أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۰۷۹
زمان انتشار: ۲۳:۳۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از لندن، قاسم رضایی فرنگی‌کار وزن 96 کیلوگرم کشورمان که با پیروزی مقابل نمایندگان ترکیه، ارمنستان و کوبا به فینال مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک رسیده بود، در دیدار نهایی نیز از سد کشتی‌گیر قدرتمند روسیه گذشت و قهرمان شد.

رضایی در این دیدار در 2 تایم و با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) مقابل رستم توتروف، دارنده مدال برنز 2011 جهان از روسیه به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

این مدال سومین طلای ایران در مسابقات کشتی فرنگی بود که باعث قهرمانی کشتی فرنگی کشورمان در بازی‌های المپیک شد.

ایران با 3 مدال طلا با بیشترین طلا در مجموع تیمی قهرمان شد؛ روسیه با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز نایب قهرمان شد. کوبا و کره‌جنوبی هم با یک طلا به طور مشترک سوم شدند.

این برای نخستین بار است که فرنگی‌کاران موفق به کسب 3 مدال طلا در بازی‌های المپیک شده است.

پیش از این کشتی فرنگی در المپیک‌های گذشته صاحب یک مدال برنز در المپیک 1960 رم توسط محمد پذیرایی و یک نقره توسط رحیم علی‌آبادی در المپیک 1972 مونیخ کسب کرده بود که المپیک لندن تاریخی‌ترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی در تمام ادوار المپیک است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها