کد خبر: ۶۷۷۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۷ تير ۱۳۹۱
لابی یهودی آمریکا "آیپک" اعمال فشار باراک اوباما رئیس جمهور کنونی این کشور علیه دولت ترکیه برای دست برداشتن از محاکمه چهار نفر از فرماندهان نظامی این رژیم به جرم دست داشتن در حادثه ناوگان آزادی و کشتی "ماوی مرمره" را شرط اصلی حمایت از وی در انتخابات آتی اعلام کرد.
العالم، آیپک حمایت از اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا را منوط به اعمال فشار وی علیه آنکارا برای رد اتهام دادستانی کل این کشور از اتهامات وارده علیه 4 نفر از فرماندهان بلند مرتبه ارتش صهیونیستی که در حمله به کشتی ماوی مرمره در اواخر ماه مه سال 2010 و شهادت 9 تبعه ترک سرنشین آن دست داشتند، کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از مطبوعات ترکیه این فرماندهان ارتش عبری عبارتند از: گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی، یعازر فرد مارون و آویشای لیوی فرماندهان سابق نیروی هوایی و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و عاموس یدلین فرمانده سابق شعبه ضد اطلاعات ارتش صهیونیستی.

لازم به ذکر است که مراجع قضایی ترکیه کیفرخواستی را با امضای 600 نفر از جمله تعدادی از خانواده های قربانیان حادثه ماوی مرمره و بیش از 490 نفر از سرنشینان کشتی ماوی مرمره تهیه کرده اند تا 4 مقام صهیونیستی مذکور را تحت پیگرد قانونی و محاکمه قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها