أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۹۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
یک پیاده روی سنگفرشی حتما بهتر از یک پیاده روی معمولیست و یک خیابان سنگفرش قطعا زیباتر از یک خیابان اسفالت.

فارس، استفاده از سنگفرش برای ساخت خیابان پیاده رو و خیابان‌ها نمای زیبایی یه شهر می‌دهد اما سنگفرش کردن یک خیابان که هر سنگ آن باید با دست در جای خود قرار گیرد کاری زمان بر و برای کارگران طاقت فرساست که با زانو و کمر آسیب می‌زند.

یک شرکت هلندی برای آسان کردن کار ساخت سنگفرش دست به ابتکار جالبی زده و در واقع یک پرینتر ساخته که به جای جوهر از سنگ و به جای کاغذ از کف خیابان با نقش کردن سنگ بر آن استفاده می‌کند.

این پرینتر عجیب که ببر-سنگ نامیده شده، عملیات ساخت سنگفرش را با استفاده از 2 یا سه کارگر به سادگی و با سرعت بالا و بدون ایجاد مشکلات جسمی برای کارگران به پیش می‌برد.

برای کار با ببر-سنگ ابتدا مسیری که می‌خواهند سنگ فرش شود را زیرسازی می‌کنند و سپس یک کارگر در بالای دستگاه الگوی مورد نظر سنگفرش را می‌چیند و دستگاه به آرامی و البته با سرعت بسیار بیشتر از انسان، سنگ‌ها را بر خیابان نقش می‌کند.

این ماشین بی سر و صدا که با جریان برق کار می‌کند، می‌تواند روزانه 300 متر مربع جاده را تا عرض 6 متر و با الگوهای مختلف سنگفرش کند و البته بعد از پایان کار کسی نخواهد فهمید که این همه سنگ با دست بر زمین قرار گرفته یا با یک پرینتر غول پیکر!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها