کد خبر: ۷۲۷۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
سه و نیم میلیون حقوق و ۱۴۴ میلیون تسهیلات منزل کم است!؛
انتظار می‌رود هیئت نظارت در نخستین گام‌هایی که قصد برداشتن آنها را دارد با این قبیل زیاده‌خواهی‌ها و درخواست‌ها برای "تخصیص منابع خاص!" از مجلس برخورد جدی کند و در راه شفاف سازی در این زمینه گام بردارد.
مشرق: نماینده بهبهان اخیراً در گفت‌وگو با یک سایت خبری با برشمردن تسهیلات و مبالغ دریافتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است که نمایندگان مجلس با این تسهیلات، در بدترین! شرایط قرار دارند.

وی همچنین تسهیلات دریافتی توسط نمایندگان را به این شرح برشمرده است:

ــ دو و نیم میلیون تومان حقوق ماهیانه
ــ یک میلیون تومان هزینه دفتر
ــ 144 میلیون تومان هزینه رهن منزل در تهران
ــ یک خودروی شخصی
ــ یک وام 30 تا 35 میلیونی

وی ضمن اشاره به این تسهیلات و مبالغ دریافتی توسط نمایندگان در عین حال، با انتقاد از شرايط به وجود آمده در زمينه تسهيلات اعطايي به نمايندگان گفته است: متاسفانه در دوره فعلي در اين زمينه در بدترين شرايط قرار داريم و حتي اختيارات كافي به نمايندگان درباره انتخاب خانه و ... هم داده نشده است.



*صحبت‌هایی در تناقض با مواضع مسئولان ارشد نظام
صحبت‌های این نماینده مجلس در حالی عنوان می‌شود که به نظر می‌رسد تناقض جدی این صحبت‌ها با روش و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت زندگی مسئولان در حد قشرهای کم‌درآمد جامعه کاملا آشکار است.

نماینده اشاره شده در حالی از حقوق دو و نیم میلیون تومانی خود در ماه ناراضی است که شاید از یاد برده است که هم‌اکنون میزان حقوقی که یک کارگر در ایران دریافت می‌کند 398 هزار تومان است.

در واقع، آقای نماینده که بیش از 6 برابر حقوق یک خانوار ساده زیست ایرانی، معاش ماهیانه دریافت می‌کند و البته از این میزان دریافت نیز ابراز ناراحتی و قرار داشتن در بدترین شرایط یاد می‌کند، به صورتی ناخودآگاه در حال بیان این نکته است که تمایلی برای ساده زیستن در کسوت نمایندگی مجلس ندارد.

رخدادی خطرناک که مقام معظم رهبری از ابتدای دهه 70 نسبت به آن هشدارهای مبسوطی را خطاب به مسئولان کشور مطرح کرده‌اند و البته گویا این هشدارها آنطور که باید و شاید از جانب عده‌ای شنیده نمی‌شود.

معظم‌له در یکی از سخنرانی‌های خود در ابتدای دهه 70 تاکید می‌کنند که مسئولان حتی باید با خودروی شخصی خود به سر کارهای خود بروند.

این در حالی است که زندگی ساده شخص مقام معظم رهبری بعنوان نفر اول نظام جمهوری اسلامی ایران نیز زبانزد خاص و عام و بیش از آن باید، الگویی برای تمام مسئولان کشور در مجلس، دولت و سایر نهادها باشد.

نماینده اشاره شده در صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره می‌کند که جای تامل بسیار دارد.
او می‌گوید:



"در ادوار قبل شرايط بسيار مناسب بود و تسهيلات خوبي براي نمايندگان داده مي‌شد. اما متاسفانه در اين دوره و با وجود آن كه اكثر نماينده‌ها هزينه‌هاي تبليغاتي سنگيني را متقبل شده و در زمينه تامين هزينه‌ها به مشكل برخورده‌اند منابع خاصي براي آنها تخصيص نيافته و اين موضوع مشكلاتي را براي نمايندگان به وجود آورده است."

این نماینده در واقع به صورت دانسته یا نادانسته در حال بیان این نکته است که برخی نمایندگان که هزینه‌های کلانی را برای ورود به مجلس پرداخت کرده‌اند هم اکنون این چشمداشت را دارند که هزینه‌های خود را دوباره به دست بیاورند!!!

*سکوت!

ما در رابطه با این موضوع با تعدادی از نمایندگان مجلس تماس گرفتیم، اما آنها یا به تماس ما پاسخ ندادند و یا اعلام کردند که در این زمینه صحبتی ندارند.

در کنار تمام این موضع‌گیری‌ها اما این انتظار از مجلس نهم وجود دارد که پس از تشکیل هیئت نظارت بر نمایندگان، گام‌های جدی را برای مبارزه با برخی راحت‌نشینی‌ها و شادخواری‌ها را در مجلس بردارد.

آیا براستی در شان مجلس اصولگراست که نماینده‌ای بیاید و به امکاناتی که در حد توان کشور برای نمایندگان اختصاص داده شده است اعتراض کند یا انتظار داشته باشد که هزینه‌های تبلیغاتی او و دوستانش در مجلس بازپس داده شود و البته هیئت نظارت بر نمایندگان هم ساکت بماند و هیچ نگوید؟!

انتظار می‌رود هیئت نظارت در نخستین گام‌هایی که قصد برداشتن آنها را دارد با این قبیل زیاده‌خواهی‌ها و درخواست‌ها برای "تخصیص منابع خاص!" از مجلس برخورد جدی کند و در راه شفاف سازی در این زمینه گام بردارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها