يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۱۸۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش آسوشيتدپرس از لندن، بهداد سليمي، وزنه بردار ايراني دسته فوق سنگين در حالي با وزنه سيصد و بيست و پنج کيلوگرمي اسکات (پرس روي شانه) مي زند که وزنه برداران ديگر در محل تمرين وزنه برداران المپيک در سالن اکسل لندن مبهوت ايستاده اند و او را تماشا مي کنند.
   وقتي سليمي اين وزنه را مي زند، تعدادي از وزنه برداران ناظر اين صحنه نزديک مي آيند تا با او عکس بگيرند.

اين هرکول ايراني با يک متر و نود و هشت سانتي متر قد و صد و شصت و پنج کيلوگرم وزن، به معناي واقعي کلمه، مرد بزرگ رقابتهاي وزنه برداري لندن است.

وي در اظهاراتي گفت: « هدف اصليم در المپيک دو هزار و دوازده لندن کسب مدال طلا است. زيرا از پارسال تاکنون بسيار سخت تمرين کرده ام و به خاطر اردوهاي آموزشي حتي نتوانستم خانواده ام را ببينم.»

اين قهرمان بيست و دو ساله ايراني از سال دو هزار و نه تاکنون در رقابتهاي بين المللي شکست نخورده است. وي در سالهاي دو هزار و ده، و دو هزار و يازده قهرمان جهان شد و در رقابتهاي قهرماني آسيا از سال دو هزار و نه تا دو هزار و دوازده،‌ هر سال عنوان قهرماني را کسب کرده است.

سليمي با بلند کردن دويست و چهارده کيلو در حرکت يک ضرب در رقابتهاي جهاني پاريس، در مجموع با چهارصد و شصت و چهار کيلوگرم عنوان قهرماني را در اين رقابتها از آن خود کرد. سجاد انوشيرواني، هموطن سليمي نيز در اين رقابتها با بيست و پنج کيلوگرم کمتر، مقام دوم را کسب کرد.

براي بسياري از ايراني ها، مسئله اين نيست که آيا سليمي عنوان قهرماني وزنه برداري المپيک لندن را کسب خواهد کرد يا خير. بلکه مسئله اين است که آيا وي قادر خواهد بود رکوردهاي وزنه برداري جهان را که در اختيار هموطن وي، حسين رضازاده، رييس کنوني فدراسيون وزنه برداري ايران است ، بهبود بخشد.

سليمي گفت: « نمي توانم با اطمينان بگويم که رکوردهاي جديدي ثبت خواهم کرد.اين مسئله بستگي به روز رقابت دارد.پس از مطمئن شدن درباره کسب مدال طلا ، درباره زدن رکوردهاي تازه فکر خواهم کرد.»

اين قهرمان ايراني گفت فکر مي کند سجاد انوشيرواني و ماتياس اشتاينر، مدافع قهرماني المپيک از کشور آلمان، رقباي اصلي وي هستند.

اما با توجه به تمرين ها، انوشيرواني تلاش خواهد کرد تا همپاي هموطن خود، سليمي رقابت کند. هفته پيش در تمرين ها، سليمي پس از تمرين انوشيرواني، تعداد وزنه هاي روي ميله را افزايش داد.

همچنين احتمال زيادي نمي رود اشتاينر بتواند مانند المپيک پکن ، بار ديگر مدال طلا کسب کند.

وي به علت مصدوميت نتوانست در رقابتهاي قهرماني دو هزار و يازده شرکت کند و از چهار سال پيش که در مجموع چهارصد و شصت و يک کيلوگرم را به نام خود ثبت کرد،‌ نتوانسته است رکورد شخصي خود را تکرار کند. تازه ترين نتيجه اي که وي کسب کرده است، بالا بردن مجموع چهارصد و بيست و چهار کيلوگرم در رقابتهاي قهرماني اروپا در ماه آوريل و کسب مقام دوم در اين رقابتها بود.

وزنه بردار ديگري که امکان کسب مدال را در المپيک لندن دارد، روسلان آلبيگوف از کشور روسيه است که اشتاينر را در رقابتهاي قهرماني اروپا شکست داد و در جايگاه نخست اين رقابتها ايستاد.

آلبيگوف در رقابتهاي قهرماني اروپا چهارصد و بيست و نه کيلوگرم وزنه زد و در رقابتهاي قهرماني روسيه در ماه مه رکورد خود را به چهارصد و شصت کيلوگرم رساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها