کد خبر: ۷۲۰۷۴
زمان انتشار: ۲۲:۲۶     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

*محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور،‌ محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

*مرتضی حیدری به عنوان مجری برنامه از خبرنگاران دعوت کرد تا سخنان خود را با رئیس‌جمهور مطرح کنند؛ شفیعی سروستانی به عنوان اولین خبرنگار از دغدغه‌های کمبود کاغذ سخن گفت و اینکه مجله اش تا مهرماه منتشر می شود و پس از آن دیگر قادر به ادامه انتشار مجله نیست.

*خبرنگاران صدا و سیما نیز در این جلسه اغلب به تهیه گزارش و تصویر از خبرنگاران خود مشغول بودند.

*خبرنگار باشگاه خبرنگاران از نحوه پرداخت هدیه رئیس‌جمهور به خبرنگاران و برخورد برخی از مسئولان دولتی با خبرنگاران گله کرد و احمدی‌نژاد خطاب به وی گفت "گوش هر کسی که خبرنگاران را اذیت کند می‌پیچانم". وی همچنین از برخی محدویت های  موجود در مصاحبه با اعضای هیئت دولت  و مسئولان دولتی انتقاد کرد.

*حمایت معنوی دولت از خبرنگاران با توجه به وجود جنگ نرم دشمن خواسته یکی دیگر از خبرنگاران بود.

*در این جلسه خبرنگار یکی از خبرگزاری ها که برای سخنرانی به پشت تریبون دعوت شد، تنها به تمجید و تعریف از ریاست مجموعه خود و البته انتقاد از سایر نهادها به خصوص قوه قضاییه پرداخت.

*در میانه جلسه برخی از حاضران به صورت مرتب به کف زدن های بی مورد در میان سخنان خبرنگاران می پرداختند و در هنگام سخنرانی رییس جمهور نیز درباره مسائل مورد علاقه خود اظهار نظر می کردند.

*در این جلسه یکی از سخنرانان که به عنوان نماینده  رسانه های مجازی و وبلاگ ها انتخاب شده بود، به انتقاد از دستگیری برخی از وبلاگ نویسان از سوی نهادهای قضایی پرداخت.

*یکی از خبرنگاران موضوع وام مسکن برای خبرنگاران مجرد را مطرح کرد که رئیس‌جمهور خطاب به وی گفت اگر مجردها تنها زندگی کنند دق می‌کنند.

*همچنین یکی از خبرنگاران پس از صحبت‌های وزیر ارشاد از اینکه سایت سمان مشکل دارد انتقاد کرد که با تشویق‌های خبرنگاران رو‌به رو شد و احمدی‌نژاد هم خطاب به وزیر ارشاد گفت پس وزیر ارشاد آمار تبلیغاتی داد؟

*مباحث مربوط به بازداشت خبرنگاران از مباحث دیگر مطرح شده در نشست خبرنگاران با رئیس‌جمهور بود و زمانی که احمدی‌نژاد از آماده کردن نامه‌ و ارائه آن به قوه قضائیه خبر داد یکی از خبرنگاران گفت آن خواهر و برادری هم که از ایران رفته‌اند بازگردانید که احمدی‌نژاد در پاسخ به وی گفت چشم اما همه کارهای سخت را از من نخواهید من پیشانی سفید هستم.

*کتاب رسانه مصلح که آراء و اندیشه‌های احمدی‌نژاد پیرامون رسانه و اطلاع‌رسانی است امروز در بین خبرنگاران توزیع شد.

*احمدی‌نژاد در بخشی از سخنانش خطاب به خبرنگاران گفت من شما را دوست دارم و یکی از خبرنگاران هم در جواب گفت ما هم شما را دوست داریم.

*رئیس انجمن صنف عکاسان نیز از اینکه از نماینده عکاسان دعوت نشده بود گله کرد.

*تصاویری که از خبرنگاران شهید عرصه خبر تهیه شده بود تنها مختص خبرنگاران شهید رسانه ملی و سازمان صدا و سیما بود.

*در پایان جلسه بسیاری از خبرنگاران برای گفت و گوی مستقیم با رییس جمهور و ارائه نامه خود به دور وی حلقه زدند و به بیان درخواست های خود پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها