کد خبر: ۷۱۷۶۵
زمان انتشار: ۰۰:۳۶     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
یک خبرگزاری اصلاح طلب از پایین آمدن مجدد قیمت مرغ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بی باک، ایرانی ها که در هیچ شرایطی روحیه طنز گویی خود را کنار نمی گذارند، بعد از گرانی های اخیر قیمت مرغ به یکدیگر پیامک می زدند " تشکرنامه خروس های ایرانی از دولت: از اینکه نوامیس عریان و بدحجاب ما را از ویترین مغازه ها جمع آوری  کردید، کمال تشکر را داریم!"

اگرچه این طنز ابتدا لبخندی موقت بر لبان دریافت کننده پیام می نشاند اما با درک مفهوم حقیقی و نابسامانی اوضاع مرغ در کشور خیلی زود استرس و نگرانی به سراغ آن فرد می آمد و فکر خندیدن را نیز از وی سلب می کرد.

برای گرانی مرغ مثل همه گرانی ها دلایل زیادی مطرح شد و هر کسی به نوعی این موضوع را تفسیر کرد. عده ای مثل همیشه دلالان را مقصر دانستند و دیگران طرح دشمنان نظام و دیگری نیز گرانی خوراک طیور را عامل این نابسامانی اعلام کردند.

پس از اظهار نگرانی مراجع تقلید، فرمانده نیروی انتظامی، رسانه‌ها و مردم از مسئله گرانی مرغ، مسئولین دولتی که انگار زورشان به سودجویان و یا هر عامل دیگری در این زمینه نرسیده بود، اقدام به واردات مرغ کردند تا اینکه بار دیگر سوء استفاده گران که از احتکار مرغ های ایرانی گرفتار زیان شده بودند، دست به دامان یک رسانه اصلاح طلب شوند و پایین آمدن قیمت مرغ را مخل امنیت شغلی یک قشر خاص بدانند.

 استاندار تهران در مصاحبه‌ای اینگونه گفت: تقاضای مازاد بر مصرف، بالا بردن عطش مصرف با دادن کد غلط به مردم، جولان دلالان و واسطه‌ها و عدم ذخیره سازی کافی این محصول، دلیل گرانی گوشت مرغ است.

این سخنان مقدمه چینی برای برخورد با مرغداری هاو مرغ فروشی‌ها بود. در تهران تعداد زیادی از مرغ فروشی‌ها به جرم گران فروشی جریمه شدند. در حالی که مرغ با قیمت بالای ۷ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد، دولت ضمن قبول جهش قیمت مرغ، قیمت واقعی را ۵۵۰۰ تومان اعلام کرد.

در این میان یک خبرگزاری اصلاح طلب که سرو سامان گرفتن قیمت مرغ را مساوری با بر باد رفتن بهانه ها برای تخریب دولت می دانند؛ قیمت پایین مرغ را مضر برای آینده کشور معرفی کرد و نوشت: با توجه به فضای کشور و رویه دولت فعلی، امیدی به گفتگوی شفاف اجتماعی در عرصه عمومی باقی نیست و به نظر هم نمی‌رسد دولت قصد تجدید نظر در تصمیمش را داشته باشد. در این میان نگرانی کارگران مرغداری‌ها همچنان به قوت خود استوار می‌ماند. در صورتی که در اثر این واردات بی‌رویه مرغداری‌ها تعطیل شوند، اولین قربانی این اتفاق کارگران خواهند بود. آیا ما باز هم شاهد چرخه افزایش قیمت، واردات بی‌رویه و تعطیلی واحد‌های تولیدی خواهیم بود؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسماعیل
-
۱۲:۰۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
بابا قیمت همین مرغ 2ماه پیش 3200 بوده به مرگ گرفتید تا به تب راضی باشیم حداقل در این ماه مبارک از ریا و دروغ دور باشیم . ان شا الله.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها