أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۳۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه در جنگ نرم شلیک‌های دشمن صدا و گلوله‌هایش ترکش ندارند، گفت: ترکش‌های دشمن در جنگ نرم همین فیلم‌ها، کتب و نشریات است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع جنگ نرم و راهکارهای دشمن در این زمینه، اظهار داشت: جنگ نرم موضوع بسیار مهمی است که وقتی دشمن از طریق نظامی موفق نمی‌شود، یا برای آنکه هزینه و تلفات کمتری متحمل شود، از طریق جنگ نرم وارد عرصه می‌شود.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم مسائل بسیار متعددی مطرح است، تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم از روش‌های مختلفی مانند راهکارهای سایبری و شبکه‌های مختلف مجازی استفاده و سعی می‌کند عقاید و تفکراتش را به جوانان و مردم القا کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: دشمن در جنگ نرم با استفاده از اساتید و عناصر دانشگاهی، این مسیر را دنبال می‌کند و از این طریق وارد می‌شود؛ استفاده از کتب و مجلّات نیز از دیگر روش‌های جنگ نرم است که دشمن می‌تواند با استفاده از آنان القائات و تفکراتش را دنبال کند.

به گفته وی، دشمنان در ایران با استفاده از تهاجم فرهنگی سعی می‌کند همه افکار را به سمت موضوع 'حجاب' سوق دهد و سپس با آمادگی ایجاد کردن در جامعه، بدون آنکه متوجه باشیم که در چه جایگاهی قرار گرفتیم، ریشه همه چیز یک دفعه زده می‌شود در حالی که زمان گذشته و دشمن نیز بدون دادن تلفات به پیروزی رسیده است.

آصفری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس با بیان اینکه در جنگ نرم شلیک‌های دشمن صدا و گلوله‌هایش ترکش ندارند، متذکر شد: ترکش‌های دشمن در جنگ نرم همین فیلم‌ها، کتب و نشریات است اما در جنگ نظامی شاهدیم که با ترکش‌های دشمن، خون ریخته می‌شود ولی در جنگ نرم اینگونه نیست، در جنگ نرم دشمن فکر مردم را به سوی اهداف سوق داده و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

نماینده مردم اراک در خانه ملت در خاتمه با ذکر این نکته که نظام جمهوری اسلامی یک نظام دینی است، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که جوامع بین‌المللی به سمت مبانی اسلامی سوق پیدا کردند و خود این مسئله پتانسیل و نقطه قوتی است که می‌توانیم آن را مورد بهره‌برداری و استفاده قرار دهیم و این مهمترین عامل در راستای مقابله و مبارزه با جنگ نرم و تقویت بنیه دینی مردم به ویژه جوانان‌مان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها