاطب، مهم‌ترین اصل است وقتی مدیریت کاری نکند که به دنبال آن مخاطب جذب شود، در نتیجه مخاطبان از دست می‌روند.
وی که در آخرین برنامه به دلیل طرح یک پرسش، با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درگیری لفظی پیدا کرده بود، ادامه داد: فرق نمی‌کند اگر در جایی خلاف واقعیت بگوییم و بشنویم؛ همه‌ اینها به هوش زمان و مکان برمی‌گردد؛ زمانی که من مجری، گزارشگر و یا هر چیز دیگر، مطلبی می‌نویسم وقتی از بخش دلالی در ورزش اطلاعی داشته باشم و بتوانم آن را حلاجی کنم می‌توانم در مقابل انتقادات بایستم‌.

واعظی با اعتقاد بر اینکه توبیخ‌های این چنینی راه را برای ساخت برنامه‌های جذاب می‌بندد، اشاره کرد: در ارتباط با این مساله انتظارم از شبکه تهران چیز دیگری بود؛ این مثل ماهی بزرگی است که آن را در تنگ کوچکی بیندازیم و نتواند شنا کند؛ بنابراین اگر یک مجری را در برنامه بگذاریم که گزینشی عمل کند و کلا برنامه گزینشی باشد، جذابیت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف کرده‌ایم.

واعظی همچنین درباره‌ حمایت برخی مدیران از برنامه‌هایی همچون "نود" اظهار کرد: عادل فردوسی‌پور در شرایط خاصی کارش را دنبال می‌کند به این دلیل که حمایت مقتدرانه‌ای از سوی مدیران می‌شود و این به مسائل غیرورزشی برمی‌گردد.

- سعید مقیسه که به تازگی به سمت مدیریت شبکه تهران منصوب شده است، در گفتگویی درباره‌ لزوم حمایت مدیران رسانه و کشور از مجریان و هنرمندان برای تولید گفتگوهای جذاب‌تر تلویزیونی اظهار کرد: وظیفه‌ ما این است که در راستای قوانین ساری و جاری صداوسیما و البته میل و نیاز مخاطب برنامه‌سازی کنیم؛ در نتیجه اگر شرایط کاری در راستای قوانین سازمان صداوسیما باشد، حتما برای همه‌ عوامل این حمایت را برقرار می‌کنیم.

وی در ادامه درباره‌ حاضر نشدن مجری "ورزش از نگاه پنج" مقابل دوربین پس از درگیری لفظی وی با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، توضیح داد: ما خبری از تعلیق این مجری به کسی نداده‌ایم و تاکنون نگفته‌ایم که این مجری اخراج شود و یا اینکه دوباره به برنامه بازگردد؛ در واقع ابلاغی برای مهدی واعظی صادر نکرده‌ایم.

مقیسه افزود: تعیین مجری تابع سیاست‌های سازمان صداوسیماست و برای انتخاب مجریان روال‌ انتخاب‌ها و اولویت‌هایی وجود دارد که طبق آن‌ها انجام می‌شود. این که یکی از مجریان در چند قسمت از برنامه حاضر نشده است به این معنی نیست که اخراج شده است؛ اگر هم سایتی آن را منتشر کرده است از منابع مستندی نبوده است.

سریال احمدجو برآمده از فرهنگ بومی ایران است
- بابک رجبی ـ سازنده موسیقی صحنه‌ سریال "پشت کوه‌های بلند" گفت: این سریال همچون دیگر کارهای امرالله احمدجو برآمده از فرهنگ مغزدار بومی ایرانی و برگذشته از آن است؛ لذا موسیقی که برای آن ساخته می‌شود نیاز به تخصص در ریشه‌های موسیقی اتنیک و سنتی ایرانی دارد. 


- محمدحسین صوفی در جمع عوامل سیزدهمین جشنواره بین‌اللملی رادیو که برای تبیین دیدگاه‌ها و اتخاذ تصمیمات مشورتی برگزار شد، شبکه‌های رادیویی را قابل رقابت و مقایسه با رسانه‌های بین‌المللی برشمرد.

- در آیین اختتامیه سومین جشنواره نمایش‌های رادیو، به برگزیدگان جشنواره القابی نظیر بارون، لیدی و سر داده شد که این اقدام به سرعت از سوی معاون صدا نهی شد و وی گفت: خوب است که ما پایبند به اصول خودمان باشیم.

شبکه‌ای که ظرف ۳۰ روز راه‌اندازی شد

- اولین نشست خبری مدیر رادیو تابستانه صبح امروز با حضور خبرنگاران در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. رضا رضایی، مدیر رادیو تابستانه در این نشست خبری گفت: این شبکه رادیویی براساس پژوهش راه‌اندازی شده‌است. در مجموع این اتفاق ظرف کمتر از ۳۰ روز رخ داد و رادیو تابستانه راه‌اندازی شد. این شبکه رادیویی طلوع و غروبش مشخص است بنابراین اهداف مشخصی در دستور کار دارد تا شنوندگان از این شبکه رادیویی برنامه‌های مورد نیازشان را در تابستان دریافت کنند.

رضایی با اشاره به تعداد پیامک‌هایی که به این شبکه رادیویی ارسال شده، گفت: از روز اول راه‌اندازی تاکنون ۸ هزار پیامک دریافت کرده‌ایم که ۵ هزار پیامک مفید بوده است ما سعی کرده‌ایم در برنامه‌ها به مسائل مورد نیاز خانواده‌ها در ایام تابستان همچون خرید و فروش، اماکن تفریحی، نقاط گردشگری، معرفی تئاترها، فرهنگسراها و فیلم‌های روی پرده سینما بپردازیم. این شبکه رادیویی روی موج ۱۰۵.۵ قابل دریافت است. همچنین مردم می‌توانند از طریق اینترنت در نقاط مختلف ایران و حتی دنیا این شبکه رادیویی را دریافت کنند.

درگذشت پدر دوبله ایران
- علی کسمایی پدر دوبله ایران که چندین سال در بستر بیماری بود، درگذشت. کسمایی که متولد ۱۲۹۴ و فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه تهران بود، از سال ۱۳۲۹ فعالیتش را در زمینه‌ دوبله آغاز کرد. وی برای نخستین‌ بار در سال ۱۳۳۳ به‌عنوان سرپرست گویندگان، فیلم «شاهزاده‌ی روباهان» را دوبله کرد.

از جمله آثار کسمایی می توان به سرپرستی دوبلاژ «شازده احتجاب»، «شطرنج باد»، «ملکوت»، «هجرت»،‌ «پرواز در شب»، «هزاردستان»، «سربداران»، «آخرین پرواز»، «این خانه دور است»، «سال‌های جوانی»، «اتاق یک»، «حکایت آن مرد خوشبخت»، «کمیته‌ی مجازات» و «هور در آتش» و فیلم‌های خارجی «دکتر ژیواگو»، «بانوی زیبای من»، «آوای موسیقی» و «هملت» اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها