أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۷۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
کستر سمنيا ورزشکار برنده مدال نقره بازي هاي المپيک 2012 لندن از آفريقاي جنوبي، روز سه شنبه از خود در برابر ادعاهايي که وي را به کم کاري و تلاش نکردن براي برنده شدن در دوي 800 متر المپيک لندن متهم مي کرد، دفاع کرد.
  به نقل از رويترز از ژوهانسبورگ، اين دونده زن که پس از پيروزي در مسابقات جهاني سال 2009 مجبور به آزمايش تعيين جنسيت شد، در مرحله نهايي ضعيف عمل کرد به طوري که پس از ''ماريا ساوينووا'' از روسيه دوم شد.

عملکرد وي منجر به گمانه زني هايي شد که ''سمنيا'' عمدا از پيروزي خود جلوگيري کرده است تا دوباره جنجال بر سر جنسيت وي مانند سال 2009 آغاز نشود.

وي در فرودگاه شهر ژوهانسبورگ گفت: به رغم آنچه برخي افراد مي گويند، من حداکثر تلاش خود را به کار بسته ام. هميشه صحبت هايي در اين باره مي شود اما اين افراد هيچ آگاهي در باره ورزش دووميداني ندارند.

''فيکيله مبالولا'' وزير ورزش و جوانان آفريقاي جنوبي از ''سمنيا''ي 21 ساله که اهل روستايي در استان ''ليمپوپو'' در شمال آفريقاي جنوبي است، در فرودگاه شهر ژوهانسبورگ، استقبال و ستايش کرد.

مبالولا گفت: من از راهبرد وي در اين رقابت ها اطلاعي ندارم اما وي ما را بسيار مفتخر کرد و با اينکه هيچکس به وي فرصتي نداد، اما او بيشترين جرات و نيروي يک زن جوان آفريقايي را از خود نشان داد.

''سمنيا'' که با زمان 57.23 دقيقه در مرحله نهايي برنده مدال نقره شد، گفت: با اينکه از اين مدال راضي است اما براي پيشرفت در بازي هاي المپيک 2016 ريودوژانيرو تلاش خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها