کد خبر: ۷۳۲۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
درپی‌ انعکاس خبر تغییر ساعت نماز ظهر توسط دراویش گنابادی در سایت ندای انقلاب، قطب این فرقه از این اقدام بدعت‌گونه دفاع نمود.
به گزارش « ندای انقلاب » با وجود اینکه در روايات و سيره پيامبر گرامي اسلام (ص) و ائمه (ع) به كرات بر اقامه نماز اول وقت و به تاخير نينداختن زمان آن بسيار تاكيد شده است؛ اما همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان، فرقه منحرف دراويش گنابادي با صدور اطلاعيه‌اي بدعت‌گونه زمان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در طول این ماه را ساعت ۱۶ بعدازظهر اعلام کرد.

متعاقب انعکاس این خبر در سایت ندای انقلاب، قطب دراویش گنابادی ملقب به " مجذوب علیشاه " در روز ۱۹ مرداد ماه جاری طی سخنانی در جمع مریدان خود ضمن دفاع از این اقدام بدعت گونه اظهار داشت : « نماز بر ما واجب است، انشاء‌الله ما توفیق انجامش را داشته باشیم و خدا هم همین نمازهای شکسته، بسته و معیوب ما را قبول کند و به رویش نیاورد ما همچین نماز الکی می‌خوانیم! »

وی در ادامه به زعم خود با اشاره به اهمیت نماز جماعت حتی نزد غاصبین خلافت ائمه‌(ع) در توجیه اقدام بدعت‌آمیز فرقه متبوعش گفت: « ... یعنی اهمیت نماز جماعت را حتی آنها هم می‌فهمیدند، دیگه ما مسلمانها و بلاخص دراویش که (جای خود دارد)، خدا می‌خواهد (مسلمان‌ها) بنیان مرصوص باشند، یعنی جماعت بهتر است. حالا چند نفر می‌گویند نماز جماعت ساعت یک بعدازظهر باشد، فردا ساعت را عوض می‌کنند، ساعت یک نمی‌شود، می‌گویند ساعت دو می‌آئیم.
... پس اعلام جماعت کار خلافی نیست، هر روز یک روشی است. من از سال ۱۳۲۰ که یادم میاد، یک روز می‌گفتیم زنده باد و یک روز می‌گفتیم مرده باد! پس جماعت کار تازه‌ایی نیست. البته این غیر از وقت نماز است، خدا میگه اگر اول وقت بخوانید بهتر است اما نمی‌گوید غلط است و...»

قطب فرقه منحرف گنابادی که گویا از سیره ائمه (ع) درباره اقامه نماز اول وقت بی‌خبر است، بدون اشاره به تعیین ساعت ۱۶ بعدازظهر برای اقامه نماز ظهر از سوی این فرقه و در حالی که مریدانش در این نشست هرازگاهی "یاهو" می‌کشیدند درباره بدعت در دین چنین مدعی شد: « بدعت یعنی تقطیع در احکام دین و بدعت واقعاً خروج از دین است. یک وقتی تلویزیون اونوقت‌ها تبلیغی داشت که می‌گفت؛ چرا دم گربه درازه، چرا لنگه در بازه و نمی‌دونم چرا چی، حالا یک روز یکی پا میشه و هیچی هم نیست ولی میگه این بدعت است که کسی ساعت نماز جماعت را تعیین کند.( در حالیکه ) این را بدعت گفتن، خودش بدعت است و این جور چیزها را گفتن شاید موجب خروج از دین و بطلان روزه هم باشد! »

نکته در خور توجه اینکه " مجذوب علیشاه " در این نشست از بیان اینکه چرا در بخشی از اطلاعیه فرقه منحرف گنابادی راجع به دست‌بوسی وی چنین آمده است: « ملاقات بندگان حضرت آقا دام عزّه العالي! در ايام هفته ساعت ۸/۵ صبح روزهاي شنبه ، يكشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه خواهد بود.» خودداری کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها