کد خبر: ۶۷۱۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۴ تير ۱۳۹۱
اگر قرار به برگزار نشدن بازی‌ها در ماه مبارک رمضان باشد، تیم‌ها تمرین خود را پیش از مراسم افطار برگزار می‌کنند و طبیعتا بازیکن به دلیل فشار سنگینی که در تمرین دارد، مجبور به روزه خواری می‌شود. به عبارت ساده‌تر، برگزار نکردن بازی‌ها در ماه رمضان، تصمیم منطقی به شمار نمی‌رود، به ویژه اینکه تیم‌ها بر مبنا ۲۹ تیر تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، آغاز نشدن بازی‌ها در موعد مقرر، تقویم فوتبال را دچار چالش جدی خواهد کرد، به ویژه که در این تقویم ۱۰۱ روز اردو برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.
فشارها به سازمان لیگ برتر برای اینکه بازی‌ها را یک ماه به تأخیر بیندازد، به نهایت رسیده تا جایی که گفته می‌شود، از وزارت ورزش و جوانان به غلامرضا بهروان، سرپرست سازمان لیگ برتر خواسته‌ و گفته‌‌اند لیگ را به تأخیر بینداز!

به گزارش «تابناک»، البته پاسخ این مدیر مازنی منفی بوده است و اذعان داشته برگزاری بازی‌ها پس از مراسم افطار در تضاد با شئونات این ماه عزیز نیست، به گونه‌ای که در سال‌های گذشته هم بازی‌ها در این ماه برگزار می‌شده و در کشورهای حوزه خلیج فارس هم این مسأله متداول است.

بنا بر این گزارش، نخستین تیمی که خواستار تعطیلی بازی‌ها در ماه مبارک رمضان شده، پرسپولیس است و طبیعی است که این تیم از این اتفاق سود ببرد، چون دیر‌تر از همه تیم‌ها به استثنای راه آهن استارت زد و «مانو ئل خوره» هم خیلی دیر به اردوی تیم پیوست. به واقع پرسپولیس چندین هفته عقب‌تر از دیگر تیم‌هاست و هر تیم دیگری جای پرسیپولیس بود، از تعطیلی بازی‌ها در ماه مبارک رمضان استقبال می‌کرد و می‌کوشید، از همه اهرم‌ها برای رسیدن به هدف سود ببرد.

در این باره باید گفت، برگزاری بازی‌ها در این ماه عزیز، نه تنها در تضاد با شئونات این ماه عزیز نیست، بلکه سبب حفظ حرمت‌ها می‌شود. یکی دو فصل پیش بود که روزه خواری علی کریمی در تمرین استیل آذین، صدای آجرلو را درآورد و سر و صدای بسیاری به راه انداخت؛ اما اگر تیم‌ها در ساعتی که بازی می‌کنند، تمرین کنند، مشکل روزه خواری بازیکنان در ماه مبارک رمضان حل خواهد شد.

طبیعتا تیم‌ها به منظور همسان سازی باید به دلیل برگزاری بازی‌ها پس از مراسم افطار، ساعات تمرین خود را به پس از مراسم افطار تغییر دهند و این سبب می‌شود بازیکنان بی‌هیچ مشکلی، فرائض دینی خود را به جای آوردند؛ با این حساب، برگزاری بازی‌ها در ماه مبارک رمضان نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه سبب نگه داشتن حرمت‌ها می‌شود.

این گزارش همچنین آورده است، اگر قرار به برگزار نشدن بازی‌ها در ماه مبارک رمضان باشد، تیم‌ها تمرین خود را پیش از مراسم افطار برگزار می‌کنند و طبیعتا بازیکن به دلیل فشار سنگینی که در تمرین پشت سر می‌گذارد، مجبور به روزه خواری می‌شود؛ به عبارت ساده‌تر، برگزار نشدن بازی‌ها در ماه مبارک رمضان، تصمیم منطقی به شمار نمی‌رود، به ویژه که همه تیم‌ها بر مبنای اینکه بازی‌ها از ۲۹ تیر آغاز می‌شود، تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و اگر قرار به دیرکرد یک ماهه در آغاز بازی‌ها باشد، بازیکنان از تمرین دلزده می‌شوند؛ این‌ها به کنار، آغاز نشدن بازی‌ها در موعد از پیش تعیین شده، تقویم فوتبال ایران را دچار چالش جدی خواهد کرد، به ویژه که در این تقویم ۱۰۱ روز اردو برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.

در آنسوی مرز‌ها بازیکنان مسلمان که در تیم‌های اروپایی مشغول بازی هستند، بدون هیچ مشکلی هم فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنند و هم فرایض دینی خود را به جا می‌آورند و جالب اینکه مورد تکریم هم قرار می‌گیرند.

البته ناگفته نماند، اینجا اگر تیم‌ها پیش از مراسم افطار تمرین کنند و به دلیل فشار تمرین، مجبور به روزه خواری شوند، مشکلی ندارد، ولی اگر بازی‌ها پس از مراسم افطار برگزار شود، دارای اشکال است! گویا این پیشنهاد، بهانه‌ای است برای جبران عقب ماندگی پرسپولیس... این گونه نیست؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها