کد خبر: ۶۴۲۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۰ تير ۱۳۹۱
پیشنهاد جدید ایران به کره جنوبی درباره صادرات نفت به این کشور، واکنش چین به معاف شدنش از لیست تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، انتقاد ایران از آغاز تحریم‌ها در اوج مذاکرات هسته‌ای، لایحه جدید سنای آمریکا در حمایت از کمک هر چه بیشتر نظامی به رژیم صهیونیستی و بازتاب اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره شناورهای ایرانی خلیج فارس، مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
یشنهاد جدید ایران به کره جنوبی درباره صادرات نفت به این کشور، واکنش چین به معاف شدنش از لیست تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، انتقاد ایران از آغاز تحریم ها در اوج مذاکرات هسته ای، لایحه جدید سنای آمریکا در حمایت از کمک هرچه بیشتر نظامی به رژیم صهیونیستی و بازتاب اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره شناورهای ایرانی خلیج فارس، مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یک روز مانده به اول ژوئیه، موعد آغاز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران، بخش مهمی از مطالب مطبوعات جهان به موضوع تحریم‌های ایران اختصاص دارد. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» با اشاره به این موضوع، از پیشنهاد ایران به کره جنوبی برای فروش نفت به این کشور با نفتکش‌های ایرانی خبر داده است. این پیشنهاد پس از آن مطرح می‌شود که کره جنوبی اعلام کرده بود، به دلیل مشکلات مربوط به بیمه نفکتش‌ها و مسائل دیگر، همزمان با آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا از خرید نفت از ایران خودداری خواهد کرد.


اما از سوی دیگر، خبرگزاری «شین هوا»ی چین، واکنش رسمی این کشور به قرار گرفتنش در لیست کشورهای معاف از تحریم نفتی آمریکا را منتشر کرده است. به نوشته این خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اشاره کرده که کشورش همواره با وضع تحریم‌های یکجانبه مخالف بوده است؛ به ویژه زمانی که این تحریم‌ها کشور سومی را نیز هدف قرار دهد.

وی همچنین گفته، وارات نفت چین از ایران از طریق کانال‌های معمول ادامه می‌یابد.


در مطلب دیگری مربوط به موضوع تحریم‌ها، روزنامه «نیویورک تایمز» به اظهارات محمد خزاعی، نماینده ایران در سازمان ملل اشاره کرده که در آن، ضمن انتقاد از تحریم‌های اتحادیه اروپا، بیان کرده که هم‌اکنون مذاکرات هسته‌ای در مرحله حساسی است و وضع چنین تحریم‌هایی کار  درستی نیست.
وی در این رابطه گفته، این موضوع نشان می‌دهد که آنها (غرب) نمی‌خواهند در قالب گفت‌‌و‌گوهایی جدی با ما وارد تعامل شوند.

جدای از موضوع آغاز تحریم‌ها، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» به تصویب لایحه‌ای در سنای آمریکا به منظور افزایش کمک‌های این کشور به رژیم صهیونیستی اشاره کرده است. به نوشته این روزنامه، لایحه مذکور، بر تعهد آمریکا به اسرائیل تأکید می‌کند و خواهان انجام یک سلسله کارهای جدید برای رسیدن به این هدف می‌شود. 

اما از سوی دیگر، اظهارات اخیر سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره مسلح کردن شناورهای ایرانی در خلیج فارس، در میان برخی مطبوعات جهان بازتاب یافته است. وی روز گذشته با بیان اینکه بر روی شناورهای ایرانی، موشک‌هایی با برد بیش از 220 کیلومتر نصب شده، اظهار امیدواری کرد که به زودی افزون بر این موشک‌ها، نصب موشک‌هایی با برد بالای 300 کیلومتر نیز عملیاتی شود.

«عرب نیوز» با انتشار این سخنان، به اظهارات پیشین مقامات ایران مبنی بر امکان بسته شدن تنگه هرمز در صورت وقوع درگیری احتمالی اشاره کرده است. «تودی زمان» نیز در مطلبی مشابه به این موضوع پرداخته است.


در پایان، روزنامه «دیلی استار» لبنان با اشاره به برگزاری نشست گروه تماس سوریه در ژنو و نبود ایران در این نشست، واکنش روسیه به غیبت ایران را بازتاب داده است. در این رابطه، وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز تأسف از حضور نداشتن ایران، گفته که پیشنهاد روسیه برای حضور ایران، با مخالفت‌های بسیار شدید ایالات متحده روبه‌رو شد. با این حال، وی نشست یاد شده را مثبت خوانده و نسبت به توانایی آن در حل بحران سوریه ابراز امیدواری کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها