أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۵۶۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
بولتن نیوز: چندی پیش اخباری مبنی بر دستگیری تمام عوامل ترور دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران توسط وزارت اطلاعات منتشر و از آن به عنوان یكی از بزرگترین عملیات های این اطلاعاتی ـ امنیتی كشور یاد شد. در این رابطه تعدادی از فرماندهان ستادی ترورها اعم از طراحان عملیات، متولیان آموزش تروریست های بازداشت شده و مأموران ارتباطات فنی و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهیزات متردد در منطقه غرب كشور (اعم از نیروهای سازمان جاسوسی ـ تروریستی موساد، عناصر اطلاعاتی اقلیم مورد بحث و قاچاقچیان منطقه) شناسایی شدند.



بر اساس آنچه از اعترافات بازداشت شدگان مشخص شد، اعضای بازداشت شده شبكه تروریستی دانشمندان هسته ای ایران، بخش عمده ای از مراحل جذب و آموزش نظامی را در یك پادگان در چند كیلومتری شهر اربیل عراق گذرانده اند كه از این پادگان بعضاً با عنوان " اشرف كردستان " یعنی مشابه كمپ اشرف منافقین در استان دیاله یاد می کردند.




در این رابطه تحلیل هایی درباره نقش برخی کشورهای هم جوار ایران در این ترور ها مطرح و از کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان نام برده شده بود، اما به نظر می رسد که سمت و سوی این تحلیل ها چندان درست نبوده و دست اقلیم کردستان در عراق در کار بوده است. اما برابر گزارشهایی که اخیرا سوی منابع معتبر منتشر شده مشخص شد که علاوه بر کمپ فرقه منافقین، اقلیم کردستان هم در حوادث تروریستی اخیر دست داشته و تمام موارد با هماهنگی کامل رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و همچنین برخی از مقامات عالی رتبه در کردستان عراق انجام شده است و البته دایره آن هم اکنون از جغرافیای ایران گسترده تر شده و وارد فضای سوریه نیز شده است. این موضوع تا به آنجا پیش رفته که حتی شورشیان سوری نیز به همراهی فرقه منافقین با ایشان برای به آتش کشیدن سوریه اعتراف کرده و با افتخار به آن ورود رژیم صهیونیستی در صحنه درگیری های سوریه را تایید می کنند.



به واقع اینکه اقلیم کردستان، پایگاه منافقین و شورشیان سوری، در تعاملی کاملا برنامه ریزی شده و با استفاده از کمکهای نظامی رژیم اشغالگر قدس و سلفیان و طالبان مورد استفاده قرا گرفته اند تا اهدافی مانند حکومت جمهوری اسلامی ایران و سوریه را مورد تهاجم قرار دهند. در ایران دانشمندان هسته ای را ترور می کنند و در سوریه کودکان خردسال را به خاک و خون می کشند. هر دو در یمک راستا است و آن هم آموزه هایی که از سوی گروهک منافقین به شورشیان سوری آموخته شده تا با کشتن و پاره پاره کردن عزیزان دو کشور ایران و سوریه ایجاد وحشت کنند و در پس پرداه و با گریز از قبول جنایات خود مجامع بین المللی حقوق بشر را به جان نظامهای دو کشور اسلامی انداخته و خود به بهره برداری سیاسی بپردازند. موضوع مهمی که درس آن را از اسرائیل آموخته اند و شیوه ای است مشابه با آنچه به عنوان هولو کاست مطرح شده و با استفاده از احساسات جهانیان می رود تا مقدمات ظهور اسرائیلی دیگر را در خاکهای عراق و ایران و سوریه  پی ریزی کند.



ناگفته نماند که مسئولان اقلیم کردستان عراق همواره با زیرکی این اتهامات را رد کرده اند و در عین حال، اگر چه مسئولان اقلیم كردستان و طیف حاكم به رهبری مسعود بارزانی این مسائل را رد می كنند و چندی پیش نیز اقلیم كردستان در بیانیه ای صراحتاً این اتهامات را رد كرد اما شواهد و مستندات موجود در ماجرای ترورهای اخیر و همچنین سابقه میدان دادن های قبلی به گروهك پژاك برای شرارت در مرزهای غربی ایران و آموزش دادن به آن ها در همین پادگان و رابطه اخیر شورشیان سوریه با کمپ فرقه منافقین و حضور فیزیکی منافقین و اسرائیل در سوریه و ایران، عملاً كردستان عراق را نسبت به منطقه آموزشی و عملیاتی مورد نظر رژیم صهیونیستی در همجواری جمهوری اسلامی تبدیل كرده است و هیچ حرفی در آن نیست.




هر چند متاسفانه علی رقم تمامی آنچه در این مقاله خواهد آمد مشخص نیست چرا مقام های سیاسی مسئول در كشورمان در قبال فرآیند آموزش و صدور تروریسم از اقليم كردستان به ایران و سوریه واكنش درخوری نشان نمی دهند و از ظرفیت های حقوقی و سیاسی موجود برای متوقف كردن این سوء همجواری استفاده نمی كنند.

 

تعمیق روابط اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی

اخبار فوق در حالی منتشر شده است که چندی پیش یک رسانه عراقی در گزارشی با اشاره به تعمیق روابط اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یکی از نمایندگان ائتلاف کردستان در پارلمان عراق از آغاز توطئه ای جدید در این اقلیم خبر داده است.

در همین رابطه اخیرا دولت عراق در یک موضع رسمی اعلام کرد: هر گونه تصمیم مقامات اقلیم کردستان عراق درباره برقراری روابط با اسرئیل بدون تایید بغداد مردود خواهد بود. اما پایگاه خبری السومریه نیوز در گزارشی به بررسی تماسهای اخیر ایجاد شده میان اربیل و تل آویو پرداخته است. در این گزارش آمده است: "عبدالله محمود" از نمایندگان ائتلاف تغییر (از جریانهای کرد) در پارلمان عراق تاکید دارد که اربیل در برقراری روابط با تمامی دولتها از جمله اسرائیل آزاد است.




در واکنش به این اظهارات "احمد شفان"  از نمایندگان ائتلاف کردستان در پارلمان عراق با تاکید بر لزوم موافقت بغداد با هر گونه تصمیمی در زمینه برقراری روابط با اسرائیل، بدون ارائه جزئیات بیشتر اظهار داشت: هم اکنون توطئه ای جدید، اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است.

در ادامه این گزارش به اظهارات "عظیم حسینی" سرکنسول ایران در اربیل در ماه می گذشته اشاره شده که از وجود اتباع صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق خبر داده بود. اظهاراتی که از سوی سران اقلیم کردستان عراق به شدت تکذیب شد و مسئولان وزارت خارجه عراق حتی خواستار ارائه مدارک و اسناد این موضوع از سوی ایران شدند.

این در حالی است که روزنامه ساندی تایمز چند ماه پیش در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل طی سالهای اخیر با استفاده از برخی پایگاههای جاسوسی خود در منطقه اقلیم کردستان، اقدام به عملیاتهای جاسوسی علیه برنامه هسته ای ایران می کند. در این گزارش اعلام شد که عوامل جاسوسی موساد با پوشیدن یونیفرمهای سربازان ایرانی از طریق مرز مشترک دو کشور وارد ایران می شوند و ماموریتهای خود را به انجام می رسانند.

از سوی دیگر، طی ماههای اخیر برخی رسانه های محلی از برقراری پروازهای هوایی بسیار ارزان قیمت میان اربیل و تل آویو پرده برداشته بودند. پروازهایی که موجبات ورود بیشتر صهیونیستها به خاک اقلیم کردستان عراق را به وجود می آورد.

 

موساد صدها تن از فرقه رجوی را برای عملیات ترور وارد سوریه کرد

در رابطه  با همكاري گروهك منافقين و شورشيان سوريه یک منبع عالی رتبه امنیتی عراقی گفته است: صدها تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین وارد سوریه شده اند و برخی از فرماندهان آنها مسؤولیت آموزش های نظامی به تروریست ها را بر عهده گرفته اند.

خبرگزاری اور در این رابطه می نویسد: این منبع اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود با اشاره به اینکه عناصر گروهک نفاق برای کمک به تروریست های ارتش به اصطلاح آزاد سوریه وارد این کشور شده اند گفت: به موجب توافق نامه های صورت پذیرفته میان فرقه منافقین، آمریکا، ترکیه و اسرائیل، برخی از مناطق اقلیم کردستان عراق تبدیل به پایگاه هایی نظامی جهت آموزش دادن به گروه های مسلح برای اعزام به نبردهای خیابانی در سوریه شده است.

این منبع با اعلام اینکه پایگاه های مذکور، عرب های یمن، تونس، عربستان و دیگر مناطق را که برای جنگ با حکومت سوریه اعلام آمادگی کرده اند آموزش می دهد افزود: گروهک منافقین در حال حاضر مشغول اجرای یک سری عملیات های ویژه در سوریه توسط عناصر آموزش دیده خود است.

از سوی دیگر خبرگزاری براثا نیز با تأیید خبر فوق نوشت: منابع میدانی در سوریه گزارش می دهند که در حال حاضرعناصر گروهک تروریستی منافقین در کنار گروه های مسلح و شورشی موجود در این کشور حضور دارند.

این منابع به براثا گفتند: صدها تن از افراد گروهک منافقین وارد سوریه شده اند و تعدادی نیز مشغول دادن آموزش به تروریست ها در پایگاه های موجود در ترکیه و اقلیم کردستان هستند.

این منابع تأکید می کنند که عناصر منافقین در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و با مشارکت طرف های بین المللی، منطقه ای و عراقی و به دور از هرگونه هیاهو، وارد سوریه شده اند.

چندی پیش نیز شبکه خبری تاپ نیوز لبنان در گزارشی اعلام کرد افسران اطلاعاتی آمریکا، ترکیه و فرماندهان نظامی اقلیم کردستان عراق بر سر انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به کردستان و ترکیه جهت مشارکت در نا آرامی های موجود در سوریه به توافق رسیده اند و قرار است عربستان سعودی و قطر نیز پشتیبانی مالی این طرح را به طور مشترک بر عهده داشته باشند.

 

مستندات ورود فرقه منافقین به سوریه و همکاری با شورشیان

فرقه تروریستی منافقین یک هفته قبل اعلام کرد که سرهنگ مالک الکردی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه در تماس با مجاهدین و خطاب به مریم رجوی گفته است :" روی سخنم با خواهر مجاهد خانم مریم رجوی است خداوند ایشان را از گزند مشکلات مصون ومحفوظ بدارد. برادران، من حامل درودها وسلام های ارتش آزاد سوریه به شما هستم از دمشق و از حلب پایدار!."

طولی نکشید که گروه تروریستی مجاهدین از قول همین فرمانده اعلام کرد: " یک فرمانده رزمندگان عهد کرد رزمندگانش بعد از عقب نشینی از صلاح الدین به دلیل توپ باران، به نبرد ادامه می دهند."

سرتیپ عدنان نورس سلو، یکی دیگر از فرماندهان شبه نظامیان سوریه که منافقین برای اعتبار بخشی به خود وی را پای خط تماس آورده اند، خطاب به مریم رجوی می گوید: " دور نیست روزی که بتوانیم در سوریه آزاد با هم دیدار کنیم، دشمن ما یکی است و دردهایمان نیز مشترک است."

در ملاقات اخیر مریم رجوی سرکرده منافقین با یکی از سرکردگان شورشیان سوریه به نام «شیخ عبدالله ثامر الملحم» توافقاتی برای همکاری‌های بیشتر صورت گرفت. در این ملاقات که با برقراری تماس تلفنی همراه بود، دو طرف توافقاتی برای همکاری‌های بیشتر را مطرح کردند.



پیش از این مترجم سابق رجوی که به تازگی از این گروهک تروریستی جدا شده در افشاگری خود از فعالیت ۲ گردان ۲۰۰نفره از اعضای این گروهک در وقایع اخیر سوریه خبر داده بود. همچنین در چند روز گذشته برخی از خبرگزاری‌های عرب زبان از جمله خبرگزاری براثا از اعزام چند صد نیرو از اعضای منافقین برای پیوستن به تروریست‌های فعال در سوریه خبر داده بودند.

به گزارش هابیلیان، مالک الکردی معاون فرمانده تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه با صدور پیامی به نشست مشترک سرکرده گروهک منافقین و برخی از چهره های ارشد گروههای مسلح و شورشی سوریه در پاریس گفت: مجاهدین خلق (منافقین) الگو و سرمشق ما هستند و به آنها اعلام می کنیم که درهای خانه های ما در سوریه به روی همه آنها باز است.

همچنین یکی دیگر از سرکردگان ارشد شورشیان به نام عدنان نورس، مراتب تشکر خود و ارتش آزاد را از گروهک نفاق به دلیل همبستگی با شورشیان سوریه اعلام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها