يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۱۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
محسن علی‌اکبری گفت: در مراسم افطار شب گذشته رئیس جمهور قول دادند تا 3800 واحد مسکن مهر در دو منطقه پردیس و پرند به هنرمندانی که مشکل مسکن دارند، واگذار شود.

«محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده سینما و عضو شورای عالی سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره جلسه افطار رئیس جمهور با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون گفت: جلسه شب گذشته را درد دل عده زیادی از اهالی عرصه فرهنگ و هنر با رئیس جمهور باید قلمداد کرد. دوستان در این عرصه مشکلات و مسایل‌شان را مطرح کردند، بخشی از صحبت‌ها مربوط به مشکلات و مسایل سینما بود و تعدادی از دوستان هم مشکلات شخصی و درد دل‌هایشان را بازگو کردند که کمتر جمعی و فراگیر بود. هنرمندان متوقع هستند مشکلات‌شان سریع‌تر مرتفع شود و کمتر با مشکلات دست و پنجه نرم کنند زیرا روی کارشان تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور محترم قرار بود امشب را در عربستان و در میهمانی شرکت کنند اما به گفته خودشان پس از اتمام جلسات و انجام اعمال حج مفرده برای حضور در این جلسه به ایران آمدند و قبل از ساعت 5 در دفتر کارشان حاضر شدند و از ساعت 6 نیز در مراسم حضور داشتند. ایشان با سعه صدر سخنان دوستان را از صنوف مختلف شنیدند‌.

علی اکبری درباره موضوعات مطرح شده توسط اهالی سینما و تلویزیون گفت: سه موضوع محور اکثر صحبت‌ها بود، مشکلاتی از قبیل بیمه تکمیلی و بیمه بازنشستگی، مسکن، از کارافتادگی و بحث مالیات هنرمندان از موضوعات کلانی بود که اکثر دوستان به آن اشاره داشتند و رئیس جمهور هم قول مساعدت دادند تا در اسرع وقت این مطالبات پیگیری شود.

 

ارایه 3800 واحد مسکونی به هنرمندان در مناطق پردیس و پرند

 

وی در ادامه گفت: شب گذشته در مراسم افطاری رئیس جمهور قول دادند تا 3800 واحد مسکن مهر در دو منطقه پردیس و پرند به هنرمندانی که مشکل مسکن دارند، واگذار شود. کسانی که متقاضی خانه در منطقه پردیس هستند، یک ساله به آن‌ها تحویل داده خواهد شد و متقاضیان شهرک پرند سه ماهه می‌توانند صاحب مسکن شوند. درخصوص بحث مالیات و اصلاح‌بندهای 15 و 16 آئین نامه مالیات نیز ایشان تاکید کردند که هرچه سریع‌تر این دو بند برای اصلاح در دستور کار قرار می گیرد. این مسئله در نشست‌های شورای عالی سینما و کمیته تخصصی این شورا هم مطرح شده بود، ایشان قول دادند تا قبل از مهلت شش ماهه که سازمان مالیات به ما داده است اصلاح آئین‌نامه صورت گیرد و هنرمندان طبق قانون از دادن مالیات معاف هستند.

 

پیگیری قانونی شدن و هدفمند شدن صنوف/ رفع مشکلات مالیاتی هنرمندان

 

تهیه‌کننده فیلم‌های «پاداش سکوت» و «کتاب قانون» در ادامه گفت: رئیس جمهور در سخنان‌شان به سینمای پویا و در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره داشتند و از هنرمندان خواستند تا برای ساخت آثاری درخور توجه، ارزشمند و در جهت نظام همت گمارند. ‌ایشان تاکید داشتند که هرچه سریع‌تر بحث قانونی شدن و هدفمند شدن صنوف پیگیری شود و تاکید بر ایجاد فضای فرهنگی برای صنوف سینمایی ایجاد شود تا با ارایه آموزش‌های لازم و تشکیل ورک‌شاپ‌ها فضای مناسبی برای تبادل اطلاعات فراهم شود و مشکلات سینما مرتفع گردد.

وی در پاسخ به این سوال که این نوع جلسات بدون حضور مدیران سینمایی چقدر می‌تواند در رفع مشکلات سینماگران مثمرثمر باشد، گفت: همانطور که جلسات با حضور مدیران می‌تواند حایز اهمیت باشد و در تصمیم‌گیری‌ها موثر خواهد بود، حضور رئیس جمهور در میان اهالی فرهنگ و هنر حایز اهمیت است زیرا رئیس جمهور بدون حضور مدیران از مشکلات و معضلات اهالی فرهنگ به صورت مستقیم و بدون واسطه مطلع می‌شوند و در تصمیم‌گیری‌هایشان تاثیر خواهد داشت. هنرمندان بدون حضور مدیران راحت‌تر می‌توانند مشکلات را عنوان کنند و همین امر باعث می‌شود رئیس جمهور اطلاع دقیقی از وضعیت هنرمندان داشته باشد و در خصوص فرهنگ تصمیمات را با اشراف کامل به امور اتخاذ کنند. این نوع جلسات بسیار پسندیده و موثر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها