أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۷۵۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۶ تير ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه-۲۶ تیر
شعارهایی همچون "مرگ بر چین" در حین سخنان هاشمی فضای متمایزی نسبت به دیگر نمازهای جمعه بوجود آورد. اقامه نماز به صورت مختلط، عدم رعایت اتصال با صفوف نمازگزاران و اقامه نماز با کفش از حواشی آن روز بود.

* رجانیوز: «هاشمی رفسنجانی پس از 45 روز مجددا در قامت خطیب نماز جمعه به دانشگاه تهران آمد. البته این بار چهره های دیگری نیز پس از مدتها راهی نمازجمعه تهران شدند که شاخص ترین آنها مهندس موسوی و زهرا رهنورد بودند که بعد از 20 سال در نماز جمعه تهران شرکت کردند. مهدی کروبی و هادی غفاری نیز از دیگر شرکت کنندگان نماز جمعه این روز بودند. همسر و 2 دختر هاشمی نیز در نمازجمعه قسمت خواهران حضور یافته بودند. همسر هاشمی که رو به جمعیت نشسته بود هنگامی که بخش عمده‌ای از نمازگزاران شعارهای انقلابی سرمی‌دادند، رفتارهای تحقیرآمیزی از خود بروز می‌داد. هم چنین در این نمازجمعه که تقریباً از ابتدای این هفته تبلیغات وسیعی از سوی رسانه‌های حامی موسوی و برخی شبکه‌های خارجی برای شرکت در آن انجام شده بود، هیچ‌یک از رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولین ارشد این قوا حضور نیافتند.»

 

* فارس: «تعدادی از حامیان موسوی نیز در نماز جمعه حضور داشتند و با شعار "هاشمی، هاشمی، سکوت کنی خائنی" و خواندن سرود یار دبستانی من و سوت و کف و شعارهایی همچون "مرگ بر چین" در حین صحبت های خطیب جمعه تهران، فضای متمایزی نسبت به دیگر نمازهای جمعه بوجود آوردند. هم چنین اقامه نماز به صورت مختلط، عدم رعایت اتصال با صفوف نمازگزاران و اقامه نماز با کفش از دیگر حواشی این نمازجمعه به شمار می آمد.»

 

* پارلمان نیوز: «آیت ا... هاشمی رفسنجانی در حالی بعد از حدود 50 روز غیبت در نماز جمعه تهران حاضر شد که حامیان موسوی با اطلاع از حضور کاندیدای مورد حمایتشان در نماز جمعه و برای اعتراض به نتیجه اعلام شده انتخابات به نماز جمعه آمده بودند و حامیان احمدی‌نژاد که پوسترهایی از وی در دست داشتند نیز از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کردند و شعارهایی چون مرگ بر غارتگر بیت‌المال سر دادند. پیش از آغاز خطبه نماز جمعه مردم با سر دادن شعارهایی چون یا حسین میرحسین، ا... اکبر، سلام بر هاشمی دورد بر موسوی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مرگ بر روسیه، و هاشمی حمایت حمایت، حمایت خود را از موسوی و هاشمی اعلام کردند.»

 

* مهر: هاشمی رفسنجانی در سخنان خود در نماز جمعه تهران اوضاع کشور را «بحرانی» توصیف کرد و در قسمتی دیگر از اظهاراتش خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد. خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: «متأسفانه از این فرصت 5 روزه‌ای که رهبری انقلاب به شورای نگهبان دادند و گفتند که عقلا و موجهین را بیاورید تا بررسی کنند و اعتماد مردم را جلب کنیم استفاده خوبی نشد» هاشمی در ادامه نیز بر لزوم قانونگرایی تاکید کرد: «اول از همه، همه ما اعم از نظام، حکومت، دولت، مجلس، نیروهای نظامی ،انتظامی و امنیتی و مردم یعنی به اصطلاح معترضان باید در چارچوب قانون حرکت کنیم. چرا که اگر از قانون تجاوز کنیم دیگر هیچ مرزی ندارد.» هاشمی در بخش دیگری از سخنانش از انتخابات اخیر با عنوان «بی سابقه» و «آزاد» یاد کرد.

 

هاشمی گفت: «جمهوری اسلامی یک لفظ تشریفاتی نیست  و جمهوری اسلامی یک واقعیت است که از ریشه در اندیشه پیغمبر دارد و این دو جمهوریت و اسلامیت همیشه باید با هم باشند و اگر به یکی از این دو آسیب برسد ما دیگر انقلاب را نخواهیم داشت. اگر اسلامی نباشد به بیراهه خواهیم رفت و اگر جمهوری نباشد حکومت به اهداف خود نمی‌رسد.»

 

وی در ادامه نیز تاکید کرد: «برخی از این مسائل به اواخر دوران تبلیغات برمی‌گردد که فضای تردید بوجود آمد و افرادی پیدا شدند که تردید پیدا کردند من معتقدم بذر این تردید در برخی مواقع با اعمال نادرست صداوسیما به وجود آمد. تبلیغات نادرست و عمل نادرست صداوسیما باعث شد، بذل تردید در دل مردم به وجود بیاید که مثل خوره به جان ما افتاده است. ما تردید را بدترین مصیبت می‌دانیم و معتقدم که برای رفع تردیدها باید چاره‌ای اندیشیده شود که این کار در دراز مدت امکان‌پذیر است.» وی در ادامه پیشهاداتی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی که وی آن را بحران نامید، ارائه کرد و در همین خصوص با بیان اینکه پیشنهاداتی با هم‌فکری با نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای مجمع به ذهنم رسیده است، اظهار داشت:«مساله مهم این است که آن اعتمادی که از دست رفت به کشور برگردانیم و همه ما چه نظام، حکومت، دولت، مجلس، نیروهای امنیتی و نظامی و مردم که جزو معترضان هستند باید در چارچوب قانون حرکت کنند و همه قانع باشیم حتی کسانی که از برخی قوانین هم دل خوشی ندارند باید تلاش کنند قوانین اصلاح شود.»

 

* مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "رفسنجانی امروز با صراحت به بحران و وخامت اوضاع رژیم و به ضرر و زیان تمامیت رژیم در جریان انتخابات اذعان و تأکید کرد … واقعیت همچنان که در 30 سال گذشته بارها تکرار کرده‌ایم، این بود که خمینی در همان سال اول، حق حاکمیت مردم را بالا کشید. خبرگان ارتجاع را به جای مجلس مؤسسان تحمیل کرد و از طریق آن ولایت فقیه را رسمیت داد و لباس قانون پوشاند."

 

* فارس: «در روزهای اخیر از سوی مرکز سابان The Saban Center at the Brookings Institution ایالات متحده، با بررسی سناریوهای مختلف علیه ایران، در کنار گزینه‌‌های مطرح دیپلماتیک و نظامی، موضوع تغییر حکومت در ایران را از طریق کودتای مخملی، با ایجاد اغتشاش و هدایت آن توسط اپوزیسیون، تا مرحله فروپاشی و سپس حمله‌ نظامی و اشغال کشور، در شرایط فعلی مناسب‌‌ترین گزینه تشخیص داده است ... فصل ششم این گزارش به عنوان «انقلاب مخملی» مناسب‌ترین راه برای تغییر حکومت را حمایت گسترده از انقلاب مخملی در ایران دانسته که در ادامه نیز آن را بهترین راه حل مشکلات آمریکا با ایران معرفی کرده که کم‌ترین هزینه را در بر دارد."

 

* پایگاه اطلاع رسانی دولت: «در جلسه هیأت دولت که در مشهد مقدس برگزار شد، مجتبی ثمره هاشمی به سمت دستیار ارشد رییس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاون اول رییس جمهور، پرویز داودی به سمت مشاور رییس جمهور، علی اکبر صالحی به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، مسعود زریبافان به سمت معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حمید بقایی به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط دکتر احمدی نژاد منصوب شدند.»

 

* پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان متن کامل گزارش تفصیلی خود پیرامون انتخابات دهم ریاست جمهوری را منتشر ساخت.و به تمامی شبهات مطروحه در این باره به صورت مورد پاسخ داد.

 

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها