کد خبر: ۶۹۲۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
یک کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه نگاه مقام معظم رهبری در بحث کوتاه‌ نیامدن مقابل امپریالیسم کاملاً استراتژیک است، گفت: غرب تنها در صورتی که ما از آرمان‌های انقلابی خود دست برداریم عقب‌نشینی می‌کند.

عبدالرضا داوری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره انتقاد مقام معظم رهبری از عقب‌نشینی‌های هسته‌ای در زمان اصلاحات اظهار داشت: در اینکه شورای امنیت ملی تحت تدابیر مقام معظم رهبری حرکت می‌کند بحثی نیست اما موضوع اصلی ترکیب آن شورا در زمان اصلاحات است که سیاست‌گذاری‌هایش تابع ترکیب دولت اصلاحات بود.

داوری با بیان اینکه در بسیاری از موارد شورای امنیت ملی بر اساس سیاست دولت‌ها مباحث را پیگیری کرده است افزود: پیش از روی کار آمدن دولت نهم در سال 84 مقام معظم رهبری درباره عقب نشینی‌های صورت گرفته گفتند "همان دولتی که در بحث هسته‌ای عقب نشینی کرد باید در همان دولت عقب نشینی را کنار بگذارد" لذا ما شاهد بودیم در روزهای آخر دولت خاتمی UCF اصفهان بازگشایی شد.

 

* رویکرد رهبر انقلاب در مقابل امپریالیسم کاملاً استراتژیک است

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه نگاه مقام معظم رهبری در بحث مقابله با دشمن یک نگاه استراتژیک است یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر اساس تجربه تاریخی ملت‌ها و کنش امپریالیسم به جمع بندی درستی در خصوص عدم عقب‌نشینی رسیده‌اند.

وی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار ادامه داد: اگر ما یک قدم عقب برویم استکبار ده‌ها قدم جلو می‌آید و به کمتر از نابودی دولت‌های مستقل هم راضی نمی‌شود لذا رویکرد رهبر انقلاب کاملا استراتژیک است.

داوری ادامه داد: پرونده هسته‌ای تنها بخشی از فشارهای استکبار بر جمهوری اسلامی است چراکه در حال حاضر جهان با رقیب زنده و پویایی همچون انقلاب اسلامی مواجه است.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه امپریالیسم با ذات انقلاب اسلامی مشکل دارد و تا وقتی که نظام در مسیر صحیح حرکت کند آنها با پرونده‌های متعدد ما را تحت فشار قرار خواهند داد یادآور شد: آنها تنها در صورتی که ما از آرمان‌های انقلابی خود دست برداریم دست از فشارها خود خواهند کشید.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها