کد خبر: ۷۲۹۲۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۹     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در دیدار امروز درباره طرح منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفتگو کردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پس از دیدار و گفتگوی مشترک اعلام کردند در حال بررسی طرح اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه هستند.

واشنگتن و آنکارا که همواره آشکارا از براندازی رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، حمایت کرده‌اند، از جمله کشورهایی بوده‌اند که در آغاز ناآرامی‌ها در سوریه نیز نقش داشته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا که امروز شنبه (11 اوت/ 21 مرداد) برای گفتگو با مقامات ترکیه درباره سوریه وارد این کشور شده بود گفت او و همتای ترکیه‌ایش توافق کرده‌‌اند احتمال اجرای طرح منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را بررسی کنند.

رسانه‌های ترکیه‌ای گفته‌اند این دو وزیر خارجه درباره ایجاد پناهگاه‌های ایمن در داخل سوریه برای مخالفان سوری هم گفتو کرده‌‌اند.

گفتگوی داوود اوغلو و کلینتون درباره منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه در حالی صورت گرفته است که جامعه بین‌الملل از انجام عملیات نظامی آشکار در سوریه حمایتی به عمل نیاورده است.

کلینتون گفت واشنگتن «پایان رژیم بشار اسد را تسریع خواهد کرد.»

وی افزود آمریکا درباره حضور حزب کار کردستان (پ .ک .ک) در سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه نگران است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما هم مانند ترکیه معتقدیم که سوریه، چه الان و چه بعد از رفتن بشار اسد نباید به مأمنی برای تروریست‌های پ.ک.ک تبدیل شود.»

سفر هیلاری کلینتون با مخالفت مردم ترکیه روبرو شده است که با تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا اعتراض خود به سفر وی را اعلام کرده‌اند.  

داوود اوغلو نیز گفت اکنون زمان آن رسیده است که قدرتهای بیرونی گامهای قاطعی برای حل بحران انسانی در شهرهایی نظیر حلب بردارد.

ترکیه از جمله منتقدان افراطی دولت بشار اسد بوده و به  تروریست‌های سوریه اجازه داده است در خاک کشورش برای براندازی نظام سوریه فعالیت کنند.

وزیر خارجه ترکیه گفت که در طول جلسه مشترک با هیلاری کلینتون با وی در خصوص نحوه کمک‌رسانی به مخالفان سوریه گفتگو کرده است.

داوود اوغلو گفت: «لازم است ما همکاری‌های مشترکی داشته باشیم تا از شکل‌گیری خلأ قدرت جلوگیری کنیم.»

رژیم‌های غربی مخالف سوریه خواهان کناره‌گیری بشار اسد از قدرت هستند.

بشار اسد ماه پیش کفت: «سوریه با جنگی از خارج مواجه است و تلاش‌هایی در کار هستند تا سوریه تضعیف‌شده و حاکمیت آن نقض شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها