کد خبر: ۶۵۴۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۵ تير ۱۳۹۱
آتزوری ها آنقدر به فکر پاک بودن فوتبالشان هستند که حتی به قیمت عدم شرکت در یورو یا حضوری ضعیف مساله تبانی را دنبال می کنند.
سایت گل – رقابت های یورو 2012 به پایان رسید و همانطور که انتظار می رفت این ماتادورها بودند که به قهرمانی رسیدند ولی فینالیست دیگر این جام سایر محاسبات را بر هم زد. بله! ایتالیا تیمی که کسی تصور حضورش را در فینال نداشت با حذف دیگر مدعی این رقابت ها یعنی آلمان به دیدار پایانی رسید. هر چند نمایش قابل توجهی در فینال نداشت و شکست سنگینی متحمل شد ولی در مقابل انگلیس و آلمان بسیار خوب ظاهر شد.

نکته‌ای که در این مطلب به آن می پردازیم شجاعت فدراسیون فوتبال ایتالیا است. آتزوری ها آنقدر به فکر پاک بودن فوتبالشان هستند که حتی به قیمت عدم شرکت در یورو یا حضوری ضعیف مساله تبانی را دنبال می کنند. در نزدیکی مسابقات علل این اتفاق را بررسی کرده از بازیکنان بازجویی می کنند و حتی به سراغ کاپیتان تیم ملی شان یعنی بوفون هم می روند. با شروع مسابقات لاجوردی ها روز به روز بهتر شدند و به فینال رسیدند. راهی سخت که شاگردان پراندلی آن را طی کردند. این مقام بی شک نتیجه فوتبال پاک و شجاعت فدراسیون فوتبال این کشور است.

از ایتالیا به ایران بر می گردیم؛ در فدراسیونی که شجاعت به چشم نمی خورد. فدراسیونی که به دنبال حذف جام حذفی است. بی شک اگر این اتفاق قبل از جام ملت های آسیا افتاده بود فدراسیون برای حفظ منافع ملی(!) آن را پنهان و یا مسکوت و پیگیری اش را به بعد از مسابقات می انداخت و بعد از حذف تیم ایران... یادم تو را فراموش!

داستان نخ نمای سقف قراردادها نمونه کوچکی است که در آن می‌توان عدم شجاعت فدراسیونی ها را دید. وقتی عبارتی «من درآوردی» مانند سقف قرارداد قانون می‌شود همه ملزم به رعایت آن هستند اما انگار برای تیم های ضعیف و بی پول باید رعایت شود هر چند که معتقدم اگر آنها هم پول داشتند این قانون را رعایت نمی کردند. فدراسیون در این مورد 2 گزینه می‌‌توانست داشته باشد که هیچکدام را به روی مبارک نیاورد: اول -با توجه به همه‌گیر شدن قانون سقف‌شکنی(!) با یک اصلاحیه ساده این قانون را حذف می‌کردند یا اینکه گزینه دوم را انتخاب کنند که خیلی سخت‌تر به نظر می‌رسد و آن سفت و سخت گرفتن اعمال این قانون توسط باشگاه‌ها و برخورد با متخلفان است.

وقتی نايب‌رئیس فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند در نقل و انتقالات همه باشگاه‌ها سقف را رعایت کرده‌اند چه انتظار شجاعتی باید داشت؟! جمله ای که کم سن و سال ترین پیگیر اخبار فوتبال کشور با شنیدن آن حداقل لبخندی بر لبش خواهد نشست!

با این اوضاع و احوال می‌خواهیم فوتبال حرفه ای داشته باشیم. از فوتبال حرفه ای فقط شماره انگلیسی پیراهن ها و بالابردن رقم دستمزدها را یاد گرفته ایم حتی نام بازیکنان پشت پیراهنشان درج نمی شود... فدراسیون بعنوان متولی فوتبال کشور و نماینده فیفا در ایران باید شجاعت لازم را داشته باشد ولی تنها چیزی که نمی‌بینیم همین شجاعت است. کاش این درس را از ایتالیایی‌ها می‌گرفتند...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی عزیزپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام

کلامتون رو باید طلا گرفت خیلی متین فرمودید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها