أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۰۰۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، ضمن یادداشتی که دربرگیرنده تکرار اتهامات مکرر این رژیم علیه ایران است، به شکست سیاست‌های 1+5 در مذاکره با ایران اذعان کرد.

به گزارش فارس، "مایکل اورن"، سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده طی یادداشتی که در روزنامه وال‌استریت ژورنال، از رسانه‌های جریان غالب آمریکایی منتشر شده است، پس از جاری کردن سیلی از اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران، از مساله هسته‌ای گرفته تا تروریسم، اذعان کرد که کشورهای موسوم به 1+5 در مذاکره با ایران رویکردی ناموفق را در پیش گرفته‌اند.
 
بنابراین گزارش، اورن ضمن اشاره به مذاکرات سال 2009 و برشمردن خواست‌های آن‌زمان شش کشور از جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم و خارج کردن ذخایر اورانیوم 3.5 درصد غنی‌شده از این کشور، تصریح کرد که ایران نه‌تنها خواست‌های مزبور را رد کرد بلکه اورانیوم را تا سطح 20 درصدی نیز غنی ساخت که به ادعای وی، تبدیل آن به سلاح تنها چند هفته به طول می‌انجامد.
 
وی سپس به شرایط حال حاضر رجوع کرده و می‌گوید که اکنون، ایران دارای 225 پوند اورانیوم 20 درصد غنی شده است، 11000 پوند اورانیوم 3.5 درصد در اختیار دارد که مجموع این‌ها برای تولید 5 بمب اتمی کافی است! 1+5 به جای اینکه بر خواسته‌های قبلی خود تاکید کند، تنها خواستار قطع غنی‌سازی 20 درصدی و انتقال ذخایر 20 درصد غنی‌شده به خارج از کشور و تعطیلی تاسیسات هسته‌ای فردو شد. اما ایران حتی همین را هم رد کرده است.
 
اورن تاکید کرده که ایران بر سانتریفیوژهای خود خواهد افزود و آن‌گونه که آژانس اعلام کرده است، این سانتریفیوژها تندتر از همیشه هم می‌چرخند.
 
رژیم صهیونیستی در آمریکا مدعی است که تحریم‌های غرب توانسته‌اند بر اقتصاد ایران اثر گذارند اما اذعان کرده که نتوانسته‌اند تاثیری بر برنامه هسته‌ای ایران داشته باشند.
 
ایران همواره تاکید کرده که از حقوق هسته‌ای خود نخواهد گذاشت و برنامه هسته‌ای را نیز تنها با مقاصد صلح‌آمیز دنبال می‌کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها