امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۷۱۴۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
دبیرکل بانک مرکزی با اعلام دریافت مهلت یکساله از مجلس برای جمع آوری چک پول‌ها، گفت: در صورت جمع آوری چک پولها از بازار باید اسکناس درشت منتشر کنیم.

مهر، محمود احمدی در جمع خبرنگاران از آغاز به کار طرح شاپرک (طرح ساماندهی پایانه های فروش) خبر داد و گفت: این طرح از 2 سال قبل در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت که از امکانات موجود کشور بهترین استفاده صورت گیرد که از توزیع مناسب و استفاده از بانکداری الکترونیکی را مدنظر دارد.

شاپرک یک نهاد حاکمیتی است که رابط میان بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت‌های PSP است و استاندارد‌سازی پرداخت‌های کارتی، کنترل و نظارت متمرکز در شبکه پرداخت‌، بازتوزیع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و هدایت منابع بانکها به سمت امور بهینه ، گسترش بازار کارتی و نظارت بر عملکرد پایانه‌ها را میسر می‌سازد.

مهلت یکساله جمع آوری چک پولها

دبیرکل بانک مرکزی در پاسخ به سئوال در ارتباط با جمع آوری ایران چکها از بازار و برنامه های بانک مرکزی در این باره، اظهار داشت: ما از مجلس برای این منظور یکسال فرصت گرفته ایم.

احمدی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم ایران چک‌های 50 هزار تومانی را از بازار جمع آوری کنیم باید به جای آن اسکناس درشت منتشر شود، افزود: پیشنهاد انتشار اسکناس درشت را ما سالها پیش داده ایم.

تیه آئین نامه های اصلاح قانون چک

وی در پاسخ به سئوال دیگر در  ارتباط با اصلاح قانون چک، گفت: ما مصوبه این کار را از شورای پول و اعتبار دریافت کردیم و حالا باید برویم تا آئین نامه های اجرایی آن را تدوین کنیم.

این مقام مسئول در بانک مرکزی بیان داشت: در نظر است تا چک‌های در دست افراد با آن شرایطی که گفته شد، در آئین نامه با مشخصات امنیتی و با درجه بندی و کشش اعتباری برای مشتریان تولید شود.

عرضه سکه با بسته امنیتی

احمدی درباره برنامه جدید بانک مرکزی برای عرضه سکه گفت: این بانک سکه های ربع، نیم و تمام را طی دو تا سه ماه آینده با بسته بندی امنیتی عرضه می‌کند. وی افزود: هر چند تاکنون نمونه هایی برای بسته بندی سکه ها طراحی و تولید شده اما هنوز این طرحها رضایت خاطر مسئولان بانک مرکزی را جلب نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها