يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۱۶۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش بی باک، آشنایی با سازمان های جاسوسی و روش کار آنان شاید برای تمام افراد  جالب و جذاب باشد ؛نوع عملیات های جاسوسی،عملیات های فریب،ترور،نفوذ و تخریب از جذاب ترین آیتم های یک نیروی اطلاعاتی است و این جذابیت زمانی بیشتر می شود که نوع قلم و نگارش آن به واقعیت نزدیک باشد.

اگر شما نیز از افرادی هستید تا شرحی واقعی را این عملیات های واقعی نیروهای جاسوسی را بخوانید و با نحوه کار آنان آشنا شوید باید بگوییم که کتاب «راه نیرنگ»کتابی است که شما به آن چیزی که می خواهید خواهد رساند.
 
 
 

«راه نیرنگ» شرحی است عریان،پرهیجان،ترس آور و انفجار آمیز از آنچه که ویکتور استروفسکی طی سال ها خدمت «موساد»تجربه کرده است.

او در کتاب خود از دو دهه جنگ اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که اغلب به صورت عملیات و فعالیت های مخفی بی رحمانه در گوشه وکنار جهان رخ داده پرده بر می دارد و در نفوذ به عمق مسائل اطلاعاتی و تشریح تاکتیک های موساد،دقیق و جسورانه تا مرزهای ممنوع پیش می رود.

برای مثال استروفسکی افشا می کند که رژیم صهیونیستی از پذیرش اطلاعات مربوط به وجود برنامه انجام حمله انتحاری به مقر امریکاییها در بیروت سرباز زده و به کشته شدن صدها سرباز فرانسوی و امریکایی بی اعتنا بوده است.

وی در این کتاب تشریح می کند که چگونه با اجیر کردن راننده و محافظ یاسر عرفات او را تعقیب،مراقبت و از سازمان آزادی بخش فلسطین جاسوسی می کرده اند. از ماجرای گروگان های امریکایی در سوریه پرده بر می دارد و اشاره می کند چگونه موساد اطلاعات محل نگه داری گروگان های امریکایی را به مقامات آنان تحویل نداده تا زمینه رسوایی مک فارلین به وجود آید.

هم چنین مداخلات موساد در سایر کشورها و تعلیم و تسلیح گروه های یهودی در امریکا،اروپا و امریکایی جنوبی تحت عنوان واحد های «دفاع از خود»،مداخلات موساد در بازارهای بین المللی مواد مخدر برای تامین هزینه های خود و اینکه چگونه این سازمان به یک غول کوچک فاقد کنترلی تبدیل شده است.

نویسنده کتاب ادعا می کند که انگیزه اش از بیان زندگی و کارهای انجام داده اش را کمک به مردم سرزمین های اشغالی و برای کنترل سازمانی می داند که منافع رژیم صهیونیستی را فدای منافع و ایده های شخصی کارکنان خود کرده است.

در عین حال باید توجه داشت که استروفسکی به زعم افشاگری های ویران کننده اش درباره رژیم صهیونیستی ؛ یک یهودی دوآتشه است و آنچه که بیان می کند در ظاهر انتقادبه سازمانی است که عقیده او از حیطه های مجاز(از دیدگاه تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی)خارج شده اشت.

استروفسکی در از بین بردن دیگران شکی به خود راه نمی دهد و معتقد است تمام دشمنان رژیم صهیونیستی را باید از بین برد ، او تنها نگران این است که مدیران و اداره کنندگان موساد افرادی هستند آزمند که به زندگی انسانی ارزشی قائل نیستند.

«کلایرهای» نویسنده و روزنامه نگار کانادایی که تنظیم کننده و ویراستار «راه نیرنگ» است ادعا می کند که بعد از کتاب «شناسایی و شکار جاسوس» تنها کتابی است که مهم و جنجالی محسوب می شود.

 این کتاب در زمان خود کتابی جنجالی بوده است و جزء پرتیراژ ترین کتاب های سال امریکای نیز بوده است.شرحی است واقعی از عملیات های واقعی موساد  و روش های اطلاعاتی پیچیده.

باید گفت اگر فردی کنجکاو، جستجوگر و به دنبال هیجان زیاد هستید این کتاب نمونه کامل برای برطرف کردن پرسش ها و نیازهای فکری و هیجانی شما است.

کتاب «راه نیرنگ» توسط انتشارات روزنامه اطلاعات چاپ و توزیع شده است و ترجمه فارسی آن به زیبایی تمام ، توسط «محسن اشرفی» صورت گرفته.قیمیت این کتاب در حال حاضر 4700 تومان است که هزینه ای معقول برای این کتاب هیجانی است.

امیدواریم از خواندن این کتاب لذت کافی را ببرید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مل مل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
مرگ بر اسرائیل...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها