کد خبر: ۷۱۸۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

نماینده اصفهان در مجلس نسبت به نحوه انتخاب کاندیداهای هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان توسط هیئت‌رئیسه پارلمان انتقاد کرد.

به گزارش فارس، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طی تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به لاریجانی و اعضای هیئت‌رئیسه گفت: رئیس جلسه صبح امروز، عناوین زیبایی را در وصف امام علی (ع) بیان کرد.
 
وی افزود: انتظار می‌رود این ویژگی‌ها مدیریت رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه مجلس را هم شامل شود.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر جعفری گفت: این تذکر مربوط به دستور جلسه نیست.
 
جعفری در پاسخ به لاریجانی از عدم اجازه هیئت‌رئیسه به نمایندگان برای بیان تذکرات و اخطارشان انتقاد کرد.
 
رئیس مجلس نیز به جعفری گفت: اگر نمایندگان اخطار داشته باشند، مذاکرات را قطع می‌کنیم اما اگر تذکر آیین‌نامه‌ای داشته باشند، اگر فرصت پیش آید، اجازه بیان تذکرات را می‌دهیم و فعلا راه‌حل دیگری نداریم.
 
در ادامه این جلسه محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در خانه ملت نیز در تذکری با استناد به ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: در آیین‌نامه وظایف و اختیارات هیئت‌رئیسه مشخص شده و بند 11 ماده 23 نیز بر حفظ اقتدار، شأن و منزلت مجلس در جایگاه نمایندگان تأکید دارد.
 
وی افزود: امروز مشکلات جامعه مهم‌تر از بحث‌های فعلی است؛ چرا یک نفر باید کارت‌های سایر نمایندگان را جمع کرده و به کاندیدای مورد نظر خودش رأی دهد.
 
آصفری بر همین اساس یادآور شد: نمایندگان از شعور بالایی برخوردارند و می‌دانند به چه کسی باید رأی دهند‌ بنابراین به جای اینکه به این تذکرات پرداخته شود، بهتر است مشکلات جدی جامعه را مورد رسیدگی قرار دهیم.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به آصفری گفت: اگر شما اجازه دهید، از این تذکرات بگذریم و به متن بپردازیم.
 
حجت‌الاسلام سید‌‌ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس نیز در تذکری با استناد به بند 11 ماده 23آیین‌نامه داخلی پارلمان، گفت: تذکر بنده درباره حفظ شأن و اقتدار مجلس و جایگاه نمایندگان است.
 
وی افزود: در بودجه 91، مجلس مصوباتی در رابطه با ساخت‌وسازها داشت اما تا کنون تأمین اجتماعی آن را اعلام نکرده و به همین دلیل ساخت و سازها باقی مانده و تخلفات ساختمانی انجام می‌شود.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به نماینده فلاورجان گفت‌: تذکر شما مربوط به دستور جلسه نیست و ربطی هم به بند 11 ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس ندارد.
 
لاریجانی همچنین گفت: وقتی شما چنین تذکراتی را مطرح می‌کنید، باید بحث‌های مجلس را معطل کنیم در حالیکه جای تذکر شما اینجا نیست و البته ربطی هم به دستور جلسه ندارد.
 
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در خانه ملت نیز در تذکری با استناد به بند 11 ماده 23 آیین‌نامه، بر حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان تأکید کرد و اظهار داشت: تعداد زیادی از نمایندگان برای عضویت هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان ثبت نام کرده بودند اما از بین آنان شش نفر برای رأی‌گیری، به صحن علنی معرفی شدند.
 
وی افزود: هیئت‌رئیسه باید اعلام کند که با کدام معیار، افرادی که ثبت‌نام کردند را مورد سنجش قرار داده و با کدام معیار سایر نمایندگان معرفی شده به صحن علنی، مورد قبول واقع نشدند.
 
سالک در خاتمه گفت: امروز برخی از نمایندگان اقدامات و حرکت‌هایی انجام داده‌اند که صحیح نبود.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به سالک گفت: از نظر ما هم کار این نمایندگان درست نیست و این کار آنان اشکال دارد.
 
وی افزود: ما بارها توصیه کرده‌ایم که دوستان در جریان رأی‌گیری در صندلی‌هایشان مستقر شوند، تا مشکلی پیش نیاید.
 
علی لاریجانی همچنین گفت: طبق قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، افراد یک هفته برای نام‌نویسی مهلت داشتند که حدود 70نفر ثبت‌نام کرده بودند اما طبق قانون، هیئت‌رئیسه باید از بین داوطلبان مختلف‌، 6نفر را انتخاب و برای رأی‌گیری ،به صحن علنی معرفی می‌کرد.
 
رئیس مجلس همچنین گفت: رأی‌گیری در این زمینه در هیئت‌رئیسه نیز مانند صحن علنی پارلمان بصورت مخفی برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها