أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۲۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
سیاوش امیری از گردآوری و تدوین کتابی با موضوع زندگی ننه علی و خانه‌ کوچکش در قطعه شهدای بهشت زهرای تهران خبر داد.
سیاوش امیری شاعر و پژوهشگر در گفتگو با مهر، گفت:‌ «این جا آلونک ننه علی است» عنوان این کتاب است که در واقع مستند گزارش‌واره‌ای از زندگی ننه‌ علی است و شامل زندگینامه و ایامی از زندگی‌اش می‌شود که در بهشت‌زهرا و کنار مزار پسر شهیدش زندگی کرده بود.

وی افزود: علاوه بر موارد گفته شده، دیدارهایی که برخی از مسئولان کشور مانند مرتضی تمدن استاندار فعلی تهران از آلونک فلزی ننه علی در بهشت زهرا داشته‌اند، در این کتاب قید شده‌اند. گزارش‌ها و پیگیری‌هایی که خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی چون خبرگزاری مهر در این باره داشته نیز در این کتاب چاپ خواهد شد.

این پژوهشگر در ادامه گفت: برای این کتاب هنوز ناشر قطعی در نظر گرفته نشده اما قصد دارم با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود، آن را توسط ستاد مردمی پاسداشت مقام مادران شهدا به چاپ برسانیم. «این جا آلونک ننه علی است» در حال حاضر، مرحله صفحه‌آرایی و تدوین نهایی را طی می‌کند و به نظرم تا 10 روز دیگر کار نهایی می‌شود.

امیری گفت: اگر ارسال کتاب به ارشاد و بررسی‌اش برای مجوز چاپ را هم چند روز در نظر بگیریم، طبق برنامه‌ای که وجود دارد، سعی می‌شود این کتاب تا هفته دفاع مقدس امسال به چاپ رسیده و عرضه شود. با در نظر گرفتن اسناد و تصاویر ننه علی، کتاب حجمی بین 230 تا 240 صفحه خواهد داشت.

فرزند ننه علی سال‌های پیش از انقلاب، توسط ماموران ساواک به شهادت رسید و در شهر اهواز مدفون شد. ننه علی بعد از اطلاع از این ماجرا خود را از تهران به شهر اهواز رساند و در کنار مزار پسرش اسکان کرد. در یکی از روزهای بعد از پیروزی انقلاب به حضرت امام خمینی (ره) خبر دادند که مادری از تهران به اهواز رفته و بدون هیچ گونه سرپناهی که او را از گرمای طاقت فرسای جنوب محافظت کند، در کنار مزار فرزندنش زندگی می‌کند. به دستور امام (ره) پیکر این شهید از اهواز به بهشت زهرا (س) در تهران منتقل شد تا ننه علی به دیار خود برگردد.

از سال 58 تا 78 ننه علی به تنهایی در اتاقکی فلزی که در بهشت هزار بر مزار فرزندش به پا کرده بود، زندگی کرد. این اتاقک تا مدت‌ها برق و وسیله گرمایشی نداشت. کهولت سن و بیماری جسمی ننه علی باعث شد تا بعد از سال 78، ننه علی به خانه دخترش برود و هر ماه یک بار به زیارت پسر شهیدش بیاید.

ننه علی اواخر سال 90 درگذشت و خانه کوچکش در بهشت زهرا بر سر مزار شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست تخریب شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها