کد خبر: ۶۹۵۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۰     ۰۲ آذر ۱۳۸۹

حسن نوروزی/ امام خامنه­ ای (مدظله) در پيام به کنکره حج فرمودند: «زشت­ترين منکر، وابستگی به مستکبران است». اين فرمايش، بسيار مهم و قابل توجه است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر را از سطح امور فردی فراتر برده و در مقياس اجتماعی و جهانی مورد توجه قرار میدهد.

http://nezare.persiangig.com/image/khamenei/2.690.jpg

در نگاه اعتقادی شیعه امر به معروف، امر به توحيد به عنوان منبع همه فضائل است و چون توحيد از جانب انبيا و اوليای الهی (ائمه نور)  تبليغ و تبيين و اجرايی می­شود، بنابراين، امر به معروف به معنای تلاش و زمينه­سازی برای اقامه ولايت اوليای الهی در زمين خواهد بود. از سوی ديگر، نهی از منکر، نهی از کفر و شرک به عنوان ريشه همه مفاسد و معاصی است و چون کفر و شرک به اوليای طاغوت (ائمه نار) تکيه می­کند، همين­ها منکران حقيقی­اند و نهی از رکون و اعتماد به آنها و امر به ولايت اوليای حق، بزرگ­ترين و اصلی­ترين امر به معروف و نهی از منکر می­باشد. اگر صريح­تر سخن بگوييم: نبی اکرم (ص) و اميرالمؤمنين (ع)، معروف حقيقی و دشمنان ايشان، منکر حقيقی هستند و باطن امر به معروف و نهی از منکر به همين مسئله بازگشت می­کند. (قال الصادق عليه السلام: ... المعروف يا اباحنيفه المعروف في اهل‏السّماء المعروف في اهل الارض و ذاك اميرالمؤمنين علي‏ بن­ ابي­طالب (ع) ... ر.ک: بحارـ ج 24ـ ص 58ـ روايت 34ـ باب 39)

به نظر می­رسد اين توضيح با مضمون کلی فرمايش امام خامنه­ ای (مدظله) منطبق باشد. بر همين اساس، بزرگ­ترين معروف در عصر حاضر، انقلاب اسلامی ايران و نظام ولايت فقيه، و بزرگ­ترين منکر، آمريکا و اسرائيل و ساختارها و مفاهيم مادی و استکباری است. در همين راستا کسانی که فتنه 88 را رقم زدند، وارونه عمل کردند و آمران به منکر و ناهيان از معروف شدند و جز زشتی و سياهی در پرونده خود چيزی به يادگار نگذاشتند. در مقابل، ملت بيدار ايران و همه حاميان نظام اسلامی که اين فتنه را جمع کردند، آمران به معروف و ناهيان از منکر بودند که دل ولی فقيه زمان را شاد کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها