يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۵۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
اظهارات شوک آور وزیر جنگ امریکا برای رفقای اسرائیلی اش
پانه تا به جای اینکه درباره طرح های حمله به ایران با اسراییلی ها مشورت کند، در این باره سخن گفته در صورت حمله ایران به اهداف امریکایی در خلیج فارس، چه واکنش هایی می توان به آن نشان داد.پانه تا از اسراییلی ها خواسته به گونه ای موضع نگیرند که محصول آن رویارویی ناخواسته ایران و امریکا در خلیج فارس باشد.
سرویس سیاسی فردا: لفاظی های اسرائیل در خصوص حمله به ایران  آنقدر پوچ و زیان آور است که اعتراض وزیر دفاع آمریکا را برانگیخته است. از آغاز این لفاظی صهیونیست ها عنوان می کردند که در هماهنگی با آمریکا این مطالب را عنوان می کنند  اما از همان هنگام منابع مستقل خبری و استراتژیست های متبحر تاکید می کردند که امریکا به سه دلیل مهم؛ از عیار افتادن منش ستیزه جویانه اش در جهان،مشکلات مهم داخلی و بین المللی و مهم تر از همه توان سهمگین ایران در پاسخ نظامی گسترده به هر گونه ماجراجویی ،هیچ گاه وارد منازعه نظامی با ایران نخواهد شد.
در این راستا گویا در سفر اخیر لئون پانه تا به سرزمین های اشغالی بر این مقولات تاکید شده تا  این سفر برای آنها  شوک آور باشد.

چند روز قبل از ورود پانه تا به قدس اشغالی، روزنامه صهیونیستی هاآرتص خبر داد که تام دانیلون مشاور امنیت ملی باراک اوباما در سفر ماه گذشته خود به اسراییل طرح هایی درباره حمله به ایران را با یاکوف آمیدرو همتای صهیونیست خود مورد بررسی قرار داده و سفر پانه تا به اسراییل هم ادامه سفر دانیلون محسوب می شود.
با ین حال، ظاهرا موضوع در اسراییل کاملا معکوس بوده و پانه تا به جای اینکه درباره طرح های حمله به ایران با اسراییلی ها مشورت کند، در این باره سخن گفته در صورت حمله ایران به اهداف امریکایی در خلیج فارس، چه واکنش هایی می توان به آن نشان داد.

یک منبع آگاه نظامی در تهران به «ایران هسته ای» گفته است: «اسراییلی ها زیاد سر و صدا می کنند ولی پانه تا آنها را شگفت زده کرده است. پانه تا به آنها گفته تهدیدهای نظامی ایران علیه امریکا بویژه در خلیج فارس خیلی معتبرتر از تهدیدهای اسراییل علیه برنامه هسته ای ایران است».

این منبع ادامه داد که پانه تا از اسراییلی ها خواسته به گونه ای موضع نگیرند که محصول آن رویارویی ناخواسته ایران و امریکا در خلیج فارس باشد.

این منبع گفت: «اگر به تجهیزاتی که امریکایی ها در منطقه مستقر کرده اند و برنامه های نظامی و مانورهایی که تدارک دیده اند هم نگاه کنید کاملا واضح است که آنها برای تدابیر دفاعی در مقابل ابتکار عمل های نظامی ایران فکر می کنند نه برای حمله نظامی به ایران».

اشاره این مقام نظامی به رزمایشی است که امریکا اعلام کرده در ماه سپتامبر در خلیج فارس برگزار خواهد کرد و هدف از آن تمرین مین روبی از خلیج فارس با هدف نشان دادن توانایی امریکا برای مهار یکی از قابلیت های تاکتیتک ایران در خلیج فارس و دریای عمان است.

لئون پانه تا خود نیز در اظهارنظری تاکید کرده است که هیچ طرحی برای حمله به ایران در سفر اسراییل مورد بررسی قرار نگرفت.

پانه تا در روز 11 مرداد 1390 در این باره گفته است: «ما در گذشته موضوع ایران و تهدیدی را که از این کشور متوجه منطقه است بررسی می کردیم و در آینده نیز همینطور خواهد بود. هم آمریکا و هم اسرائیل می خواهند اطمینان یابند که ایران به سلاح اتمی دست نمی یابد. در خصوص هر گونه طرح خاصی باید گفت این امر به اشتباه مطرح شده است که ما در حال بررسی نقشه حمله به ایران هستیم. آنچه در حال حاضر بررسی می شود طرح های احتیاطی مختلف و واکنش هایی است که می توانیم نشان دهیم».

تحلیلگران عقیده دارند دور جدید عملیات روانی اسراییل درباره احتمال حمله به ایران به این دلیل آغاز شده است که این رژیم نگران شده سطح تحریم های دولت امریکا علیه ایران در حد فعلی باقی بماند و افزایش پیدا نکند و در نتیجه تصمیم به آغاز دور جدید فشار روانی به اروپا و امریکا به منظرو شدیدتر کردن تحریم ها گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها