کد خبر: ۶۴۱۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۰ تير ۱۳۹۱
بحث مطرح شدن ایرانی گری از همان ابتدا جزو دغدغه های فرهنگی مسئولان بوده است و مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی در هر زمینه ای که سبب تحریک عواطف عمومی در جامعه شود،‌ از این مسئله خودداری می کردند.

فارس،‌ بحث مطرح شدن ایرانی گری از همان ابتدا جزو دغدغه های فرهنگی مسئولان بوده است و مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی در هر زمینه ای که سبب تحریک عواطف عمومی در جامعه شود،‌ از این مسئله خودداری می کردند.

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز 26 اسفند ماه خود با اشاره به مسائل جامعه و دغدغه های جامعه در خصوص بحث ایرانی گری آورده است:

دیشب برف زیادی باریده است. به خاطر برق برنامه‌ای که برای شرکت در مراسم فارغ التحصیلان سپاه در پادگان داشتیم، لغو شد. ساعت 8 و نیم صبح به دفترم رسیدم. تا ساعت 10کارها انجام شد. از کاخ قرمز در جوار دفترم که در دست بازسازی است، بازدید کردم.

آقایان نوربخش و عادلی آمدند و گزارش وضع ارزی سال جاری و پیش‌بینی وضع سال 1369 را ارائه دادند؛ رضایت بخش است. بیش از 15 میلیارد دلار امسال و بیش از 17 میلیارد دلار در سال 1369 مصرف می‌شود که علی القاعده باید تاثیرات قابل توجهی در وضع اقتصادی کشور بگذارد. از هم اکنون آثار آن،‌دارد نمایان می‌شود. کارخانه ها مرتبا اعلام ارزان شدن و عرضه تولیدات خود را می‌دهند که از قیمت‌های دولتی بالاتر و از قیمت‌های بازار آزاد خیلی ارزان‌تر است.

آقایان (اکبر) ترکان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای امور ارزی و ریالی آمد. به آقای سراج‌الدین کازرونی وزیر مسکن در خصوص اصلاح بخشنامه‌ای که کار مردم را کند می‌کنند، دستور دادم.

با بیژن نامدار زنگنه وزیر نیرو،‌ حمید میرزاده و محمد فروزنده درباره طرح اصلاح ‌آبیاری تخیلات جزیره آبادان مذاکره شد.

عصر آقایان محمد خزاعی و عطاالله مهاجرانی آمدند. راجع به استفاده از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول برای اجرا طرح‌ها پیشنهاد دادند که گفتم باید با سایر منابع خارجی دیگر مقایسه شود.

دکتر مصطفی معین وزیر فرهنگ و آموزش عالی و متصدیان برگزاری کنگره فردوسی آمدند. این کنگره با همکاری یونسکو بناست سال آینده انجام شود. خواستار شرکت و سخنرانی من بودند قبول کردم. نگرانند که به خاطر اسم کتاب "شاهنامه" و ستایش از شاهان ایرانی در جامعه عکس‌العمل خوبی نداشته باشد. تا ساعت 9 شب در دفتر کار کردم و به خانه آمدم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها