يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۴۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد و هیات همراه برای اقامه نماز جماعت ظهر و زیارت قبر پیامبر اكرم(ص) از محل اقامت خود، پیاده عازم مسجدالنبی شدند كه در طول مسیر، مسلمانان از ملیت‌های مختلف با شعار الله اكبر به ابراز احساسات پرداختند و رییس جمهوری نیز با تكان دادن دست نسبت به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.
 
** یكی از زائران مصری با مشاهده رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز احساسات نسبت به احمدی‌نژاد گفت: واعتصموا بحبل الله جمیعا.
 
** مسلمانان مختلفی كه به زیارت قبر پیامبر اكرم(ص) آمده بودند، از گوشه و كنار مسجدالنبی برای عرض سلام و ابراز احساسات به سمت احمدی‌نژاد هجوم می‌آوردند و رییس جمهوری نیز ضمن پاسخ سلام، با تعدادی از آنها دست داد.
 
همچنین زائران مسلمان اقدام به گرفتن فیلم و عكس از رییس جمهوری اسلامی ایران كردند.
 
** یك بانوی زائر ترك با مشاهده رییس جمهوری ایران به زبان انگلیسی فریاد زد: 'شما در قلب ما جای دارید'.
 
** رییس جمهوری وقتی وارد مسجدالنبی شد مورد استقبال مسوولان مسجد قرار گرفت و آنها در داخل مسجد وی را همراهی كردند.
 
** زائران در طول مسیر به مسجد النبی و همچنین زیارت قبر پیامبر اكرم(ص) با مشاهده احمدی‌نژاد با شعار الله‌اكبر از وی استقبال می‌كردند.
 
** هنگام خروج رییس جمهوری از مسجدالنبی، زائران كشورهای مختلف در مقابل مسجدالنبی تجمع كرده و با فریاد الله‌اكبر و عرض سلام، نسبت به احمدی‌نژاد ابراز احساسات می‌كردند. جمع زیادی از زائران برای سلام كردن و دست دادن با رییس جمهوری به سمت وی هجوم ‌می‌آوردند.
 
** یك زائر الجزایری كه در مقابل مسجدالنبی حضور داشت با مشاهده رییس جمهوری اسلامی ایران به زبان عربی فریاد زد: همه الجزایری‌ها با شما هستند.
 
** رییس جمهوری و هیات همراه بعد از اقامه نماز جماعت و زیارت قبر پیامبر اكرم(ص) به زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع رفتند.
 
** احمدی‌نژاد در قبرستان بقیع از قبور ائمه اطهار(ع) و شهدای احد زیارت كرد.
 
** رییس جمهوری و هیات همراه عصر امروز(دوشنبه) برای مُحرم شدن و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به مسجد شجره می‌روند و سپس برای انجام مناسك عمره مفرده عازم مكه مكرمه می‌شوند.
 
رییس جمهوری اسلامی ایران وهیات همراه امروز برای شركت در اجلاس اضطراری سران سازمان همكاری‌های اسلامی با عنوان 'همبستگی اسلامی' كه قرار است سه‌شنبه شب ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت محلی در قصر صفا در محله منای مكه مكرمه، وارد مدینه منوره شد و در بدو ورود در فرودگاه مدینه، مورد استقبال امیر مدینه و مقامات این شهر قرار گرفت.
 
اجلاس اضطراری سران سازمان همكاری‌های اسلامی در شب اول تا سحر ادامه دارد و حضار در میهمانی سحر 'ملك عبدالله' پادشاه عربستان سعودی شركت خواهند كرد.
 
احمدی‌نژاد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دیدارهایی دو جانبه با برخی مقام‌های كشورهای شركت كننده در اجلاس مكه خواهد داشت.
 
مراسم اختتامیه اجلاس نیز چهارشنبه‌شب در مكه مكرمه برگزار و بیانیه این اجلاس ساعت دو بامداد پنجشنبه به وقت محلی منتشر می‌شود.
 
رییس جمهوری پنج‌شنبه به تهران باز خواهد گشت.
 
سیدمجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری، كامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی نیكزاد وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهوری، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری، احمدی‌ن‍‍ژاد را در این سفر همراهی می‌كنند.
 
رییس جمهوری با دعوت رسمی ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودی در این اجلاس حضور یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها