کد خبر: ۶۴۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۵ آبان ۱۳۸۹

به گزارش شبکه ایران، آقای بیات زنجانی روز گذشته حدود یک ساعت به صورت آنلاین به سوالات عده ای که "کاربران فیس بوک" معرفی شده اند، به گفت وگو پرداخت و تلویحا آنان را به ایستادگی در برابر نظام ترغیب کرد.

پیش از این مهدی کروبی هم از طریق اینترنت با کاربران مخالف نظام گفت وگو کرده بود.

سایت وزیر ارشاد دولت اصلاحات که از لندن علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کند، با انتشار این خبر آقای بیات زنجانی را از حامیان جریان فتنه دانست و به تشریح گفت وگوی وی با مخالفان نظام پرداخت.

تعصب روی هر شخص حتی پیامبر محکوم است

به نوشته این سایت، آقای بیات زنجانی در پاسخ به این پرسش که "آیا تعصب روی هر شخص حتی پیامبر صحیح است؟" اظهار کرد: "عصبیت در هر شکل - در معنای عدم شنیدن سخن - محکوم است."

به نظر می رسد اشاره سوال کنندگان به جسارت برخی کاریکاتوریست های غربی علیه پیامبر اسلام باشد که خشم بیش 1.5 میلیارد مسلمان را برانگیخت و موجب واکنش تند آنان به هتاکان شد.

بیات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "نمی دانم کافی است بودن یا قایقی باید ساخت"، گفت:" گاهی بودن به معنای حاضر نشدن در دیداری است و گاهی بودن به معنای سکوت است."

آقای بیات زنجانی همچنین جریان مخالف نظام را تلویحا به "استقامت" و "صبر" فراخواند.

بر اساس خبر دفتر آقای بیات، ارتباط او با مخالفان از طریق فیس بوک و گوگل تاک ادامه خواهد داشت.

بیات زنجانی، زندانیان فتنه را به معصومین تشبیه کرد!

گفتنی است، پس از آنکه میرحسین موسوی هتاکان روز عاشورای 88 را "مردم خداجوی" نامید، آقای بیات زنجانی هم، در اظهاراتی عجیب، بازداشت شدگان آشوب های اخیر را به امام موسی کاظم(ع) و یوسف پیامبر(ع) تشبیه کرد!

آقای بیات زنجانی همچنین مجرمان فتنه 88 را که جمعی از آنان عضو گروهک های تروریستی منافقین و انجمن پادشاهی و یا بهایی بودند، "ابرار امت" نامید و عمل آنها را ناشی از قیام به اصلاح امور، نهی از منکر و تلاش آنها برای بهسازی وضعیت جامعه دانست!

رسیدگی جامعه مدرسین به مواضع بیات زنجانی

بخشی از کارشناسان معتقدند پس از مرحوم منتظری و شیخ یوسف صانعی، آقای بیات زنجانی، سومین شخصیتی است که با فتاوا و مواضع خود، سعی در رویارویی با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را داشته است. شاید به همین دلیل است که سخنان او با پوشش گسترده رسانه های ضدانقلاب و بیگانه مواجه می‌شود.

فعالان مذهبی معتقدند، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وظیفه دارد همچون آقای صانعی، به این روحانی هم تذکرات لازم را اعلام کند.

گفتنی است که آقای بیات زنجانی از چند سال پیش و با انتشار رساله ای، ادعای مرجعیت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها