کد خبر: ۷۲۹۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
امروز روز بسيار حساسي براي كشتي آزاد است. اين تيم در حالي امروز مسابقات خود را آغاز مي‌كند كه دو شانس طلاي اين تيم براي گرفتن مدال طلا به روي تشك مي روند. مهدي تقوي قهرمان وزن 66 كيلوگرم جهان و رضا يزداني قهرمان وزن 96 كيلوگرم جهان دو نماينده كشورمان بر روي تشك خواهند بود.

به گزارش رجانیوز، اين دو كشتي‌گير پراميدترين نفرات كشورمان هستند كه در اين مسابقه بر روي تشك مي‌روند تا بتوانند با كسب مدال طلا به ايران بازگردند، هر چند كه آنها براي گرفتن مدال طلا حريفان سختي را خواهند داشت و حتما تيم‌هاي روسيه، آذربايجان و تركيه براي كسب مدال طلا در اين دو وزن مقابل كشتي‌گيران ما مقاومت خواهند كرد. 

در وزن 66 كيلوگرم مهدي تقوي كه در المپيك 2008 پكن به عنوان يكي از كشتي‌گيران جوان وارد تركيب تيم ملي شده بود حالا با تجربه بالاي خود در كسب 2 طلاي جهان در سال‌هاي 2009 دانمارك و 2011 استانبول به يك وزنه قابل اعتماد در تركيب تيم ملي تبديل شده و براي گرفتن طلاي المپيك به نظر آماده مي‌رسد. البته او در سال‌هاي گذشته فراز و نشيب‌هاي زيادي را داشته و روزهاي خوب و بد در زندگي ورزشي او كم نبوده اما با توجه به درخشش در جهاني سال گذشته حالا يك كشتي‌گير ششدانگ و آماده محسوب مي‌شود كه مي‌خواهد با كسب مدال طلاي المپيك تاريخ‌ساز شود.
 
در اين وزن البته او حريفان بسيار سختي را دارد كه بايد براي پيروزي مقابل آنها يك برنامه‌ريزي صحيح و اصولي داشته باشد. حريفان او در اين وزن از كشورهاي مختلف هستند و از هند گرفته تا ژاپن، روسيه و تركيه هر كدام يك كشتي‌گير قدر را دارند. اين وزن بدون شك يكي از سخت‌ترين و مشكل‌ترين اوزان مسابقات است كه گرفتن مدال طلا در آن بسيار ارزشمند خواهد بود.
 
سوشيل كومار هندي در سال 2010 در اين وزن قهرمان جهان شده و از همان موقع تا الان براي رسيدن به اين مدال طلا برنامه‌ريزي كرده است. يك كشتي‌گير خوب ژاپني كه سال گذشته در فينال جهاني استانبول به مهدي تقوي باخته بود يكي از حريفان سخت تقوي خواهد بود. تاساهيرو يونيميتسو در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژو هم مقابل تقوي قرار گرفت و البته مهدي را شكست داد. از كنار نام اختيار توروزاف هم نبايد به اين راحتي‌ها گذشت. او هم عنوان‌دار جهان و المپيك است اما بايد از رمضان شاهين ترك به عنوان اصلي‌ترين حريف مهدي نام برد.
 
اين كشتي‌گير ترك در المپيك 2008 پكن مقابل مهدي تقوي به برتري و بعد هم به مدال طلا رسيد. قهرماني جهان در سال 2007 باكو هم يكي ديگر از موفقيت‌هاي بزرگ اين كشتي‌گير ترك است. جبرييل حسن اف آذربايجاني هم يكي ديگر از نامداران اين وزن است. او در فينال رقابت‌هاي جهاني اروپا در سال‌هاي 2009، 2010 و 2011 حضور داشت كه صاحب 2 مدال طلا و يك نقره شده است. 2 مدال برنز جهان هم از ديگر افتخارات او است.
 
روس‌ها هم با آلن گوگايف آمده‌اند كه در فينال جهاني 2009 دانمارك مغلوب مهدي تقوي شد. شيرسوادكوهي براي گرفتن طلاي المپيك بايد تمام توان خود را به كار بگيرد. هر چند نگران مسائل حاشيه‌اي به وجود آمده براي او در يك هفته قبل از اعزام به المپيك هستيم.
 
در وزن 96 كيلوگرم يكي از بهترين كشتي‌گيران كشورمان حضور دارد. رضا يزداني بدون شك در بهترين شرايط دوران ورزشي‌اش قرار دارد. يزداني يكي از اميدهاي اصلي مدال طلا است كه بايد در اين مسابقات با حريفان سرسختي روبرو شود. مهمترين حريف او عبدالسلام گاديسوف روس خواهد بود.
 
روس‌ها در شرايطي به اين كشتي‌گير اعتماد كرده‌اند كه ديگر حاجي مراد گاتسالوف نتوانست خود را به شرايط آرماني برساند. رضا با اين كشتي‌گير روس در ليگ برتر كشتي گرفته و البته نتيجه خوبي هم نگرفته است. علاوه بر اين روس قدرتمند، قربان قربان اف ازبكستاني و سرهت بالچي از تركيه هم حضور دارند. سرهت بالچي در جهاني سال گذشته در استانبول در خاك خودش و در فينال وزن 96 كيلوگرم مغلوب رضا يزداني شد.
 
تيموراز تي‌گيف قزاق هم يكي ديگر از حريفان خوب رضا خواهد بود اما اميدواريم اين كشتي‌گير جويباري كشورمان توانايي خود را به نمايش بگذارد و با كسب مدال طلاي المپيك به مهمترين افتخار ورزشي‌اش برسد. امروز روز سرنوشت‌سازي در ورزش كشتي خواهد بود. امروز قرار است كه بعد از 14 سال در اين رشته صاحب مدال طلا شويم كه اميدواريم مشكلي پيش نيايد و قهرمانان خوب كشتي ايران به آنچه كه حقشان است برسند.
 
اهالی ورزش ایران امیدوارند پس از نقره صادق گودرزی و دو برنز کمیل قاسمی و احسان لشگری امروز تقوی و یزدانی در دایره طلایی نشان‌های خوشرنگ طلا را به دست آورند تا شاهد یک المپیک رویایی در دایره طلایی باشند، اتفاقی که قطعا برای رشته کشتی بسیار تاثیرگذار خواهد بود به ویژه در شرایط کنونی که این رشته دوباره به یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی ایران مبدل گشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها